2008-04-27, 12:33
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så om inte bakgrunden för T skall kollas så behöver man alltså inte kolla upp Cs heller längre eftersom hon är en del av bakgrunden till T.

Varför är alla så tjatiga om att CS skall vara GM när inga bevis finns mot henne?

Du tror verkligen att polisen inte gjort något annat än bestämt sig på lösa boliner för att CS är skyldig under en hel månad?

Jag säger inte att Ts bakgrund inte skall kollas. Tvärtom, jag vill att han kollas grundligt men jag har också fått en massa hintar om att det ÄR GJORT! Man kan man utgå från att han är utredd och avförd, eftersom polisen också meddelat oss detta. FAKTA!

Likväl kan man utgå från att polisen har något på CS eftersom de inte avfört henne och vill ha hit henne för förhör. Hon har också av flera juridiska instanser bedömts vara på sannolika skäl misstänkt för morden. FAKTA!

Är det då så konstigt att många bedömer att CS är gm snarare än T?

Givetvis kan man tro att polisen är helt ute och cyklar, men vad grundar du det på förutom att polisen inte offentliggjort de bevis de har???
2008-04-27, 12:34
Medlem
panterpupps avatar
smaras!!

Vart fan har smaras tagit vägen? Hon som gjorde kometkarriär i tråden och nu är hon fullständigt väck? Trolleri?

Det är bara nåt jag har reagerat på alltså.
2008-04-27, 12:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizzza
Du litar på vad tidningarna skriver. Varför tar du då inte till dig det som stod i den senaste tyska länken från en tidning?

För det saknades källa till den informationen.

Jag förstå om du vill hålla fast vid en sådan sak som vissa håller fast i ett halmstrå. Men det håller inte i längden.

Enligt tidningarna, vars information baseras på polisens DNA-undersökningar:
Det finns inget DNA på brottsplatsen som knyter CS dit.
Det finns inget DNA på hammaren som knyter den varken till CS, E, M eller S.

Varför är det ingen som tycker att CS skall vara skyldig som tar notis om det?
2008-04-27, 12:42
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Du har inte en susning om vem som är gärningsman kontra offer så vad ger dej rätten?

Men du är väl ytterligare en av de som gav NJ skulden i början och inte ens då acceptera att det kunde vara en annan gärningsman

CS är inte fälld för ett skit och kan vara helt oskyldig!

Likaså kan T vara helt skyldig så låt folk ha sina åsikter tills farbror polizei löst fallet.

Men min gissning är att miapetter är den som brutalt slog ihjäl två små barn med hammare och skadade mamman!
Sen sitter hon här och lägger ut villospår!!

Jag tillåter mig att utgå ifrån att du är väldigt ung och egentligen inte får vara här (18-årsgräns).

Du anser alltså att E kan vara gm likaväl som CS?

Min allra första teori var faktiskt att T var gm men sedan ändrade jag mig. Om något framkommer som friar CS kommer jag att ändra mig om henne också.
2008-04-27, 12:51
Medlem
Citat:
Så du tycker det är mer korrekt att vilja döda en människa som in te bevisligen ännu har dömts för något än att en som man tycker har något dolt skall kollas upp mer? Ja, om det är din inställning så är den helt och hållen din.
Du borde bli politiker som du vänder och vrider på formuleringar.
Jag skrev bara om att "tyskhelvetet" inte nödvändigtvis behöver betyda ett tyskhat och att Stormlyktas inlägg snarare andas frustration än djupt liggande önskan att göra någon illa.
Jag tycker att det är mer illa att tala illa om och föra kampanj mot personer som inte är vare sig skäligen eller på sannolika skäl misstänkta för någonting än när sådan misstanke finns.
Detta betyder inte att jag tycker att det är OK med formuleringar typ den som Stormlykta skrivit bara att jag har lite mer förståelse att han känner så.
När det gäller allt snack om att någon borde kollas upp mera så undrar jag vem som vet att så inte har skett? Att spekulera utifrån "bevis" som finns är en sak men att spekulera i att en person gjort något brottsligt utifrån lösa antagande trots att personen inte är misstänkt för något är förtal.
2008-04-27, 12:57
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Du tror verkligen att polisen inte gjort något annat än bestämt sig på lösa boliner för att CS är skyldig under en hel månad?

