Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Du tror verkligen att polisen inte gjort något annat än bestämt sig på lösa boliner för att CS är skyldig under en hel månad?
Jag säger inte att Ts bakgrund inte skall kollas. Tvärtom, jag vill att han kollas grundligt men jag har också fått en massa hintar om att det ÄR GJORT! Man kan man utgå från att han är utredd och avförd, eftersom polisen också meddelat oss detta. FAKTA!
Likväl kan man utgå från att polisen har något på CS eftersom de inte avfört henne och vill ha hit henne för förhör. Hon har också av flera juridiska instanser bedömts vara på sannolika skäl misstänkt för morden. FAKTA!
Är det då så konstigt att många bedömer att CS är gm snarare än T?
Givetvis kan man tro att polisen är helt ute och cyklar, men vad grundar du det på förutom att polisen inte offentliggjort de bevis de har???
Precis som i fallet med Tommie Karim så satte polisen allt på att anklaga någon utan riktig bevisning. Hade polisen gjort samma sak som i fallet med Tommie Karim hade T pressats av polisen att erkänna brottet och ha blivit kallad mördare av polisen. När 35-åringen tog fast som MT för mordet på Anna Lindh blev han av polisen kallad för "din jävla mördare". Om nu polisen var rätt ute med sin misstänksamhet kan man fråga sig varför inte 35-åringen och Karim senare blve dömda för mord.
Polisen i Västerås är erkänt kompetenta. läs detta så får du se deras internationellt erkända höga utbildningsnivå.
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1138401/
Det har inte framkommit något från polisen om att man har gjort en grundlig undersökning av bakgrunden för T. Det bara kämpas med näbbar och klor från många om att han inte skall undersökas.
Det polisen har mot CS är att hon är en gammal flamma till T. De juridiska instanserna har inte prövat CS skuld utan bara det polisen har framställt mot CS för att få henne häktad och utlämnad. Tysk domstol prövar inte bevisfrågan utan bara häktnings- och utlämningsframställan är korrekt utförd.
Att polisen är ute och cyklar kan du läsa om i mitt första stycke. Det och att det finns inga statiska bevis som kopplar henne till brottsplatsen eller att hon kan kopplas till det misstänkta mordvapnet.
Det du kallar för bevis är inga bevis. Det är din inställning. Detta enda som är bevisat är att E, M och S anfölls i villan. M och S dog av sina skador. T är den enda som ännu har konstateras varit på brottsplatsen utöver offren innan blåljus anlände. Inga DNA har ännu påträffats på brottsplatsen som knyter någon främmande person. Inga DNA från det misstänkta vapnet kan knytas till varken den misstänkta eller offren.
Finns det inget av det sist nämnda som får dig att tvivla på att CS är rätt GM för brottet?
Om det jag har fått reda på vid sidan av är sant så skulle GM kunna vara någon i kretsen kring JE eller JE själv. Men eftersom jag saknar ytterligare en oberoende källa så blir det lite svårt att föra ut en sådan teori. Men det finns något hos JE som har förändrats efter mitten på mars någon gång. Det enda jag vet är att det finns en geografisk koppling. Det går inte att förneka eftersom det är känt.