2008-05-05, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
i Stockholm ? Någon som vet ?
Det står i Ts blogg att han brukade åka på möten till sthlm på ABF-uppdrag.
Minns jag inte fel så har han väl även bott i sthlm. T kanske har kvar gamla bekanta i storstan som C lärt känna.
2008-05-05, 21:58
Medlem
Tuesdays avatar
Ny HAZ ikväll

MHH-Analyse entlastet Christine S.
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,587220
2008-05-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag har sett flera skriva "det har aldrig existerat ett barn", "hon har säkert aldrig varit gravid" och liknande.

Uppenbarligen har jag mer koll än du vad gäller dessa förhållanden i Tyskland. Jag skrev om missfall överlag och har sedan tråd 1 påpekat att det är stor skillnad på abortlagstiftning/syn på och registrering av graviditet/adoptioner/faderskap etc mellan Sverige och Tyskland. Tidigare i denna tråd:

Hela inlägget:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10687293&postcount=1844

Jo, men, har hon kunnat dölja en fullgången graviditet för ALLA i omgivningen?

Som sagt, hon KAN ha blivit gravid och fått missfall eller gjort abort.

Men att fullfölja en graviditet är något helt annat.

Hon vore inte den första kvinnan i världshistorien som ljuger om ett barn för att få den man hon vill ha, om alltihop är påhittat, som jag är övertygad om. Förr kände sig mannen ofta tvingad att gifta sig med kvinnan, och på den tiden var det mycket mer en förpliktelse för livet än vad det är nu. Sen var det lätt för kvinnan att säga att hon misstagit sig eller att det blivit missfall el dyl.
2008-05-05, 22:08
Medlem
SingleStars avatar
Oj oj oj, det barkar utför för den svenska polisen.

Citat:
Enligt Bo Forsmans bedömning är utredningsläget fortfarande gott.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2406840.ab

Fortfarande gott är ord som tyder på att man ännu kan köra med gammal retorik för att hålla henne häktad et tag till. Men desto fler bevis av statisk karaktär som testats som inte kan sammankoppla CS med brottsoffer eller koppla CS till brottsplatsen gör att tiden rinner ut för den svenska polisen.

Nästa häktningsförhandling är den 17 maj. Kommer bli intressant att se om det finns något till dess. Eller kommer åklagaren inse att det tunna bevismaterialet inte håller och beslutar sig för att släppa CS innan dess?
2008-05-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jo, men, har hon kunnat dölja en fullgången graviditet för ALLA i omgivningen?

Som sagt, hon KAN ha blivit gravid och fått missfall eller gjort abort.

Men att fullfölja en graviditet är något helt annat.

Hon vore inte den första kvinnan i världshistorien som ljuger om ett barn för att få den man hon vill ha, om alltihop är påhittat, som jag är övertygad om. Förr kände sig mannen ofta tvingad att gifta sig med kvinnan, och på den tiden var det mycket mer en förpliktelse för livet än vad det är nu. Sen var det lätt för kvinnan att säga att hon misstagit sig eller att det blivit missfall el dyl.

Ja, det kan hon. En del får ingen jättemage, det syns knappt, vid "bakåt/inåtlutad" livmoder, starka magmuskler (vältränad) men det syns vid en gynundersökning/om man känner på blygdbenet. Man kan också förtränga en gravidtet psykiskt så magen inte växer, men barnet växer ändå. Inte för att jag tror det är sannolikt här...men ändå, nu vet ni det.
2008-05-05, 22:10
Medlem
SingleStars avatar
Angående CS och graviditeten tror jag inte på att hon har varit gravid. Finns ingen substans i det hon säger av det.
2008-05-05, 22:15
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
MHH-Analyse entlastet Christine S.
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,587220

Ganska väntat. Det är väl knappt någon som tror att gm missade att ha handskar på sig?
2008-05-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miffin
Visst finns det naturliga missfall efter vecka tolv, men dessa precis som innan vecka tolv FINNS dokumenterade.

Förutsatt att personen som får missfallet kontaktar sjukvården. Finns ju kvinnor som fött barn helt i "hemlighet".
2008-05-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Ganska väntat. Det är väl knappt någon som tror att gm missade att ha handskar på sig?

Vad står där!?
2008-05-05, 22:20
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag

Eller så fanns gm på plats utan handskar. Men agerar man "livräddare" så är ju dna spår förklarliga.
2008-05-05, 22:20
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vad står där!?

Det de hittade under hennes naglar matchade inte med offrens dna.
2008-05-05, 22:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om bilden är så spegelklar undrar jag varför inget åtal ställs? Vad väntar de på?
Man kan överhuvudtaget inte väcka (sic!) åtal i någons frånvaro i Sverige. Och även i ganska solklara mordutredningar dröjer det ett antal veckor efter det att man har häktat en gärningsman innan åtal väcks. Exempelvis har inget åtal väckts än i mordet på Rose-Marie Hillring i Mora, trots att mordet begicks en månad före arbogamorden, och det finns en häktad misstänkt som erkände dådet redan fem dagar efter mordet.

Vad som än skulle tala för CS oskuld, att hon inte är åtalad än hör inte dit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in