2008-07-24, 20:05
Medlem
Soppas avatar
Jag tror inte att CS kommer bryta ihop när hon ser bilderna, snarare känner hon nog haha jag lyckades, rätt åt Emma.
Är man så sjuk så man kan utföra ett sånt dåd så bryr man sig nog inte så mycket om bilder, man är nog ganska avskärmad ifrån verkligheten
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Det hoppas jag verkligen att dom tvingar henne till!
Som du skriver så kanske hon förhoppningsvis "bryter ihop" och erkänner!
Vilken lättnad det skulle vara för alla parter.......
Senast redigerad av Soppa 2008-07-24 kl. 20:11.
2008-07-24, 20:11
Medlem
watson6669s avatar
Jag tror också att hon inte bryr sig om bilderna. Enda sättet är nog att försöka reta upp henne angående det faktum att Torgny lämnade henne och blev ihop med Emma.
2008-07-24, 20:14
Medlem
Soppas avatar
Japp, håller med dig. För att få fram känslor skall man nog reta upp henne och trigga henne.
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag tror också att hon inte bryr sig om bilderna. Enda sättet är nog att försöka reta upp henne angående det faktum att Torgny lämnade henne och blev ihop med Emma.
2008-07-24, 20:16
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Jag tror inte att CS kommer bryta ihop när hon ser bilderna, snarare känner hon nog haha jag lyckades, rätt åt Emma.
Är man så sjuk så man kan utföra ett sånt dåd så bryr man sig nog inte så mycket om bilder, man är nog ganska avskärmad ifrån verkligheten

Jag tror egentligen inte heller att hon skulle bryta ihop vid åsynen av bilderna. Men det kanske skulle vara av betydelse att se om hon - som dom flesta av oss "normala" (...nåja...) människor skulle visa något som tyder på avsmak eller nån annan reaktion som visar på att bilderna berör henne på ett empatiskt sätt - eller om hon reagerar som om man skulle ha visat henne en bild av målarfärg som torkar. Det senare vore ju rätt komprometterande...
Senast redigerad av Arabesque 2008-07-24 kl. 20:19.
2008-07-24, 20:19
Medlem
watson6669s avatar
Hon kommer säkert att vara oberörd och förklara det med att det inte är hennes barn så varför ska hon bli berörd. Tyvärr verkar denna människa vara väldigt störd.
2008-07-24, 20:21
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Hon kommer säkert att vara oberörd och förklara det med att det inte är hennes barn så varför ska hon bli berörd. Tyvärr verkar denna människa vara väldigt störd.

Jag hoppas att du har fel. Dessvärre tror jag att du har rätt.
2008-07-24, 20:23
Medlem
watson6669s avatar
Jag hoppas också jag har fel, skulle bli glad om hon verkligen kom till insikt över vad hon gjort, när hon ser korten på barnen.
2008-07-24, 20:56
Medlem
oth^^s avatar
Hur kan Tyskan vägra att bli sedd av mamman, borde hon inte ha rätt att träffa eller iaf peka ut en som är misstänkt för mord på hennes barn och mordförsök på henne själv?
Förstår inte hur någon som är misstänkt för dubbelmord kan ha rätten att vägra något sånt!
2008-07-24, 21:03
Medlem
watson6669s avatar
De kan tvinga henne, men det ger ju inte så mycket ifall hon står och gör grimaser eller sätter sig på golvet.
2008-07-24, 21:03
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:

Jag tror inte alls att det går att trigga CS, eller ens att få henne att reagera eller att erkänna. Tjejen har nu haft en ordentlig urladdning, ångestmässigt, spänningsmässigt och så småningom laddas "hon" på igen, men det dröjer. Hon är nog ganska sansad nu, lugn och avspänd. Urladdad, mao.

Ruskig läsning är det, fy tusan och Emma är helt fenomenal i förhören polisen haft med henne. En riktig kämpe är hon och det är förvånansvärt att hon klarat av alla förhör så bra som hon gjort.

Emma, jag tror att alla vi som sitter och plöjer igenom luntan skickar dig många varma hälsningar och är impade av din styrka och kraft!
2008-07-24, 21:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Skavstahammaren

Då har Skavstahammaren plockats ur FUn och är idag ointressant.
Frågan är då vad för hammare polisen har idag som hyresvärdinnan saknar.

Jag har förkortat namnen som i sin helhet står i Fun. Nu återgår jag till läsandet.
2008-07-24, 21:21
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Det är konstigt att barnen överhuvudtaget andades när T kom hem, med tanke på dom hemska skador dom fått i huvudet båda två.
HUR KAN NÅGON MÄNNISKA VARA SÅ GRYM?????????
Jag fattar inte och vet inte om heller om jag vill förstå hur sjuk en människa kan bli.....

Har vi inte fastställt för länge sen att det är ett fruktansvärt brott?

Vill du bara skriva av dig dina känslor bör du göra det någon annanstans. Jag låter möjligen cynisk men många skribenter här i tråden är redan alltför präglade av emotionella faktorer snarare än ett rättvisepatos. En del kommentarer här har en unken doft av medeltida pöbelmentalitet och masspsykos, uppenbarligen tycker det kollektiva Arboga att det är viktigare med en fällande dom än en rättvis rättegång.

För kännedom: det råder ingen tvekan för min del om att rätt gärningsman sitter i förvar men jag vill tro att en normalbegåvad försvarsadvokat skulle så rimligt tvivel i varenda tingsrätt i detta avlånga land med de uppenbara och grava brister som finns i indiciekedjan i detta mål. Skulle CS ändå bli fälld i tingsrätten kommer en enig hovrätt fria henne med den aktuella bevisningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in