Jag säger inte att Ts bakgrund inte skall kollas. Tvärtom, jag vill att han kollas grundligt men jag har också fått en massa hintar om att det ÄR GJORT! Man kan man utgå från att han är utredd och avförd, eftersom polisen också meddelat oss detta. FAKTA!

Likväl kan man utgå från att polisen har något på CS eftersom de inte avfört henne och vill ha hit henne för förhör. Hon har också av flera juridiska instanser bedömts vara på sannolika skäl misstänkt för morden. FAKTA!

Är det då så konstigt att många bedömer att CS är gm snarare än T?

Givetvis kan man tro att polisen är helt ute och cyklar, men vad grundar du det på förutom att polisen inte offentliggjort de bevis de har???

Precis som i fallet med Tommie Karim så satte polisen allt på att anklaga någon utan riktig bevisning. Hade polisen gjort samma sak som i fallet med Tommie Karim hade T pressats av polisen att erkänna brottet och ha blivit kallad mördare av polisen. När 35-åringen tog fast som MT för mordet på Anna Lindh blev han av polisen kallad för "din jävla mördare". Om nu polisen var rätt ute med sin misstänksamhet kan man fråga sig varför inte 35-åringen och Karim senare blve dömda för mord.

Polisen i Västerås är erkänt kompetenta. läs detta så får du se deras internationellt erkända höga utbildningsnivå. http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1138401/

Det har inte framkommit något från polisen om att man har gjort en grundlig undersökning av bakgrunden för T. Det bara kämpas med näbbar och klor från många om att han inte skall undersökas.

Det polisen har mot CS är att hon är en gammal flamma till T. De juridiska instanserna har inte prövat CS skuld utan bara det polisen har framställt mot CS för att få henne häktad och utlämnad. Tysk domstol prövar inte bevisfrågan utan bara häktnings- och utlämningsframställan är korrekt utförd.

Att polisen är ute och cyklar kan du läsa om i mitt första stycke. Det och att det finns inga statiska bevis som kopplar henne till brottsplatsen eller att hon kan kopplas till det misstänkta mordvapnet.

Det du kallar för bevis är inga bevis. Det är din inställning. Detta enda som är bevisat är att E, M och S anfölls i villan. M och S dog av sina skador. T är den enda som ännu har konstateras varit på brottsplatsen utöver offren innan blåljus anlände. Inga DNA har ännu påträffats på brottsplatsen som knyter någon främmande person. Inga DNA från det misstänkta vapnet kan knytas till varken den misstänkta eller offren.

Finns det inget av det sist nämnda som får dig att tvivla på att CS är rätt GM för brottet?

Om det jag har fått reda på vid sidan av är sant så skulle GM kunna vara någon i kretsen kring JE eller JE själv. Men eftersom jag saknar ytterligare en oberoende källa så blir det lite svårt att föra ut en sådan teori. Men det finns något hos JE som har förändrats efter mitten på mars någon gång. Det enda jag vet är att det finns en geografisk koppling. Det går inte att förneka eftersom det är känt.
2008-04-27, 13:01
Bannlyst
Citat:
Du vill mörda någon som ännu inte har kunnat kopplats till ett dåd som är under utredning och då är du fan i mig lika simpel och gemen som den som mördade M och S. Bara för att polisen misstänker CS så är det i sig inget bevis på att hon har begått dådet.

Då kan du lika bra mörda NJ på samma gång för även han har varit misstänkt för dådet.

Det sådana som du som tilltalas pöbel som saknar vare form av civiliserat rättstänkande. En simpel lynchmobb som är känslömässigt och därmed mentalt störda.

Din beteckning på CS som tyskehelvetet säger mer om dig och ditt hat än om någon annan.
Vrid lite till på mina inlägg. Det kan du säkert. Jag frågade igår/inatt vad som skulle krävas för att du, Ragatha Christie och gänget ska inse att loppet är kört? Svara gärna, T är ju uppenbarligen avskriven, likaså N. Att ni hänger i tråden enbart för att provocera är alldeles uppenbart. Avsaknaden av logiskt tänkande är graverande.
Både N och T var mkt troliga gm i början, men sen framkom andra uppgifter som satte CS under granskning. Det är i princip hela scenariot i några meningar. Vad är det du motsätter dig? Befinns CS skyldig till två barnamord så kan jag garantera att det är fler än jag som vill utöva "öga för öga-straffet".

