2008-05-29, 14:47
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Man blir häktad för att polis och åklagare har fått en fix idé att någon är skyldig och kan förstöra utredningen om man går fri. Du vet väl om att i Sverige har utbetalning för felaktigt (borde vara: olaga) frihetsberövande ökat med över 50 % sista åren för att man häktar på allt för lösa grunder. Om åklagare och poliser riskerade avsked för felaktiga frihetsberövanden skulle de inte häkta på så grumliga skäl.

Nej, man blir häktad för att en domstol finner att man på sakliga grunder är misstänkt för ett brott och det finns risk för att man på fri fot flyr/förstör bevis eller påverkar utredningen eller om brottet är mycket allvarligt och det inte är uppenbart att häktningsskäl saknas...bla bla bla, det är bara att läsa Rättegångsbalken.

Det är inte åklagaren och polisen som beslutar om häktning btw...
2008-05-29, 14:54
Medlem
vårblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag snackar inte skit.

Polis eller åklagare har inte kunnat prestera ett enda bevis mot CS.
1) Den misstänkta hammaren söktes av polisen två veckor efter dådet vid Skavsta.
2) Den misstänkta hammaren har inte kunnat kopplas till varken CS eller brottsoffer.
3) Det har inte hittats några spår av DNA från CS på brottsplatsen.
4) Polisen själv har sagt att man bara har indicier att gå på.
5) Advokaten har själv uttryckt att det bara är indicier och att bevis saknas.

Så vart är bevisen? Kom med bevis istället för att snacka skit hela tiden. Det spelar ingen roll om ni är hundra som påstår något utan grund elelr om det är en person med hundra nick som säger samma sak. Kom med något konkret istället för att dra upp konspirationsteorin att polisen har något.

Svenska domstolar kan häkta folk på så lösa boliner att man undrar vart rättssäkerheten finns någonstans. När de gör fel, vilket de ofta gör, så är det skattebetalarna som får stå för fiolerna och inte de själva med personligt ansvar. Därför kan maktfolket inom rättsväsendet göra vad skit som helst utan att behöva ta personligt ansvar. Utom då möjligen titta på porrfilm med en medvrekande skådespelerska de senare skall träffa på fest.

Så du tycker att dina bevis är tillräckliga ....... fast du inte vet vad polisen har för bevis.
Jag tycker att polisen är bra som håller tyst.
Men det verkar ju inte du fatta
2008-05-29, 15:20
Medlem
Tantaloras avatar
Arbogabarnens pappa kritisk mot polisen

http://www.corren.se/archive/2008/5/16/jpw3ywmlufz14ly.xml

Det framkommer också att det var vänner till barnens föräldrar som sett den misstänkta tyska kvinnan stryka omkring i trakten runt huset i Arboga. Kvinnan hade haft en relation med mammans nuvarande sambo.

saxat ur corren
2008-05-29, 15:20
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma

Jag håller med dig till 100%. Polisen har varit imponerande duktiga på att hålla tätt och inte läcka i det här fallet.
2008-05-29, 15:30
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora

Det framkommer också att det var vänner till barnens föräldrar som sett den misstänkta tyska kvinnan stryka omkring i trakten runt huset i Arboga. Kvinnan hade haft en relation med mammans nuvarande sambo.

saxat ur corren

Det här är taget från en äldre intervju m NJ, kommer inte ihåg vilken tidning den fanns i då, AB? NJ har avböjt att låta sig intervjuas nu av corren.

Jag kan förstå att han är kritisk, däremot tolkar jag det så att han är kritisk till hur polisen skötte hans anhållande, inte till det arbete de gjort sedan?
Senast redigerad av miapetter 2008-05-29 kl. 15:54.
2008-05-29, 15:44
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora

saxat ur corren

Det är en gammal artikel som refererar till en ännu äldre artikel i AB. Det verkar som corren har dragit en något förhastad slutsats av uppgifterna i AB.
Jag provade tanken när uppgifterna var aktuella i en debatt med miapetter och vi var nog ganska överens om att slutsatsen är felaktig.
2008-05-29, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma
Så du tycker att dina bevis är tillräckliga ....... fast du inte vet vad polisen har för bevis.
Men det verkar ju inte du fatta

M;en är du bäng eller ? Hade polisen haft bevis så hade ju saken varit biff nu. Vaför tror du att åklagaren får begära uppskov hela tiden? Jo för att finna bindande bevis som man inte hari dagsläget.

