Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag har sett flera skriva "det har aldrig existerat ett barn", "hon har säkert aldrig varit gravid" och liknande.
Uppenbarligen har jag mer koll än du vad gäller dessa förhållanden i Tyskland. Jag skrev om missfall överlag och har sedan tråd 1 påpekat att det är stor skillnad på abortlagstiftning/syn på och registrering av graviditet/adoptioner/faderskap etc mellan Sverige och Tyskland. Tidigare i denna tråd:
Hela inlägget:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10687293&postcount=1844
Jo, men, har hon kunnat dölja en fullgången graviditet för ALLA i omgivningen?
Som sagt, hon KAN ha blivit gravid och fått missfall eller gjort abort.
Men att fullfölja en graviditet är något helt annat.
Hon vore inte den första kvinnan i världshistorien som ljuger om ett barn för att få den man hon vill ha, om alltihop är påhittat, som jag är övertygad om. Förr kände sig mannen ofta tvingad att gifta sig med kvinnan, och på den tiden var det mycket mer en förpliktelse för livet än vad det är nu. Sen var det lätt för kvinnan att säga att hon misstagit sig eller att det blivit missfall el dyl.