2008-04-06, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Kan mycket, mycket väl vara så.
En annan tanke:
Den här påstådda adoptionen: kan det vara så att den antingen har inträffat eller att CS tror att den har inträffat? Kanske tycker CS att det är T:s fel att hon fick lämna bort sitt barn och som hämnd plockar hans nya barn och hans söta fru?
OBS SS och andra. Detta är inte fakta. Inte heller åsikt.
Innan vi vet mer är det enbart en spekulation

Det är ytterst osannolikt att denna adoption har ägt rum. Det går inte till så vid adoptioner. Ingen har heller sett henne gravid.

Jag tror hon ville ha ett barn, skapa uppmärksamhet kring sig själv, få T att intressera sig för henne igen. Mailet som uppges komma från den man som sägs ha adopterat C:s barn cirklar mycket kring C själv. Jag tror dock inte att hon verkligen tror att hon har fött och adopterat bort ett barn, detta är någon slags halvmedveten grej.

Jag tror att hon ville ha - och behövde, som vi alla - någon som brydde sig om henne. Mamman verkar ju inte stå henne så nära. Pappan hör vi inte ens talas om. Syskon verkar inte finnas. Hon har ingen pojkvän, inga barn. En massa vänner fast inte så nära verkar det som. Hon har i flera år rest mycket, dragit från plats till plats och träffat nya människor. Inget fast jobb. Ingen egen bostad? Hon verkar helt obehindrat bara kunna dra från Tyskland till Sverige för ganska oprecisa studier. Vad levde hon på?

En rotlös, väldigt ensam människa, så tolkar jag det.
2008-04-06, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swix
Man kan ju undra varför man tar en hammare som vapen. Om man planerar att döda någon så tar man väl hellre en kniv.
Kankse var tanken bara att skada.

hammare är lättare att tillföra större skador än en kniv, så det är fullt möjligt att motivet var att döda..
2008-04-06, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkelit
Jag jobbar endast på nybygge och träffar varje dag målare, snickare, betongare, elektriker, plåtslagare, besiktningsmän.. O.sv. o.s.v.. Har aldrig någonsin sett att dom endast äger ett exemplar av varje varje verktyg!

funny levt med såna hela mitt liv och jag har vid flera tillfällen sett att de använder enbart ett exemplar av verktyg dag ut och dag in.. ska kanske tilläga att jag är tjej också som har mycket släkt i byggbranchen och som är uppväxt i den miljön.. så att en hammare skulle va olika är fullt omöjligt i min värld... men vad vet jag är ju bara en tjej med livserfarenheter sen 20 plus år i den typ av arbete
2008-04-06, 01:34
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
funny levt med såna hela mitt liv och jag har vid flera tillfällen sett att de använder enbart ett exemplar av verktyg dag ut och dag in.. ska kanske tilläga att jag är tjej också som har mycket släkt i byggbranchen och som är uppväxt i den miljön.. så att en hammare skulle va olika är fullt omöjligt i min värld... men vad vet jag är ju bara en tjej med livserfarenheter sen 20 plus år i den typ av arbete

Grattis! Du låter så förtroendeingivande, en hammare är alltså inte olika?
Senast redigerad av Bakkelit 2008-04-06 kl. 01:39.
2008-04-06, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det är ytterst osannolikt att denna adoption har ägt rum. Det går inte till så vid adoptioner. Ingen har heller sett henne gravid.
Jag kan nästan allt om svenska utlandsadoptioner. Inte ett dugg om tyska inhemska adoptioner.
Inhemska adoptioner med levande bioföräldrar är nästan inte förekommande i Sverige, men jag har ingen aning om det skulle kunna förhålla sig så i tyskland

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tror hon ville ha ett barn, skapa uppmärksamhet kring sig själv, få T att intressera sig för henne igen.

Jag är fortfarande inne på att detta har med egna barntankar att göra.
Antingen att hon lever i en fantasivärld och det är T:s fel att hon förlorade sitt barn.
Eller att T var sista chansen till familjelycka och att CS därför förlorade ett barn.
Hämnd är väl det troligaste motivet i detta fall.

(Obs! Detta är inte fakta. Inte heller en åsikt. Endast spekulation. Jag vet att CS inte har en lagakraftvunnen dom mot sig.)
2008-04-06, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag kan nästan allt om svenska utlandsadoptioner. Inte ett dugg om tyska inhemska adoptioner.
Inhemska adoptioner med levande bioföräldrar är nästan inte förekommande i Sverige, men jag har ingen aning om det skulle kunna förhålla sig så i tyskland

Jag är fortfarande inne på att detta har med egna barntankar att göra.
Antingen att hon lever i en fantasivärld och det är T:s fel att hon förlorade sitt barn.
Eller att T var sista chansen till familjelycka och att CS därför förlorade ett barn.
Hämnd är väl det troligaste motivet i detta fall.

