2008-04-30, 09:04
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tänker mer på andra bevis som exempelvis fingeravtryck (om det kan finnas utan DNA), fotavtryck, vittnesuppgifter osv.
Ja, polisen har säkert mer än vad media fått info om. Det hon hade under naglarna t.ex, har vi ännu inte fått veta, merän att det var från man/pojke.
Kommer nog mer i dagarna, skulle jag tro.
2008-04-30, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Tror inte att Tysklands domstol han ändra något beslut även om hon skulle få sitta av straffet där. Dessutom har jag för mig (jag kan ha fel) att det är vanligast att personer med tidsbestämda straff får sitta av dem i sitt hemland. Och om CS är skyldig så skulle jag tippa på att det blir livstid om det inte blir rättpsyk med särskild utskrivningsprövning.

Tror inte hon kan bestämma, däremot önska. Så var det väl med Anna Lindhs mördare?

ja, frågan är väl om det inte ska psyktestas och köras fram och tillbaka för detta monster kan inte vara frisk i nöten. Sen huruvida det var en tillfällig knäpp eller beständig, det är ju en annan fråga. Men det lär väl en sinnesundersökning visa kanske.
Kommer inte ihåg utgången av Anna Lindh fallet så väl.
Men man har ju läst om andra fall av samma horribla dignitet där mördaren sen "mer eller mindre" gått fri efter några år, tack vare gott uppförande etc.
Nä, tacka vet jag EKO-brott - där får man verkligen känna på att man ska straffas.
2008-04-30, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Verkligen! Folk har faktiskt blivit dömda i domstolar genom mänsklighetens hela historia utan att DNA har används i bevisföringen.
Många har släppts då DNA gjort entre.
2008-04-30, 09:35
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2375090.ab

inget förhör idag..
2008-04-30, 09:45
Medlem
mirran_hs avatar
Presskonferens

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

inget förhör idag..

"Presskonferens
I dag klockan 11.15 håller polisen presskonferens i polishuset i Västerås för att svara på frågor kring utlämnandet."
2008-04-30, 09:49
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Många har släppts då DNA gjort entre.

Ja, inte så många här i Sverige, men däremot i USA. Redan år 2002 hade över 100 dödsdömda räddats från avrättning genom användandet av DNA-tester.

Deras jurysystem lämnar mycket övrigt att önska.
2008-04-30, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

inget förhör idag..
Detta låter som polisen inte har mycket att komma med.
Troligtvis kommer bomben på fredag att inga tekniska bevis såsom DNA kan binda C på plats.
Alltså de lösa indicierna håller inte till åtal.
Från AB
Vi kommer dock inte svara på frågor om utredningen eller bevisningen mot kvinnan, säger Börje Strömberg.

Varför inte det?

– Vi kan inte gå in på sådana frågor nu, eftersom vi ännu inte har hört henne, säger Börje Strömberg
2008-04-30, 09:55
Medlem
BaalZeBubs avatar
Varför dröjer DNA proven?

I Österrike hade de snabbt svar på DNA-proven på Josef Fritzl - han var far till alla barnen. Vad gäller Arboga får vi vänta vecka efter vecka och inga resultat kommer. Vad beror det på?
2008-04-30, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
I Österrike hade de snabbt svar på DNA-proven på Josef Fritzl - han var far till alla barnen. Vad gäller Arboga får vi vänta vecka efter vecka och inga resultat kommer. Vad beror det på?
Dom är säkert klara men är inte till polisens belåtenhet.
Det är nog därför polisen tar det lugnt att invänta förhör med C.
2008-04-30, 09:59
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

1. Proverna som tas här är svårare att analysera pga omständigheterna kring brott/brottsplats, det var ju inte bara att svabba några eller hur?!

2. De kan ju vara så att de håller på resultaten?
2008-04-30, 10:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Detta låter som polisen inte har mycket att komma med.
Troligtvis kommer bomben på fredag att inga tekniska bevis såsom DNA kan binda C på plats.
Alltså de lösa indicierna håller inte till åtal.
Från AB
Vi kommer dock inte svara på frågor om utredningen eller bevisningen mot kvinnan, säger Börje Strömberg.

Varför inte det?

– Vi kan inte gå in på sådana frågor nu, eftersom vi ännu inte har hört henne, säger Börje Strömberg

Får jag då fråga varför de tog hit CS?
2008-04-30, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Får jag då fråga varför de tog hit CS?
Polisen vill förhöra henne!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem