2008-04-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Lite väl långtgående gissningar skulle jag vilja påstå.

Skulle ändå tro att vi kommer få höra en del om det här ifrån försvaret. Ingen som vet hur trovärdigt minne en person som varit medvetslös har? Har man varit besrusad (påverkar ju också hjärnan)anses ju generellt detta kan ha påverkat minnesbilden i negativt hänseende. Är det samma sak om man upplevt något och blivit knockad, att knockandet i skallen kan anses ha gjort minnesbilden "suddig"?

Tror också att det kan anföras att släkt odyl som frågat"var det tyskan" kan ha framkallat orden. Det behöver inte vara så, men det kan knappast uteslutas.
Alltså, jag vet inte. Men jag har svårt att tro atthon ordagrant sagt "det var tyskan" för det är väl massmedias benämning på henne. Är det inte troligare att hon sagt "det var C" eller "det var Ts ex"? För "tyskan" låter ju som direkt taget ifrån massmedia. Men det kanske är vanligt att folk benämner varandra vid nationalitet vad vet jag...
2008-04-19, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Tror inte den familjen är så korkad. De begriper nog själv att E inte ska läsa tidningar. De vill säkert förb. gärna ha fast i rätt gm också.
Jag tänkte på T som bott med E om han kan ha legat i närheten av E och läst tidningen via nätet eller sett på nyheter på tv.
Senast redigerad av Agatha Christie 2008-04-19 kl. 19:27.
2008-04-19, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Men för polisen pekar hon indirekt ut den misstänkta tyskan som tidigare hade ett förhållande med hennes nya sambo.

– Det var den där tyska kvinnan som fått barn. Det är hon som har gjort det, har hon sagt till polisen.

Luktar illa. Känns som någon lagt orden i mun på henne. Minnet finns nog inte där.
Jag tror inte Es utpekande om Tyskan håller idag som vittnesmål.
Hon har haft allt för mycket närkontakt och frihet med sin sambo i rummet medans vakter suttit utanför.
Ingen kan då med 100% säkerhet säga att han inte påverkat henne åt något håll av gm.
Senast redigerad av Agatha Christie 2008-04-19 kl. 19:27.
2008-04-19, 18:47
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Skulle ändå tro att vi kommer få höra en del om det här ifrån försvaret. Ingen som vet hur trovärdigt minne en person som varit medvetslös har? Har man varit besrusad (påverkar ju också hjärnan)anses ju generellt detta kan ha påverkat minnesbilden i negativt hänseende. Är det samma sak om man upplevt något och blivit knockad, att knockandet i skallen kan anses ha gjort minnesbilden "suddig"?

Tror också att det kan anföras att släkt odyl som frågat"var det tyskan" kan ha framkallat orden. Det behöver inte vara så, men det kan knappast uteslutas.
Alltså, jag vet inte. Men jag har svårt att tro atthon ordagrant sagt "det var tyskan" för det är väl massmedias benämning på henne. Är det inte troligare att hon sagt "det var C" eller "det var Ts ex"? För "tyskan" låter ju som direkt taget ifrån massmedia. Men det kanske är vanligt att folk benämner varandra vid nationalitet vad vet jag...

Jag reagerade också på att hon skulle sagt "tyskan", för jag tror faktiskt inte T omnämnt henne som tyskan utan som C, när han berättat om henne för E. Tror också hon nämnt henne vid namn, eller som du sa, som T:s ex (från Tyskland)
2008-04-19, 18:50
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Jag reagerade också på att hon skulle sagt "tyskan", för jag tror faktiskt inte T omnämnt henne som tyskan utan som C, när han berättat om henne för E. Tror också hon nämnt henne vid namn, eller som du sa, som T:s ex (från Tyskland)

Familjen kan ha påverkat henne utan att medvetet vilja illa, talat om tyskan. Jangestigs verkar ha stort hjärta, men låg IQ, av det vi sett i media.
2008-04-19, 18:53
Medlem
Citat:

Kna ju också vara polisen som sagt till media "hon sa att det var tyskan" fast E ordagrant sa någonting annat. Eller så sa polisen "Hon sa att det var Christine" och massmedia körde på et invanda spåret "tyskan" när de satte rubrik.

Kan inte låta bli att tycka att det vore jävligt underligt om hon sagt just "tyskan" tycker det tyder på en påverkan utifrån, kan inte hjälpa det.
2008-04-19, 18:57
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Familjen kan ha påverkat henne utan att medvetet vilja illa, talat om tyskan. Jangestigs verkar ha stort hjärta, men låg IQ, av det vi sett i media.

Är det inte lite lågt till och med av dig att uttala dig om deras iq baserat på det lilla du läst i media?

Om de blivit tillsagda att undvika att tala om mordtillfället har de nog gjort det, inte bara med tanke på utredningen utan också för Es hälsa.
2008-04-19, 18:57
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Kna ju också vara polisen som sagt till media "hon sa att det var tyskan" fast E ordagrant sa någonting annat. Eller så sa polisen "Hon sa att det var Christine" och massmedia körde på et invanda spåret "tyskan" när de satte rubrik.

Kan inte låta bli att tycka att det vore jävligt underligt om hon sagt just "tyskan" tycker det tyder på en påverkan utifrån, kan inte hjälpa det.
Jo, det skulle vara lite knepigt om hon sagt just "tyskan". Men å andra sidan, hon har kanske inte alls sagt någonting. Någon rolig person som drivit med AB, helt enkelt. Rätt åt AB i så fall.
2008-04-19, 19:04
Bannlyst
Citat:
Jo, det skulle vara lite knepigt om hon sagt just "tyskan". Men å andra sidan, hon har kanske inte alls sagt någonting. Någon rolig person som drivit med AB, helt enkelt. Rätt åt AB i så fall.
Men om polisen inte går direkt ut och dementerar detta så har nog det läckt från deras vattentäta utredning. Frågan är då vem som läckt.
Är det polisen eller någon anhörig eller anhörigs vän som är i behov av lite pengar och sålt detta till AB.
2008-04-19, 19:06
Medlem
Miss Blues avatar
Det står på svt:s texttv sidan 109 att andra källor avfärdar att hon har pekat ut tyskan.
2008-04-19, 19:06
Medlem
Amyystars avatar
Ingen dementi men polisens presstalesman Börje Strömberg sa just på TV4 Nyheterna att polisen inte tänker kommentera de uppgifterna, så alla (vi) får nog ge oss till tåls angående vad E sagt eller inte sagt.

Kan inte lägga länk nu eftersom inslaget inte ligger på webben -än.
2008-04-19, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Men om polisen inte går direkt ut och dementerar detta så har nog det läckt från deras vattentäta utredning. Frågan är då vem som läckt.
Är det polisen eller någon anhörig eller anhörigs vän som är i behov av lite pengar och sålt detta till AB.

Eftersom ingen anhörig varit med på samtalen med henne så får du nog vända blicken mot farbror blå eller ....... kanske något troll på något internetforum kanske. vem vet vem vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in