2008-05-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
OK, då vet jag, tack!

Jag har svårt att se hur då CS, förutsatt att hon är gm, inte är nedblodad varvid det nästan måste finnas "spår" längst någon tänkbar flyktväg och/eller vittnen som sett en nedblodad människa? Ja, eller nåt...?

Betänk då detta...
Skulle GM ha använt en kniv och träffat en åder så skulle säkerligen blodet sprutat rakt på GM.
Nu var det en hammare som slogs mot en hård skalle och om man funderar lite längre och drar sig till minnes när man har farit av styret på cykeln så kan man också minnas att det inte blir en stor blodpöl där man har legat nån sekund utan blodet kommer först efter en liten stund.
Ledsen att krossa din idé om att det är som på film, att det skvätter överallt och blod sprutar fontänartat när man blir skadad. Blir man slagen, framförallt med ett trubbigt föremål så rinner blodet ut mer än att det sprutar...
Detta förklarar varför GM/GK inte var nedstänkt...

Nästa idé är att E var vid tillfället tämligen långhårig och har ganska tjockt hår dessutom och det har troligen tagit emot det mästa av de stänk som skulle göra GM nedblodad.
2008-05-09, 12:36
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Oavsett vem som är gm borde denna vara ordentligt nedblodad. Detta kan exempelvis lösas genom att man har mörka kläder.
Å andra sidan åkte kannibalen Lennart Persson buss med totalt nedblodade kläder utan att någon passagerare reagerade.
Ja, om andrahandsuppgifterna stämmer så.

Jag anser fortfarande att det inte "behöver" bli ett blodbad för att döda barn och skada en vuxen svårt. Ett slag i tinningen, t ex, utan blod är ju förenat med livsfara.

Jo, men vad det gäller Lennart så åkte han väl på att de hittade just hans dna på plats men visst, ingen reagerade på blodet. Sjukt!
2008-05-09, 12:42
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letharion_
Betänk då detta...
Skulle GM ha använt en kniv och träffat en åder så skulle säkerligen blodet sprutat rakt på GM.
Nu var det en hammare som slogs mot en hård skalle och om man funderar lite längre och drar sig till minnes när man har farit av styret på cykeln så kan man också minnas att det inte blir en stor blodpöl där man har legat nån sekund utan blodet kommer först efter en liten stund.
Ja visst, men det är ju inte ett MÅSTE med blodugjutelse för att det ska vara en riktigt allvarlig skada. Troligt, ja men helt garanterat, nej och jag ville bara veta fakta.

Citat:
Ledsen att krossa din idé om att det är som på film, att det skvätter överallt och blod sprutar fontänartat när man blir skadad. Blir man slagen, framförallt med ett trubbigt föremål så rinner blodet ut mer än att det sprutar...
Detta förklarar varför GM/GK inte var nedstänkt...
Jag har ingenstans skrivit "nedstänkt" och har ej heller någon speciell fascination för blod på film men om det var som en, och jag citerar, "slaktplats" så är ju chansen stor att man trampar i blod eller får det på kläderna på något annat sätt.

Citat:
Nästa idé är att E var vid tillfället tämligen långhårig och har ganska tjockt hår dessutom och det har troligen tagit emot det mästa av de stänk som skulle göra GM nedblodad.
Detta är ju det jag har försökt säga, d v s jag tror inte ens det behöver "stänka" för att man ska dö liksom, är du med? Känsliga barnhuvuden tål inte speciellt mycket.

Med viss reservation för det någon sagt om 12-15 slag i mammans huvud men det är väl, i likhet med blodteorin, än så länge andrahandsuppgifter om än från hyfsat trovärdiga männniskor kanske?
2008-05-09, 13:03
Bannlyst
Finns det någon som vet om ryktet om att barnen ska begravas idag är sann eller ej? Inte hört något själv nämligen.
2008-05-09, 13:05
Bannlyst
Explicit

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja, om andrahandsuppgifterna stämmer så.

Jag anser fortfarande att det inte "behöver" bli ett blodbad för att döda barn och skada en vuxen svårt. Ett slag i tinningen, t ex, utan blod är ju förenat med livsfara.

Har också skrivit detta tidigare.
Det är dessutom inte alls oförenligt att det är en slaktplats och att gm är relativt nedblodad. Det jag menade är att chansen att en okänd gm är nedblodad snarare är större än mindre när det gäller CS.
En pundare har inte haft möjlighet att planera, vilket CS har, om hon är skyldig.

Ett flertal slag mot huvudet kan ge upphov till en kraftig blödning med nästan total blodförlust som följd. Det är dock i princip aldrig en pulsåderblödning, så länge du inte slinter och exempelvis träffar halsvenen.
En pulsåderblödning betyder en väldigt bloddränkt gm. En "vanlig" blödning innebär att så länge man ser var man sätter fötterna kan man klara sig utan större blodstänk.
Sedan ska man ta uttrycket "slaktplats" med en nypa salt.
Jag har sett där människor förlorat någon liter blod.
Häll själva ut en liter tomatjuice på golvet så ser ni att det inte är särskilt trevligt. Å andra sidan - om ni inte trampar i pölen kan ni säkert åka buss efteråt.
2008-05-09, 13:19
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
2 Tidspress, mördaren anar/vet/befarar att T snart kommer hem, något som också visar sig stämma.

Kanske kan också den stora mängden blod på brottsplatsen ge mördaren intrycket av att alla tre är bortom räddning.

3 Bristen på DNA ger intrycket av att mördaren är behandskad, håller man då exempelvis i en kniv som saknar parerstång, då riskerar man att skära sig och därmed avsätta blod/DNA på brottsplatsen, en hammare blir då säkrare.

