2008-04-27, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Varför skulle loppet vara kört?

Att du saknar logiskt tänkande står redan klart. Vart finns det statiska bevis sm kollar CS till dådet?

Du borde omgående söka hjälp för ditt psykiska lidande.
Varför det är kört?? Ja du, varför skulle polisen begära någon utlämnad utan att ha bevis? Varför skulle Tyskland överlämna sin egen medborgare till ett annat land utan anledning? Tänk nu för fan...
2008-04-27, 13:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Enligt tidningarna, vars information baseras på polisens DNA-undersökningar:
Det finns inget DNA på brottsplatsen som knyter CS dit.
Det finns inget DNA på hammaren som knyter den varken till CS, E, M eller S.
/.../
Efter vad jag förstår så är inte alla analyser klara - och kanske inte heller offentliggjorda.
2008-04-27, 13:16
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jag vet inte vad polisen har för bevis och jag vet inte hur du vet att de inte har några. Jag har aldrig sagt att jag är säker på att CS är skyldig, jag hävdar bara det jag kan utgå ifrån verkar logiskt i sammanhanget. Det du hävdar verkar ologiskt enligt mitt sätt att se det.

Citat:
Vem är det som kämpar emot att T skall granskas?

Alla som säger att T är avförd från polisutrendingen är det som kämpar med näbbar och klor. Om han inte har något att dölja varför är det så många som är rädda för en närmare granskning?

Citat:
Vem är JE?

Ja du, han kan du fundera på vem det är, men eftersom CS är huvudspåret för alla som har snöat sig in på polisens spår så är det ingen mening att förklara. Jag säger som Stenmark "De e inte lönt att förklar för di so int begrip".

Citat:
Tala gärna om hur du vet att polisen inte har bevis mot CS.

Vet inte hur många gånger jag har skrivit det. Men det finns inget DNA på brottsplatsen från CS. Det finns inget DNA på hammaren från Skavsta som koplar den samman med CS, E, M eller S.
2008-04-27, 13:16
Bannlyst
Citat:
Jag frågar för att han svarade ett inlägg som jag riktade till dig.

Vem är JE?
2008-04-27, 13:17
Bannlyst
Svar:

Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
.

Avslutningsvis; svara gärna på min fråga nu...Jag frågade igår/inatt vad som skulle krävas för att du, Ragatha Christie och gänget ska inse att loppet är kört?

Eftersom inte SS förstår din fråga:
Han har tidigare på en direkt fråga från mig sagt att han kommer att räkna CS som gärningsman om det framkommer DNA-bevis eller hon erkänner.
2008-04-27, 13:23
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Efter vad jag förstår så är inte alla analyser klara - och kanske inte heller offentliggjorda.

Polisen sa att ytterligare DNA-tester skall göras men det har gått väldigt lång tid och inget nytt har framkommit. Tystnaden tyder på att vi snart kommer få uppgifter om att polisen har misslyckats knyta CS till brottsplatsen och det misstänkta mordvapnet. Hade man något mot CS som kunde knyta henne till brotet skulle man gå ut med det för att tysta alla som tvivlar. Advokaten har tydligen fått reda på att det saknas DNA-kopplingar och därför krävt hävande av häktningen. I annat fall hade han inte överklagat eller motsatt sig häktningsbeslutet.
2008-04-27, 13:28
Medlem
airbags avatar
Citat:
Alla som säger att T är avförd från polisutrendingen är det som kämpar med näbbar och klor. Om han inte har något att dölja varför är det så många som är rädda för en närmare granskning?

Så att anse att T redan är granskad är detsamma som att kämpa med näbbar och klor för att han inte skall bli det? Återigen förstår jag inte din "logik".

Citat:
Ja du, han kan du fundera på vem det är, men eftersom CS är huvudspåret för alla som har snöat sig in på polisens spår så är det ingen mening att förklara. Jag säger som Stenmark "De e inte lönt att förklar för di so int begrip".
Du kanske åtminstone kan tala om för oss vad som talar för att din nye misstänkte är misstänkt, så att vi också kan få ha en teori om det? Jag är inte insnöad på CS värre än att jag kan ändra mig om något nytt framkommer.

Citat:
Vet inte hur många gånger jag har skrivit det. Men det finns inget DNA på brottsplatsen från CS. Det finns inget DNA på hammaren från Skavsta som koplar den samman med CS, E, M eller S.

Det finns väl annan typ av bevisning än dna? Eller är det den enda typen du accepterar? Och hur vet du säkert att polisen inte har hittat något dna nu?
2008-04-27, 13:28
Bannlyst
Unikt!