Polisen sköter detta väldigt illa , det luktar Palme-mordet lång väg. Sen vittnen kan inte vara trovärdiga längre då tyskan figurerat i media sedan dag ett.
2008-05-29, 16:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
M;en är du bäng eller ? Hade polisen haft bevis så hade ju saken varit biff nu. Vaför tror du att åklagaren får begära uppskov hela tiden? Jo för att finna bindande bevis som man inte hari dagsläget.

Polisen sköter detta väldigt illa , det luktar Palme-mordet lång väg. Sen vittnen kan inte vara trovärdiga längre då tyskan figurerat i media sedan dag ett.

För det första: När Palme-mordet var på tapeten var väl du knappast född?
För det andra: Lura inte Thailandssekten nu med att du har insyn i utredningen! De tror det nämligen! OM polisen har bevis vet varken du eller jag, även om jag gärna hävdar att jag vet mer än dej, om det mesta!
Häktningstiden för CS har inte varit särskilt lång, jämförelsevis. Tyskan figurerade inte i media sedan dag 1 o de vittnen som ev kan finnas (låt oss hypotetiskt anta att de finns..) lämnade sina vittnesmål DÅ, inte nu!
2008-05-29, 16:23
Medlem
Irriterads avatar
Citat:

Undrar vem f-n som är "bäng" här?? Vittnena har för tusan pekat ut henne, långt innan hon var på bild. Emma var nedsövd de första 14 dagarna och har inte sett någon jäkla tidning, så hennes vittnesmål är nog trovärdigt.

Förresten, var det inte du som peeeep något om någons stavning häromdagen? Har du någon gång kollat din egen stavning?
2008-05-29, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
För det första: När Palme-mordet var på tapeten var väl du knappast född?
För det andra: Lura inte Thailandssekten nu med att du har insyn i utredningen! De tror det nämligen! OM polisen har bevis vet varken du eller jag, även om jag gärna hävdar att jag vet mer än dej, om det mesta!
Häktningstiden för CS har inte varit särskilt lång, jämförelsevis. Tyskan figurerade inte i media sedan dag 1 o de vittnen som ev kan finnas (låt oss hypotetiskt anta att de finns..) lämnade sina vittnesmål DÅ, inte nu!

Är du också dum? Jag har väl följt häktningsförhandlingarna och bevisen har ju varit väldigt svaga hittils nästa gång om de inte har något nytt släpps tyskan fri.

Hade de haft säkra vittnesmål så hade inte tyskan suttit häktad längre då hade hon varit på rättpsyk nu i väntan på rättegång.

Sen när Palme sköts var jag 12år så visst minns jag den händelsen bra.
2008-05-29, 16:26
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Bäng är faktiskt ett ord jag tänker på när jag ser dina inlägg här. Mitt i prick!

I, det som vi i dagligt tal menar med, media har CS inte visats utan "blurr". Räkna inte med att alla sitter och läser på flashback.

Att det tar tid är inget ovanligt. Det har framförts i tråden ett otal gånger.

Det var ett jävla tjat om Palme-mordet. Fullständigt orelevant och ointressant vad gäller detta fall.

Citat:
Jag har väl följt häktningsförhandlingarna och bevisen har ju varit väldigt svaga hittils nästa gång om de inte har något nytt släpps tyskan fri.

Hade de haft säkra vittnesmål så hade inte tyskan suttit häktad längre då hade hon varit på rättpsyk nu i väntan på rättegång.
Edit: Gör inte bort dig mer nu (jag läste ditt inlägg ovan). Du uttalar dig om saker som du inte har en jävla aning om.
Senast redigerad av BoISaren 2008-05-29 kl. 16:33.
2008-05-29, 16:28
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Är du också dum? Jag har väl följt häktningsförhandlingarna och bevisen har ju varit väldigt svaga hittils nästa gång om de inte har något nytt släpps tyskan fri.

Sen när Palme sköts var jag 12år så visst minns jag den händelsen bra.

Va´glad jag är för din skull!
Svara nu bara JA eller NEJ på denna fråga:
Eftersom du tycks VETA att bevisen som inte finns är väldigt svaga så undrar jag: Har du insyn i utredningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in