Sticker du en kniv i någon, då finns chansen att du missar viktiga organ och riskerar också att kniven vänds mot dig. Slår du folk i huvudet med en hammare då har du större chans att snabbt försätta dom i ett medvetslöst tillstånd och därmed göra dom helt försvarslösa mot fortsatta attacker.

Det där med att skära sig kanske gäller om man använder en morakniv, men en helt vanlig kökskniv har bredare knivblad än skaft. Däremot är en kökskniv ingen dolk och bryts ganska lätt, eftersom dolken har sin tånge centrerad och därmed kan användas till mer kraftfulla stötar.

Visst kan man missa vitala organ med knivstötar, men chansen att träffa inre organ med en kniv är betydligt större än med en hammare. Det torde krävas betydligt mer kraft för att döda en människa med en snickarhammare än med en kökskniv. Det krävs inte särskilt mycket kraft för att skära av någons halspulsåder. Dessutom är slag med hammare mer begränsade än knivattacker.

För övrigt tror jag att gm är en man. Kvinnor kan vare sig planera eller passa tider.
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-05-09 kl. 13:26.
2008-05-09, 13:30
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har också skrivit detta tidigare.
Det är dessutom inte alls oförenligt att det är en slaktplats och att gm är relativt nedblodad. Det jag menade är att chansen att en okänd gm är nedblodad snarare är större än mindre när det gäller CS.
En pundare har inte haft möjlighet att planera, vilket CS har, om hon är skyldig.

Ett flertal slag mot huvudet kan ge upphov till en kraftig blödning med nästan total blodförlust som följd. Det är dock i princip aldrig en pulsåderblödning, så länge du inte slinter och exempelvis träffar halsvenen.
En pulsåderblödning betyder en väldigt bloddränkt gm. En "vanlig" blödning innebär att så länge man ser var man sätter fötterna kan man klara sig utan större blodstänk.
Sedan ska man ta uttrycket "slaktplats" med en nypa salt.
Jag har sett där människor förlorat någon liter blod.
Häll själva ut en liter tomatjuice på golvet så ser ni att det inte är särskilt trevligt. Å andra sidan - om ni inte trampar i pölen kan ni säkert åka buss efteråt.
Ja, det där tror jag är en bra sammanfattning och belyser ganska väl vad jag yrat om, tack!
2008-05-09, 13:39
Medlem
-X-hellfires avatar
Kan det vara möjligt att gm har mördat tidigare?!

Det kanske är därför saknas DNA från gm isf har större erfarenhet etc

En belysning av CS förflutna och ev ouppklarade mord där hon fanns i samma stad vid tillfället kunde kanske förklara det här morden bättre...

En gm av typ "Random Killer" passar inte in i detta fallet då det saknas DNA etc

Det kan iofs varit någon typ av gm med klädsel likt "arbetare" med en "smutsig" overall, målare bilmekaniker grovarbetare, där blod inte skulle läggas märke till bland färg/oljefläckar/smuts och därmed inte dra till sig någon uppmärksamhet...

Har dock svårt att se CS i den utstyrseln då det troligen hade noterats då det är mansdominerade branscher

Annars är det någon form av klädbyte och sedemera klädbyte före/efter de bestialiska dåden för att DNA från gm inte skall kunna fastställas...
2008-05-09, 14:00
Medlem
miapetters avatar
[quote=-X-hellfire] (valda delar)

En gm av typ "Random Killer" passar inte in i detta fallet..

Har oxå väldigt svårt att tro det då dådet var så personligt, riktat mot ansikten osv.
2008-05-09, 14:06
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffin
Finns det någon som vet om ryktet om att barnen ska begravas idag är sann eller ej? Inte hört något själv nämligen.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=761435

Smart att skriva i media samma morgon att man hoppas att familjen får vara ifred. Låt bli att göra en rubrik om att begravningen äger rum idag då.
2008-05-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=761435

Smart att skriva i media samma morgon att man hoppas att familjen får vara ifred. Låt bli att göra en rubrik om att begravningen äger rum idag då.

Ja det var ju sannerligen ett jävla självmål.
2008-05-09, 14:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag har skapat många inlägg utan trams. Det tog upp ett spår som det finns god grund att kola vidare på om det finns substans elelr inte. Men nu raderas all info som finns om knarkspåret.

Visst kan jag stånga pannan blodig, det hjälper inte mot dig för att du är mod och du har makt. Alla som läst statsvetenskap vet att makt korrumperar.

Inlägg om hemliga bevis som ingen vet om får stå kvar, och då kommer följdfrågan varför? Det om något är trams. Om bara sånt som är känt via media eller polis får komma fram är det många inlägg som skall bort. Alla uttalade familjemedlemmar och nära vänner som postar här som har personlig info blir ju lika mycket trams det också.
Javisst har jag makt och visst är jag även korrupt. Jag har även väldigt mycket att tjäna på att stödja en sida då det är bra för min "karriär" här på Flashback... eller inte...
Jag raderar inlägg som inte följer regelverket, oavsett vem som har skrivit dem.

Du har många inlägg som står kvar, vilket visar att inlägg som följer det jag skrev får stå kvar. När du skriver inlägg om hemliga bevis antar jag att du menar inlägg där man skriver om att polisen har mer bevis än man släppt till media? Om det är så du menar tycker jag att du ska tänka till lite innan du skriver. Att personer som känner de inblandade skriver inlägg borde väl anses som positivt eftersom det är förstahandsinformation?

Nu skriver vi inte mer om det här i tråden. Har du vidare synpunkter på modereringen av den här tråden så finns det tre bra alternativ:

1. Ta det via PM med mig eller de andra modsen i Krim
2. Skriv i den här tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=647279
3. Kontakta Admin

Vidare diskussioner om modereringen i tråden kommer att rendera i tillsägelser.

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in