Det ska bli högst tillfredsställande att se amatördeckarna åka på däng pga sina sjuka teorier. Hade ni inte suttit och gömt er bakom era datorer så är frågan om inte en anmälan om falsk tillvitelse/förtal hade varit på sin plats.

Avslutningsvis; svara gärna på min fråga nu...Jag frågade igår/inatt vad som skulle krävas för att du, Ragatha Christie och gänget ska inse att loppet är kört?
2008-04-27, 13:04
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letharion_
För att stoppa vissa spekulationer och tankar som har disskuterats flera sidor här på FB så kommer dessa klargöranden.

T har aldrig blivit bojad. Däremot var han under uppsikt av polis under kvällen mest för att göra ett inledande förhör.

Det första samtalet som ringdes var aldrig till någon annan än 112 och varför något annat har kommit upp har jag inte en aning om.

Polisen har djupt granskat hela T´s och E´s bakgrund tillbaka flera år och säkerligen tagit in halva arboga för att undersöka möjligheter/omöjligheter till spår.

Då fick ni svar på det...

/Ge och ta

Om det nu är T själv som sitter och svarar så uppskattar åtminstone jag det. På så sätt kan vi få direkt information från en av parterna. Det tackar jag för.
2008-04-27, 13:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
- När KTT bloggar på detta utelämnade sätt blir han då en offentlig person som skall tåla samma granskning som våra politiker och makthavanden?
- Publiceringen av Tyskans självmordsförsök på KTT:s blogg. Vad får man skriva om en annan människa på en blogg? Är det inte att gå för långt att lämna ut andra människors lidande i det offentliga?
/.../
Jag kan fortsätta med andra frågor som har uppkommit under tiden som jag har följt denna tråd. Det tråkiga är att numera är det en enda sida som får framföra sina subjektiva åsikter.
Det förekommer ingen kommunikation och dynamik i denna tråd. Något som brukar leda fram till en sanning.
Saknar också dynamiken.

Bloggar man om sitt privatliv och sina innersta känslor så är det oundvikligt att man också får svar på tal. Däremot är det omdömeslöst att lämna ut andra (identifierbara) människors olycka till allmänt beskådande om syftet endast är att försöka framställa sig själv i en bättre dager.
Citat:
/.../ Visst kan Tyskan befinnas vara juridiskt skyldig, men då är frågan om varför hon har utfört dådet. Jag skulle tippa att KTT har ett och annat att stå till svars för. /.../
Citat:
Om man sitter och censurerar allt negativt om KTT så är det klart att han framstår som en hyvens prick. Jag tycker dock att det har framkommit fullständigt sjuka saker om honom.
Det intressanta i det här fallet är att det inte finns en enda normal, hederlig människa utom Tyskan.
Vem är "hederlig" - och vad innefattas i det begreppet!? - Tycker inte CS verkar så "hederlig" heller. Ska man döma av de mail som presenterats (+ det T skrivit på olika ställen) så drar hon sig varken för utpressning eller för att konstruera ihop diverse historier när hon känner sig sviken av någon, eller när hon inte får som hon vill.
Citat:
Skillnaden mellan Arbogmaffian och oss andra är att vi håller alla dörrar öppna. Visst kan Tyskan befinnas vara juridiskt skyldig, men då är frågan om varför hon har utfört dådet. Jag skulle tippa att KTT har ett och annat att stå till svars för.
Han drog sig inte för att tvinga Tyskan till abort.
Ingen vet vad KTT står för även om det torde röra sig om alias T. - Du påstår tvärsäkert att han "tvingade" CS till abort. - Källa?
2008-04-27, 13:08
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Vrid lite till på mina inlägg. Det kan du säkert. Jag frågade igår/inatt vad som skulle krävas för att du, Ragatha Christie och gänget ska inse att loppet är kört? Svara gärna, T är ju uppenbarligen avskriven, likaså N. Att ni hänger i tråden enbart för att provocera är alldeles uppenbart. Avsaknaden av logiskt tänkande är graverande.
Både N och T var mkt troliga gm i början, men sen framkom andra uppgifter som satte CS under granskning. Det är i princip hela scenariot i några meningar. Vad är det du motsätter dig? Befinns CS skyldig till två barnamord så kan jag garantera att det är fler än jag som vill utöva "öga för öga-straffet".

