2008-05-08, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egot
svarar kanske inte på det quotade, men frågar.

i österrike gick det snabbt (ett par dagar) att finna vilkas dna som varit i källaren, trots att alla där är 'familj'.

sen, när gm's dna antagligen skiljer sig från barnen och mamman tar det månader at ens veta om cs (misstänkt gm) ens har lämnat dna på brottsplatsen.

rättsväsendet har väl skaffat sig ett jobb en tid framöver och lön.

läs om arvoden för de.

I dessa fall handlade det om vem som var förälder till vem (allt genom blodprover), inte vilket DNA som kom från vilken person nere i källaren. Har för mig att du ställt frågan förr och fått svar.
2008-05-08, 00:54
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffin
I dessa fall handlade det om vem som var förälder till vem (allt genom blodprover), inte vilket DNA som kom från vilken person nere i källaren. Har för mig att du ställt frågan förr och fått svar.

tyckte det stod dna tester i artiklarna, sen om de är genom saliv, blod, sperma o.s.v. vet jag ej.

jag reagerar bara på hastigheten sambanden mellan gm - offer bestäms.

ja, jag minns nu, det var väl hamilkar som svarade.

i rest for a while.
2008-05-08, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Rapporteringen kring den här hårtussen har väl dött ut helt verkar det som, jag kan tänka mig 3 tänkbara scenarion till varför:

1. De kammade noll med undersökningen utav den.

2. Den är inte färdiganalyserad.

3. Jackpot.
Jag röstar för Jackpot.
Det är den typen av bevis som har framkommit till media som inte har blivit dementerat. Alltså kan man utgå ifrån att tystnaden bekräftar misstanken om att hårtussen tillhör CS.
2008-05-08, 01:03
Bannlyst
Citat:
tyckte det stod dna tester i artiklarna, sen om de är genom saliv, blod, sperma o.s.v. vet jag ej.

jag reagerar bara på hastigheten sambanden mellan gm - offer bestäms.

ja, jag minns nu, det var väl hamilkar som svarade.

i rest for a while.

I faderskapstest (och mammatest i detta ärende), tas det genom enkla blodprov. På brottsplatser är det inte lika enkelt. Först ska ett DNA kunna fastställas sen ska de även köras gentimot de personer och även eventuell gärningsman/kvinna. Vilket inte är lika enkelt som de med simpla blodprov.
2008-05-08, 01:12
Medlem
egots avatar
Citat:
I faderskapstest (och mammatest i detta ärende), tas det genom enkla blodprov. På brottsplatser är det inte lika enkelt. Först ska ett DNA kunna fastställas sen ska de även köras gentimot de personer och även eventuell gärningsman/kvinna. Vilket inte är lika enkelt som de med simpla blodprov.

ja, vi (jag) släpper det!

men det hittades tydligen främmande dna under naglarna på cs, som inte är offrens efter anlysen blev klar.

jag blir ju nyfiken på vems det kan varas.
2008-05-08, 01:15
Medlem
Citat:
svarar kanske inte på det quotade, men frågar.

i österrike gick det snabbt (ett par dagar) att finna vilkas dna som varit i källaren, trots att alla där är 'familj'.

sen, när gm's dna antagligen skiljer sig från barnen och mamman tar det månader at ens veta om cs (misstänkt gm) ens har lämnat dna på brottsplatsen.

rättsväsendet har väl skaffat sig ett jobb en tid framöver och lön.

läs om arvoden för de.

Ser att du redan har fått svar på dina frågor så jag vill bara lägga till lite, det här inlägget från smålandstintin tycker jag är ganska tänkvärt för oss amatörer inom området gällande varför det tycks vara en så utdragen process att få klart analyserna: http://www.flashback.org/showpost.php?p=11105218&postcount=6530

Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Jag röstar för Jackpot.
Det är den typen av bevis som har framkommit till media som inte har blivit dementerat. Alltså kan man utgå ifrån att tystnaden bekräftar misstanken om att hårtussen tillhör CS.

Ja jag vill gärna tro att det är alternativ 3 som är det rätta men håller nog på alternativ 2 för tillfället ändå.
2008-05-08, 01:15
Bannlyst
Citat:
ja, vi (jag) släpper det!

men det hittades tydligen främmande dna under naglarna på cs, som inte är offrens efter anlysen blev klar.

jag blir ju nyfiken på vems det kan varas
.

Förmodligen han som var hennes föredetta älskare som plockade upp henne från flyget?
2008-05-08, 01:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpinella
Men han vet om alla de bevis som ligger till grund för häktningen! Tingsrätten och hovrätten får inga bevis "bakom ryggen"
Nejvisst. Men en förundersökningsledare behöver inte släppa mer bevisning än h*n är säker på leder till häktning/omhäktniing, och är ganska korkad om h*n släpper saker som inte behövs för häktningen, och som det är bra om den misstänkta inte är beredd påvid förhören.
2008-05-08, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja jag vill gärna tro att det är alternativ 3 som är det rätta men håller nog på alternativ 2 för tillfället ändå.

Kan så vara, men jag är helt säker på att hårtussen är färdiganalyserad. Det är nog ett av de påtagligaste bevisen som påträffats på brottsplatsen och polisen tog sannolikt tag i det uppenbara först.
Resten av sökandet ser jag som komplettering. Däremot finns det kanske inget som binder CS till platsen genom hårtussen. Men jag är kluven i det fallet.
2008-05-08, 01:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Låt se... Först häktades hon i sin frånvaro skäligen misstänkt,
sedan häktades hon i sin frånvaro på sannolika skäl, vilket överklagades o avslogs, nu är hon häktad på sannolika skäl, det har överklagats o avslagits.
Får det till 4 ggr på sannolika skäl?
Du har glömt en omhäktning i frånvaro som överklagades. Sex gånger blir det.
2008-05-08, 01:28
Medlem
egots avatar
Citat:
Förmodligen han som var hennes föredetta älskare som plockade upp henne från flyget?

att få dna under naglarna, som enligt media inte tillhör offren.

dna från ennu ett okänt offer, älskare, fd älskare, rugby, fotboll, sportsbar etc.

den personen måste känna sig träffad.

cat scratch fever.
2008-05-08, 01:30
Bannlyst
Citat:
att få dna under naglarna, som enligt media inte tillhör offren.

dna från ennu ett okänt offer, älskare, fd älskare, rugby, fotboll, sportsbar etc.

den personen måste känna sig träffad.

cat scratch fever.

Beror helt på, i tysk media har det inte fått samma uppmärksamhet som det fått i den svenska enligt min privata uppfattning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in