2008-04-07, 21:01
Medlem
hur kommer det sig att vittnet som berättat om en kvinna som slängt nåt i ån inte säger detta förrän nu?

polisen borde förekommit detta oavsett å dykt första dagen tycker jag...
2008-04-07, 21:02
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
den teorin har jag också tänkt på, var på besök hos släkt i skara. där låste man inte ens dörren om natten. kan det vara så att man i området inte brukar låsa dörren? någon som vet?

Skulle tro att de låser om natten faktiskt men på dagen, då man dessutom väntar hem familjemedlemmar vete 17...
Fast jag vet naturligtvis inte hur E o T gjorde!
2008-04-07, 21:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
den teorin har jag också tänkt på, var på besök hos släkt i skara. där låste man inte ens dörren om natten. kan det vara så att man i området inte brukar låsa dörren? någon som vet?
Katten kanske skulle kunna gå ut och in som den ville?
2008-04-07, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Det som motsäger den teorin något är att E&T hade bott där så kort tid att de rimligtvis inte borde veta vad som "gäller" i området.

dom hade ju vänners föräldrar som bodde i området, så de borde väl vara lite bekanta med området? så det är inte helt omöjligt.
Medlem
grisöras avatar
eller så de gm nyckel ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då måste väl dörren ha stått öppen och inte bara olåst? Det skulle iaf inte jag göra om jag hade en 1-och 3-åring (om inte katten kan öppna en olåst dörr)
2008-04-07, 21:08
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
hur kommer det sig att vittnet som berättat om en kvinna som slängt nåt i ån inte säger detta förrän nu?

polisen borde förekommit detta oavsett å dykt första dagen tycker jag...

Det troliga är att övriga vittnesuppgifter pekat åt ett annat håll än ån. Allt hittills kanske har pekat på att hon gick i motsatt riktning, direkt mot stationen. Först nu dyker detta upp och jag tycker att det är något lurt med det. Som om någon studerat kartan och vill "hjälpa till" snarare än att verkligen ha sett något.

Men givetvis är väl ån en möjlig dumpningsplats.
2008-04-07, 21:10
Medlem
Dykningen

Vet inte om någon postat denna länken http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=749506 (hittade iaf inget inlägg när jag sökte) men det verkar inte som att dykningen har resulterat i så mycket.
2008-04-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Tippar snarare på att barnen skulle kunna gå in och ut relativt fritt. För dörren stod väl ändå inte på glänt eller är det kutym att katter kan öppna och stänga olåsta dörrar?
2008-04-07, 21:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Vet inte om någon postat denna länken http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=749506 (hittade iaf inget inlägg när jag sökte) men det verkar inte som att dykningen har resulterat i så mycket.

Fasen för dej! Jag skulle precis posta denna länk!
Uppenbarligen hade jag fel vad gäller på hur många platser de dykt...
jag räknade ut det efter var foton o film som visats i media i kväll varit tagna
men de har fotat broar de inte dykt från oxå...
2008-04-07, 21:20
Medlem
Läget

Även om det torde vara uppenbart för alla vem mördaren är så har polisens schabbel i början försvårat väsentligt att få henne utvisad och ställd inför rätta i Sverige.

Det saknas sannolikt DNA från brottsplatsen och den häktade blånekar. Därför behöver man vittnen som kan gå ed på att de sett nån vid huset som går som om hon skitit på sig. Och det är det ju många Arbogabor som gör.
Inte ser hon atletisk ut heller. På bilderna på fb är hon mest lite blekfet, men på tv-bilderna har hon magrat ur. Vilket man väl gör om man sitter utan någon inkomst och råstirrar in i en dator nätterna igenom i ett halvår eller så.

Juridiskt är alltså läget långt ifrån klart.
2008-04-07, 21:21
Bannlyst
Hur är det med grannarnas ohälsa, någon där som knapprar psykofarmaka och sålde vakttornet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in