Citat:
Polisen sa att ytterligare DNA-tester skall göras men det har gått väldigt lång tid och inget nytt har framkommit. ---
Advokaten har tydligen fått reda på att det saknas DNA-kopplingar och därför krävt hävande av häktningen. I annat fall hade han inte överklagat eller motsatt sig häktningsbeslutet.

För en gångs skull är jag och SingleStar eniga.
Hade det funnits DNA-kopplingar som var klara hade ingen advokat överklagat utlämnandet eller motsatt sig häktning.
Lika självklart är att det finns annan bevisning som starkt tyder på CS skuld, annars hade hon inte häktats.
2008-04-27, 14:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Polisen sa att ytterligare DNA-tester skall göras men det har gått väldigt lång tid och inget nytt har framkommit. Tystnaden tyder på att vi snart kommer få uppgifter om att polisen har misslyckats knyta CS till brottsplatsen och det misstänkta mordvapnet. Hade man något mot CS som kunde knyta henne till brotet skulle man gå ut med det för att tysta alla som tvivlar. Advokaten har tydligen fått reda på att det saknas DNA-kopplingar och därför krävt hävande av häktningen. I annat fall hade han inte överklagat eller motsatt sig häktningsbeslutet.
Nej, det lutar alltmer åt ett indiciemål där styrkan i de enskilda komponenterna måste stötas och blötas för att kunna läggas till grund för en helhetsbedömning:

1) Hon har ännu så länge inte presenterat något alibi - och hennes alibi kommer att vara av största betydelse.
2) Hon har bevisligen befunnit sig på en plats nära Arboga (eller i Arboga).
3) Flera vittnen tror sig ha sett henne såväl före morden som vid tidpunkten för dessa.
4) Hon har stalkat T med allt vad det innebär i form av efterhängsenhet, hämndlystnad m m och saknar således inte motiv. Det finns mail m m som vittnar om att denna stalking har trappats upp kort tid före illdådet.
5) Hon har konstaterats vara psykiskt sjuk.
2008-04-27, 14:06
Medlem
Är det någon som har koll på hur vanligt det är med oskyldiga som sitter häktade i en månad och under den tiden vägrar prata med utredande polis?
2008-04-27, 14:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

1) Hon har ännu så länge inte presenterat något alibi - och hennes alibi kommer att vara av största betydelse.
2) Hon har bevisligen befunnit sig på en plats nära Arboga (eller i Arboga).
3) Flera vittnen tror sig ha sett henne såväl före morden som vid tidpunkten för dessa.
4) Hon har stalkat T med allt vad det innebär i form av efterhängsenhet, hämndlystnad m m och saknar således inte motiv. Det finns mail m m som vittnar om att denna stalking har trappats upp kort tid före illdådet.
5) Hon har konstaterats vara psykiskt sjuk.

Av dessa 5 punkter är jag benägen att hålla med dej om 4, den sista är jag tveksam till, hon kan lika gärna varit deprimerad vilket jag inte tycker vore särskilt graverande (naturligtvis är gm psyksjuk men utifrån det vi hittills känner till om CS kan jag inte säja om hon är psyksjuk)

Annars tror jag inte på ett rent indiciemål, jag tror det kommer mera!
2008-04-27, 14:09
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Så att anse att T redan är granskad är detsamma som att kämpa med näbbar och klor för att han inte skall bli det? Återigen förstår jag inte din "logik".

I min logik är att en GM kan finas någonstans i bakgrunden hos T som ännu inte har kopplats av en eller annan anledning. Det kanske kan vara någon annan än CS som T har haft att göra med som är GM.

Citat:
Du kanske åtminstone kan tala om för oss vad som talar för att din nye misstänkte är misstänkt, så att vi också kan få ha en teori om det? Jag är inte insnöad på CS värre än att jag kan ändra mig om något nytt framkommer.

Det rör sig om en person som har geografisk koppling. Om personen kommer i hetluften så tror jag han är väl nedkyld vid det här laget och har vattentätt skydd mot att kunna bli åtalad för brottet.

Citat:
Det finns väl annan typ av bevisning än dna? Eller är det den enda typen du accepterar? Och hur vet du säkert att polisen inte har hittat något dna nu?

DNA och fingeravtryck är statistiska bevis. Nu sju veckor efter dådet börjar minnena suddas ut hos folk då blir vittnesmål ingen stark bevisning längre. Om polisen hade hittat DNA hade man gått ut med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in