2008-05-18, 23:05
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Miapetter. Människor tenderar ibland att minnas saker så att det passar in i ett fall. Vittnen är inte alltid trovärdiga. Känt exempel: kvinnan som så gärna ville hjälpa till, och vittnade i Markus Gabrielsson-dödsfallet. Hon dömdes för mened.

Jag skulle tro att de starkaste vittnesmålen är de som gavs samma kväll eller dagen efter morden. Har flera då gett liknande signalement på en kvinna som smugit runt kan det inte kallas efterhandskonstruktion. De vittnesmål om någon som liknar CS som inkommit efter det att man gick ut med att hon var misstänkt måste däremot ses som svagare eller rentav svaga.
2008-05-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Ja, det sparas. Och att hon ligger riktigt illa till är väl redan klart? För att sitta häktad (efter massor av omhäktningar/överklaganden) för dubbelmord på 2 barn är väl knappast ett bra läge?

Bra, det för ju utredningen framåt om man kan bevisa att hon ljuger.
Ingen oskyldig ljuger.

Jag är övertygad om att det är cs.
2008-05-18, 23:11
Medlem
Citat:
CS var frivilligt inlagd.

Hur vet du det,inte genom några journalisters tolkningar?
2008-05-18, 23:21
Medlem
vårblommas avatar
En tanke

Kan det inte vara så att gk/gm kom in först till E och frågade efter T och att hon då svarade att han skulle komma hem strax efter klockan 19 för att hämta nycklarna som han glömt.
Och E kände inte igen gk/gm så hon berättade ju snällt att T skulle komma hem då.
Då fick gk/gm hemskt bråttom och bara slog och slog hejvilt och sen stack iväg fortare än kvickt.
Jag tror att det är tyskan i alla fall.
Senast redigerad av vårblomma 2008-05-18 kl. 23:28.
2008-05-18, 23:39
Medlem
vårblommas avatar
mera tankar

Tyskan kanske först bara ville träffa T och fälla några tårar inför honom och hon kanske inte var vid sina sinnes fulla bruk då och trodde på att han skulle ta tillbaka henne.
Men då när E hennes största rival öppnade så slog det helt black out i skallen på tyskan.
Och E hade redan sagt då att T skulle komma hem snart, så hon bara slog, slog och slog för att skynda sig därifrån och därför hann hon inte slå ihjäl E.
Senast redigerad av vårblomma 2008-05-18 kl. 23:41.
2008-05-18, 23:40
Medlem
eloges avatar
Citat:
Finns nog en hel del. Svealands- och Mälarbanan går ihop där.

Följande gäller för imorgon (Sthlm-Arboga) men SJ har inte bytt tidtabell sedan 17:e mars vad jag vet.

07:24
08:26
08:40
10:26
10:40
12:26
12:40
14:26
14:40
15:26
15:30
16:26
16:40
17:26
17:30
18:10
18:26
18:40

Det är de avgångar som är teoretiskt möjliga innan tidpunkten för morden.

Ok. Tack! Avgångar alltså och är det ca 2-3 timmars restid? Fanns mer att välja på än jag trodde. Hon bör ha åkt ett förmiddagståg efter vad vi vet om hennes redogörelse?
2008-05-18, 23:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Med logg menade jag att i efterhand, via master se var en påslagen mobil befunnit sig, har inget med fotona att göra! Alltså: Har mobilen överhuvudtaget befunnit sig i närheten av runstenarna denna dag? (om det nu är vad hon sagt)
Hitintills har CS inte kunnat beslås med någon lögn - och jag tror att hon är klipsk nog att inte riskera något dylikt i den situation hon befinner sig. Alltså är jag övertygad om att har hon sagt att hon fotat runstenar så har hon också gjort det, om inte annat så för att kunna redovisa ett (reserv)alibi. - F.ö. tror jag att om hon är gk har hon planerat sitt brott in i minsta detalj.
2008-05-18, 23:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Att CS först uppsökte polis själv efter att ha hört att hon var efterlyst, samt att CS, när hon släpptes i Hannover, frivilligt tog in på psykkliniken är saker som jag funderar över. Hon har haft flera chanser att fly, begå självmord, göra något knasigt. Men hon har upprepat valt att infinna sig/varit nåbar för polisen. Antingen är hon övertygad om sin oskuld (oavsett om den är sann eller ej), känner sig oövervinnelig, eller så...ja, vadå? Är hon oskyldig? Mådde hon så fruktansvärt dåligt? Hur tänker ni?
En sak som är ganska viktig i sammanhanget är att CS hade en direkt anledning att må dåligt, nämligen sin mors svåra sjukdom.
2008-05-19, 00:02
Medlem
vårblommas avatar
Neeej!

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En sak som är ganska viktig i sammanhanget är att CS hade en direkt anledning att må dåligt, nämligen sin mors svåra sjukdom.

Hon är säkert så sjuk att hon är helt övertygad om sin oskuld (finns dem som är det, jag har själv haft kontakt med en sån man)
Att hon var så ledsen och förstörd för att mamman var så sjuk stämmer ju inte, hon var ju bara kvar hos henne ett tag sen stack hon iväg till nån vän och sov där. Nää, då bryr man sig inte särskilt mycket om sin sjuka mamma.
2008-05-19, 00:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma
/.../ Att hon var så ledsen och förstörd för att mamman var så sjuk stämmer ju inte, hon var ju bara kvar hos henne ett tag sen stack hon iväg till nån vän och sov där. Nää, då bryr man sig inte särskilt mycket om sin sjuka mamma.
Det kan finnas andra anledningar, t ex att hon hade svårt att hantera sina känslor inför sin dödssjuka mor (på samma sätt som många anförvanter inte vågar hälsa på en svårt sjuk anhörig eftersom de inte vill riskera att brista ut i gråt och på så sätt förvärra tillståndet för den sjuke).
2008-05-19, 00:20
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Finns nog en hel del. Svealands- och Mälarbanan går ihop där.

Följande gäller för imorgon (Sthlm-Arboga) men SJ har inte bytt tidtabell sedan 17:e mars vad jag vet.

07:24
08:26
08:40
10:26
10:40
12:26
12:40
14:26
14:40
15:26
15:30
16:26
16:40
17:26
17:30
18:10
18:26
18:40

Det är de avgångar som är teoretiskt möjliga innan tidpunkten för morden.

Kanske går bussar, Swebus kanske? Om det krisar sig.
2008-05-19, 00:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Kvinnor och hammare = noll samband
Är det bara män som sysslar med arkeologiska utgrävningar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in