Citat:
Ursprungligen postat av Letharion_
Betänk då detta...
Skulle GM ha använt en kniv och träffat en åder så skulle säkerligen blodet sprutat rakt på GM.
Nu var det en hammare som slogs mot en hård skalle och om man funderar lite längre och drar sig till minnes när man har farit av styret på cykeln så kan man också minnas att det inte blir en stor blodpöl där man har legat nån sekund utan blodet kommer först efter en liten stund.
Ja visst, men det är ju inte ett MÅSTE med blodugjutelse för att det ska vara en riktigt allvarlig skada. Troligt, ja men helt garanterat, nej och jag ville bara veta fakta.
Citat:
Ledsen att krossa din idé om att det är som på film, att det skvätter överallt och blod sprutar fontänartat när man blir skadad. Blir man slagen, framförallt med ett trubbigt föremål så rinner blodet ut mer än att det sprutar...
Detta förklarar varför GM/GK inte var nedstänkt...
Jag har ingenstans skrivit "nedstänkt" och har ej heller någon speciell fascination för blod på film men om det var som en, och jag citerar, "slaktplats" så är ju chansen stor att man trampar i blod eller får det på kläderna på något annat sätt.
Citat:
Nästa idé är att E var vid tillfället tämligen långhårig och har ganska tjockt hår dessutom och det har troligen tagit emot det mästa av de stänk som skulle göra GM nedblodad.
Detta är ju det jag har försökt säga, d v s jag tror inte ens det behöver "stänka" för att man ska dö liksom, är du med? Känsliga barnhuvuden tål inte speciellt mycket.
Med viss reservation för det någon sagt om 12-15 slag i mammans huvud men det är väl, i likhet med blodteorin, än så länge andrahandsuppgifter om än från hyfsat trovärdiga männniskor kanske?