(Obs! Detta är inte fakta. Inte heller en åsikt. Endast spekulation. Jag vet att CS inte har en lagakraftvunnen dom mot sig.)

hur kan man förlora ett barn som inte finns??
2008-04-06, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Jo, men framkom det inte nånstans att det även fanns märken i väggarna i huset, med samma typ av märken, från samma hammare? Eller är det läggdags nu?

Jo, det är läggdags... men om hammaren även slagits in i någon vägg avger den samma mönster som är lika mycket värt som ev. spår hos offren... usch, ruggigt att skriva detta!!!
2008-04-06, 01:38
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swix
Man kan ju undra varför man tar en hammare som vapen. Om man planerar att döda någon så tar man väl hellre en kniv.
Kankse var tanken bara att skada.

Nä, är man kvinna är man inte förtjust i blodskvättar och det är nog svårare att träffa rätt.
Jag skulle nog välja en hammare som förstärker min styrka. Inte så svårt att träffa ett huvud. En skalle är inte svårt att hamra sönder.
Så jag som kvinna skulle känna mig tryggare med en hammare än en kniv.
Bara skada en annan kvinna?
Tja då pratar vi catfight. Rivas och dra i håret. Örfilar. Det var inte det som var meningen tror jag. Hon skulle förinta detta hot som E och barnen var. En massa hammarslag för att förinta det där leendet...
2008-04-06, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Nä, är man kvinna är man inte förtjust i blodskvättar och det är nog svårare att träffa rätt.
Jag skulle nog välja en hammare som förstärker min styrka. Inte så svårt att träffa ett huvud. En skalle är inte svårt att hamra sönder.
Så jag som kvinna skulle känna mig tryggare med en hammare än en kniv.
Bara skada en annan kvinna?
Tja då pratar vi catfight. Rivas och dra i håret. Örfilar. Det var inte det som var meningen tror jag. Hon skulle förinta detta hot som E och barnen var. En massa hammarslag för att förinta det där leendet...

Jag kan tänka mig att E var målet... men barnen kom i vägen.
Jag menar... gm såg barnen som vittnen.
2008-04-06, 01:43
Bannlyst
Flera sätt

Citat:
Ursprungligen postat av mystique
hur kan man förlora ett barn som inte finns??
Ofrivilligt barnlösa (utan någon psykiatrisk diagnos) pratar ofta om förlusten av de barn man inte fått. Detta utbildas man i vid de numera obligatoriska adoptionssamtalen. (Personligen anser jag det vara mer semantik än psykologi.
Sena missfall och dödfödda barn likaså.
Jag kan dessutom tänka mig att psykiskt sjuka i undantagsfall tror att de har barn. Det finns ju flera fall där de helt enkelt snott vad de är övertygade om är deras barn.

i alla de här fallen kan man faktiskt förlora ett barn som inte finns.
Om CS (spekulation!) tror att hon haft ett barn eller anser sig förlorat chansen att få ett barn på grund av T finns det en fruktansvärd logik i hennes handlande.
Så är ju de flesta psykosorsakade brott. GM handlar adekvat utifrån sin egen logik.
2008-04-06, 01:43
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag kan tänka mig att E var målet... men barnen kom i vägen.
Jag menar... gm såg barnen som vittnen.

Eller att hon verkligen hatade allt som hade med sin f.d kille att göra
2008-04-06, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Här är DEN länken(återigen, då): http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2149005.ab
"Sambon: Det jobbiga är att ha varit förföljd sen i mars 2007 – utan att veta om det."
---
"– Hon var en sommarflirt som blev ett försök till ett förhållande som inte fungerade."'
---
" Han hade själv inte en tanke på att det kunde ha varit hon som attackerat familjen. Misstankarna kom till polisen på andra vägar."
---
= här HENNES sjuka beteende, då. För det är ju HON(= CS)som är misstänkt och INGEN annan.
Det finns mer att läsa som kan få några att undra om tider.
Mötet slutar enligt vittnen prick kl. 19. Vilka nycklar skulle hämtas? Någon på FB har sagt att det var nycklar som T skulle köra tillbaks till lokalen. varför skulle T ta denna sväng tillbaks till Köping med nycklar?
Minnet är fint, men alldeles för kort. De sågs bara tio minuter.

Vid 18-tiden fick han ett sms från sin sambo som undrade när han skulle komma hem.

– Jag kommer om en timme, skrev han.

– Jag skulle egentligen inte varit hemma förrän klockan åtta. Men jag åkte hem för att hämta ett par nycklar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in