2008-04-27, 11:17
Medlem
DeBalys avatar
Hur ska du ha det?

Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Gång på gång på gång beskriver du obekräftade uppgifter som sanningar. Det finns ingen bekräftad koppling mellan hammaren och CS. Försök förstå det, eller vet du det och försöker lura andra. Du får gärna tro, hoppas och önska att det är en bit av polisens hemligheter. Var och en blir salig på sin tro, men presentera inte dina önskningar som en sanning.

Men för två veckor sedan skrev du själv i inlägg #3164

Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag spekulerade lite för några dagar sedan och skrev ovanstående inlägg. Tyckte jag var tydlig i att det endast var spekulationer för att visa hur lätt det kan bli fel.

Nu ser jag mina spekulationer presenteras som fakta i din spoiler. Jag vill visa hur lätt missförstånd uppstår, inte medverka till ett missförstånd.

Därför ber jag dig, kör den "officiella" versionen i din spoiler.
CS fick lämna över mordvapnet, det finns på film och vittnen kan intyga.
CS berättade allt för sin vän som gick till polisen.

På det sättet får du en mycket bättre indiciekedja. Som den är nu är den lite klen på sina ställen.

När du säger "CS fick lämna över mordvapnet, det finns på film och vittnen kan intyga" och samtidigt ifrågasätter när jag i en och samma mening nämner CS och hammaren och därtill påstår att jag luras.

Tycker inte du då att du själv "luras"?

Din dubbelmoral är avslöjad.
Senast redigerad av DeBaly 2008-04-27 kl. 11:21.
2008-04-27, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
ja, problemet är väl som vanligt? att man inte riktigt vet vad som är fakta och inte.
Det är det som gör Flashback så spännande. FB är nästan alltid först med sanningen. Enda problemet är att man inte kan särskilja den från lögnerna och gissningarna förrän man har facit i hand. Det som gör den här tråden unik är papegojorna. Tjatiga, vassnäbbade djur som inte kan tänka själv utan bara lära sig några få ord utantill.
2008-04-27, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du är psykiskt sjuk för att du vill mörda en människa. Du har inte bättre inställning til livet och mänskligheten än den som bär ansvaret för M och S död.

Polisen har så lite på fötter att man inte vågar gå ut med vad man har. Läs på om Tommie Karim och sug på den om hur polisen uppförde sig mot en annan MT i ett annat mordfall.
Kamma dig. Jag vill inte mörda någon, bara straffa en dubbelmördare. Allt måste få konsekvenser, det kommer du också lära dig, tids nog.

Att polisen inte lämnar ut alla detaljer kan ha att göra med att utredningen pågår. Vad tror du? De har inte ens fått höra tyskan själva än och de kanske vill ligga lite lågt, är det konstigt?
2008-04-27, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är det som gör Flashback så spännande. FB är nästan alltid först med sanningen. Enda problemet är att man inte kan särskilja den från lögnerna och gissningarna förrän man har facit i hand. Det som gör den här tråden unik är papegojorna. Tjatiga, vassnäbbade djur som inte kan tänka själv utan bara lära sig några få ord utantill.

Tyvärr blir vi papegojor allihopa när allting upprepas ideligen
Men jag håller med dig, det är med facit i hand vi får se..det är lätt att säga: "Jag vet, men kan inte berätta". Vad är vitsen med det?
Antingen diskuterar man eller så låter man bli. Man kan ju inte tvinga på människor sina åsikter och få dem att tro på så sätt.
2008-04-27, 11:55
Medlem
elizzzas avatar
[quote=Letharion_][quote=SjukaArboga]En våldsverkare har fått sina barn netraliserade. Han hade inga problem med att försöka att döa andras barn. Ett våldverkarluder har fått sina barn dödade. Hon hade inga problem att understöda våldsverkaren som gillade att försöka att döda andras barn. En knullmaskin har fått sina Bonusbarn dödade. Han drog sig inte för att tvinga Tyskan till abort.
Citat:

Att ni spekulerar här på forumet kan vi ta, att ni disskuterar gärningsman är helt ok men när du SjukaArboga börjar slänga ur dig saker om "Våldsverkarluder, Knullmaskin" Då är jag fan inte med längre!

