Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Kan mycket, mycket väl vara så.
En annan tanke:
Den här påstådda adoptionen: kan det vara så att den antingen har inträffat eller att CS tror att den har inträffat? Kanske tycker CS att det är T:s fel att hon fick lämna bort sitt barn och som hämnd plockar hans nya barn och hans söta fru?
OBS SS och andra. Detta är inte fakta. Inte heller åsikt.
Innan vi vet mer är det enbart en spekulation
En annan tanke:
Den här påstådda adoptionen: kan det vara så att den antingen har inträffat eller att CS tror att den har inträffat? Kanske tycker CS att det är T:s fel att hon fick lämna bort sitt barn och som hämnd plockar hans nya barn och hans söta fru?
OBS SS och andra. Detta är inte fakta. Inte heller åsikt.
Innan vi vet mer är det enbart en spekulation
Det är ytterst osannolikt att denna adoption har ägt rum. Det går inte till så vid adoptioner. Ingen har heller sett henne gravid.
Jag tror hon ville ha ett barn, skapa uppmärksamhet kring sig själv, få T att intressera sig för henne igen. Mailet som uppges komma från den man som sägs ha adopterat C:s barn cirklar mycket kring C själv. Jag tror dock inte att hon verkligen tror att hon har fött och adopterat bort ett barn, detta är någon slags halvmedveten grej.
Jag tror att hon ville ha - och behövde, som vi alla - någon som brydde sig om henne. Mamman verkar ju inte stå henne så nära. Pappan hör vi inte ens talas om. Syskon verkar inte finnas. Hon har ingen pojkvän, inga barn. En massa vänner fast inte så nära verkar det som. Hon har i flera år rest mycket, dragit från plats till plats och träffat nya människor. Inget fast jobb. Ingen egen bostad? Hon verkar helt obehindrat bara kunna dra från Tyskland till Sverige för ganska oprecisa studier. Vad levde hon på?
En rotlös, väldigt ensam människa, så tolkar jag det.