Det ska bli högst tillfredsställande att se amatördeckarna åka på däng pga sina sjuka teorier. Hade ni inte suttit och gömt er bakom era datorer så är frågan om inte en anmälan om falsk tillvitelse/förtal hade varit på sin plats.

Avslutningsvis; svara gärna på min fråga nu...Jag frågade igår/inatt vad som skulle krävas för att du, Ragatha Christie och gänget ska inse att loppet är kört?

Varför skulle loppet vara kört?

Att du saknar logiskt tänkande står redan klart. Vart finns det statiska bevis sm kollar CS till dådet?

Du borde omgående söka hjälp för ditt psykiska lidande.
2008-04-27, 13:09
Medlem
airbags avatar
Citat:
Precis som i fallet med Tommie Karim så satte polisen allt på att anklaga någon utan riktig bevisning. Hade polisen gjort samma sak som i fallet med Tommie Karim hade T pressats av polisen att erkänna brottet och ha blivit kallad mördare av polisen. När 35-åringen tog fast som MT för mordet på Anna Lindh blev han av polisen kallad för "din jävla mördare". Om nu polisen var rätt ute med sin misstänksamhet kan man fråga sig varför inte 35-åringen och Karim senare blve dömda för mord.

Polisen i Västerås är erkänt kompetenta. läs detta så får du se deras internationellt erkända höga utbildningsnivå. http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1138401/

Det har inte framkommit något från polisen om att man har gjort en grundlig undersökning av bakgrunden för T. Det bara kämpas med näbbar och klor från många om att han inte skall undersökas.

Det polisen har mot CS är att hon är en gammal flamma till T. De juridiska instanserna har inte prövat CS skuld utan bara det polisen har framställt mot CS för att få henne häktad och utlämnad. Tysk domstol prövar inte bevisfrågan utan bara häktnings- och utlämningsframställan är korrekt utförd.

Att polisen är ute och cyklar kan du läsa om i mitt första stycke. Det och att det finns inga statiska bevis som kopplar henne till brottsplatsen eller att hon kan kopplas till det misstänkta mordvapnet.

Det du kallar för bevis är inga bevis. Det är din inställning. Detta enda som är bevisat är att E, M och S anfölls i villan. M och S dog av sina skador. T är den enda som ännu har konstateras varit på brottsplatsen utöver offren innan blåljus anlände. Inga DNA har ännu påträffats på brottsplatsen som knyter någon främmande person. Inga DNA från det misstänkta vapnet kan knytas till varken den misstänkta eller offren.

Finns det inget av det sist nämnda som får dig att tvivla på att CS är rätt GM för brottet?

Om det jag har fått reda på vid sidan av är sant så skulle GM kunna vara någon i kretsen kring JE eller JE själv. Men eftersom jag saknar ytterligare en oberoende källa så blir det lite svårt att föra ut en sådan teori. Men det finns något hos JE som har förändrats efter mitten på mars någon gång. Det enda jag vet är att det finns en geografisk koppling. Det går inte att förneka eftersom det är känt.

Jag vet inte vad polisen har för bevis och jag vet inte hur du vet att de inte har några. Jag har aldrig sagt att jag är säker på att CS är skyldig, jag hävdar bara det jag kan utgå ifrån verkar logiskt i sammanhanget. Det du hävdar verkar ologiskt enligt mitt sätt att se det.

Vem är det som kämpar emot att T skall granskas?
Vem är JE?

Tala gärna om hur du vet att polisen inte har bevis mot CS.
2008-04-27, 13:11
Bannlyst
Att du SS skulle se min åsikt som resistisk är skrämmande. Det har inte med det att göra, jag skulle nog kunna utdela vedergällning till vilken barnamördare som helst, oavsett nationalitet.

Ville bara klargöra det. Här kan man inte vara för övertydlig, det är nästan ett krav.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in