/ T
Troligtvis försöker h*n dra på sig en sista varning eller kanske t o m avstängning... Inläggen från densamme blir bara värre och värre...
2008-04-27, 12:17
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jag tycker det är tjatigt att du inte inser att det redan är gjort. Ja.

Så om inte bakgrunden för T skall kollas så behöver man alltså inte kolla upp Cs heller längre eftersom hon är en del av bakgrunden till T.

Varför är alla så tjatiga om att CS skall vara GM när inga bevis finns mot henne?
2008-04-27, 12:19
Medlem
elizzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så om inte bakgrunden för T skall kollas så behöver man alltså inte kolla upp Cs heller längre eftersom hon är en del av bakgrunden till T.

Varför är alla så tjatiga om att CS skall vara GM när inga bevis finns mot henne?
Du litar på vad tidningarna skriver. Varför tar du då inte till dig det som stod i den senaste tyska länken från en tidning?
2008-04-27, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
"T är ju bara kolla den här personen..." ?????
Jag fattar INGENTING???
Kan du förklara?

Nu är åldern bekräftad på en av dem jag menade:
Fick precis ett roligt pm från reproach:

HORA!

--------------------------------------------------------------------------------

hoppas du o dina barn får samma behandling HORA!

Jaså är ju bra att du sitter här och ljuger som vanligt..
Är du ens från Arboga eller är du ett jävla troll som leker här?
Är ett under att du inte är avstängd som du håller på och trollar!
2008-04-27, 12:25
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Kamma dig. Jag vill inte mörda någon, bara straffa en dubbelmördare. Allt måste få konsekvenser, det kommer du också lära dig, tids nog.

Att polisen inte lämnar ut alla detaljer kan ha att göra med att utredningen pågår. Vad tror du? De har inte ens fått höra tyskan själva än och de kanske vill ligga lite lågt, är det konstigt?

Du vill mörda någon som ännu inte har kunnat kopplats till ett dåd som är under utredning och då är du fan i mig lika simpel och gemen som den som mördade M och S. Bara för att polisen misstänker CS så är det i sig inget bevis på att hon har begått dådet.

Då kan du lika bra mörda NJ på samma gång för även han har varit misstänkt för dådet.

Det sådana som du som tilltalas pöbel som saknar vare form av civiliserat rättstänkande. En simpel lynchmobb som är känslömässigt och därmed mentalt störda.

Din beteckning på CS som tyskehelvetet säger mer om dig och ditt hat än om någon annan.
2008-04-27, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
När den avvikande synen är att ge sig på offren "klagar" jag direkt. Utan tvekan.

Du har inte en susning om vem som är gärningsman kontra offer så vad ger dej rätten?

Men du är väl ytterligare en av de som gav NJ skulden i början och inte ens då acceptera att det kunde vara en annan gärningsman

CS är inte fälld för ett skit och kan vara helt oskyldig!

Likaså kan T vara helt skyldig så låt folk ha sina åsikter tills farbror polizei löst fallet.

Men min gissning är att miapetter är den som brutalt slog ihjäl två små barn med hammare och skadade mamman!
Sen sitter hon här och lägger ut villospår!!
2008-04-27, 12:29
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
För att återgå till ämnet så undrar jag om vi kan vara överrens om att CS i alla fall var i Arboga den aktuella dagen?

Nej, det brister i bevisning på det, polisen vill ha CS till Arboga men ännu saknas det statisk bevisning på det.

Som det ser ut nu är polisutredningen som en julkalander. Det är luckor överallt.
2008-04-27, 12:30
Medlem
Klargörande

För att stoppa vissa spekulationer och tankar som har disskuterats flera sidor här på FB så kommer dessa klargöranden.

T har aldrig blivit bojad. Däremot var han under uppsikt av polis under kvällen mest för att göra ett inledande förhör.

Det första samtalet som ringdes var aldrig till någon annan än 112 och varför något annat har kommit upp har jag inte en aning om.

Polisen har djupt granskat hela T´s och E´s bakgrund tillbaka flera år och säkerligen tagit in halva arboga för att undersöka möjligheter/omöjligheter till spår.

Då fick ni svar på det...

/Ge och ta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in