2008-04-24, 21:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Golar? Finns det ingen tjyheder i Skarpnäck? Det här handlar om mördade barn!
Hittills TROR du att man har fått fram noll....

I Skarpnäck pratar man inte. Där handlar man. Folk utifrån bryr man sig föga om. Men begå något mot någon i Skarpnäck och du kommer inte att sätta din fot där igen. Folk som CS är en sådan som bara bor där, verkar dock aldrig ha varit verksam på något sätt.

Den enda återkommande värmen i Skarpnäck är den som kommer vart fjärde år när vänsterpartiets valstuga brinner ner.
2008-04-24, 21:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Istället för att du skall efterfråga mina källor här så rekommenderar jag dig att läsa tidigare i tråden. Där finns det länkar till källorna. Dels en tidningsartikel om att inget främmande DNA finns på brottsplatsen utöver familjen och blåljus. Sedan till en tidningsartikel om att DNA på hammaren från Skavsta inte alls matchade.

Det finns inget som binder DNA till varken dådet eller till brottsplatsen. Vad i detta är det du inte vill förstå eller förlika dig med? Det handlar om statisk bevisning.
Antag att E har talat om att det var CS som utförde dådet. Tillsammans med övrig bevisning/indicier krävs inget mer.
Om så är fallet vet varken du eller jag...
2008-04-24, 21:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Men du glömmer en väldigt viktig sak nu. Vi vet inte vad utredningen visar...
Vi vet bara att T och NJ är avförda från uredningen och vi tror att skälen till det är fullgoda.

Vad du tror är din tes. Vad jag tror baserar jag utifrån vad media har sagt och som kan bekräftas officiellt. Utifrån det som är känt så lägger jag fram olika teorier. Det som verkar skumt har jag också belyst.

Jag är en av de få som nekar till att anföra hemliga icke redovisade händelser som argument för att tala för mina teser.
2008-04-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Dom första sju dagarna var en katastrof för polisens utredning.

Frisläppandet av tyskan blev ett bakslag för utredningen.
Men det är inte det enda.
Flera omständigheter och misstag under de sju första dagarna efter morden i Arboga har gjort att man nu desperat behöver nå ett genombrott.
– Det bästa är om vi får en teknisk bevisning som binder henne till brottsplatsen eller ett vittne som binder henne dit, säger polisprofessorn Leif GW Persson.

Länk till detta:
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1095573/polisen-i-krismote-efter-alla-misstag

Och hur leder en 3 veckor gammal artikeln den här tråden framåt????
2008-04-24, 21:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Antag att E har talat om att det var CS som utförde dådet. Tillsammans med övrig bevisning/indicier krävs inget mer.
Om så är fallet vet varken du eller jag...

Jag var de första som anförde det Aftonbladet skrev att E hade pekat ut CS. Men nu har polisen dementerat den uppgiften.

Om inte polisen kan frambringa något som tekniskt knyter CS till brottsplatsen blir det omöjligt uppdrag att få henne fälld.

Hitills har polisen inte övertygat mig om CS skuld.
2008-04-24, 21:14
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Dom första sju dagarna var en katastrof för polisens utredning.

Frisläppandet av tyskan blev ett bakslag för utredningen.
Men det är inte det enda.
Flera omständigheter och misstag under de sju första dagarna efter morden i Arboga har gjort att man nu desperat behöver nå ett genombrott.
– Det bästa är om vi får en teknisk bevisning som binder henne till brottsplatsen eller ett vittne som binder henne dit, säger polisprofessorn Leif GW Persson.

Länk till detta:
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1095573/polisen-i-krismote-efter-alla-misstag

Artikeln du länkar till är daterad 24e mars, det är en hel månad sedan. Det har hänt en del sedan dess.

Exv detta från den 18e april:

"Chefsåklagare Anders Jakobsson är inte förvånad över tingsrättens beslut.
- Det här var väntat. Jag hade blivit högst överraskad om hon släppts. Bevisen mot den här damen har stärkts och är starkare nu än de var när vi först fick henne häktad på sannolika, säger han till Expressn.se"

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1127720/tyskan-fortsatt-haktad
2008-04-24, 21:18
Medlem
Frixys avatar
Citat:

Om inte polisen kan frambringa något som tekniskt knyter CS till brottsplatsen blir det omöjligt uppdrag att få henne fälld.

Nej, inte omöjligt. Men vi vet ju som sagt inte vad de har. Vi andra alltså, du vet ju tydligen säkert att de inte har något alls.

Citat:
Polisens har inte ens försökt att övertyga dig.
2008-04-24, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Och hur leder en 3 veckor gammal artikeln den här tråden framåt????
Detta beskriver polisens första sju dagar som katastrofala. Därefter blev dom desperata att leta bevis.
Senast redigerad av Agatha Christie 2008-04-24 kl. 21:33.
2008-04-24, 21:21
Medlem
Citat:

Men vilken tur då att det inte är du som behöver bli övertygad då!!!

Faktum är att än så länge behöver ingen bli övertygad.
2008-04-24, 21:21
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Den enda återkommande värmen i Skarpnäck är den som kommer vart fjärde år när vänsterpartiets valstuga brinner ner.

Måste dock ge dig cred för alla de gånger dina torra kommentarer faktiskt fått mig att skratta högt, trots detta allvarliga ämne. Det är alltså dina verbala uttryck jag finner roande, inte att det brinner i Skarpnäck.
2008-04-24, 21:23
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vad du tror är din tes. Vad jag tror baserar jag utifrån vad media har sagt och som kan bekräftas officiellt. Utifrån det som är känt så lägger jag fram olika teorier. Det som verkar skumt har jag också belyst.

Jag är en av de få som nekar till att anföra hemliga icke redovisade händelser som argument för att tala för mina teser.
Om du bara ska framföra dina argument baserat på vad som sagts i media förstår jag inte vad du gör i den här tråden... I tråden finns ett antal personer som berättar om vad de har varit med om under utredningen. En del är direkt berörda medan andra bara figurerar i utkanten... Du tar bara till dig det som har sagts i media och utifrån det gör du dina inlägg... Hur resonerar du?
2008-04-24, 21:28
Bannlyst
Citat:
Om du bara ska framföra dina argument baserat på vad som sagts i media förstår jag inte vad du gör i den här tråden... I tråden finns ett antal personer som berättar om vad de har varit med om under utredningen. En del är direkt berörda medan andra bara figurerar i utkanten... Du tar bara till dig det som har sagts i media och utifrån det gör du dina inlägg... Hur resonerar du?

Singelstar vill inte debattera en teori, han vill endast framföra en monolog om hur usel polisen är.
Motbevis och fakta har hittills inte haft någon inverkan på hans resonemang, oavsett källa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in