2008-04-02, 20:14
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Det är väl det som är skillnaden mellan oss. Jag tar de uppgifter som kommer fram från polis och media och drar slutsatser från det. Du tar uppgifter som inte framkommit någonstans och drar slutsatser från det. Du har helt enkelt en större palett att välja från. Måste vara bekvämt...

Jag ifrågasätter det mesta polisen kommer med utifrån ett vidare perspektiv än vad själva vill göra gällande. Det gäler att hitta så många scenarier som möjligt och utreda varje del av dessa för att kuanns säkerställa sig om att det i slutändan bara finns ett enda kvar som til 100 % säkerhet kan bevisas i en rättegång.

Det är skillnanden mellan mig och alla som vill se lättvindigt på någons skuld i själva ansvarsfrågan.

I dagsläget tror jag att ingen kommer att fällas för dåden och det komemr att förbli olöst.
2008-04-02, 20:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vilka vet man bevisligen har varit på platsen för händelsen innan blåljusfolket kom?
T - och X som enligt Y har sett CS på "mordplatsen" (?).
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=757252
2008-04-02, 20:15
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Jaså, vilka konspirationsteorier har jag, tala om vilken postning jag har gjort dessa i?

I istort sett varje inlägg du gjort. Du presenterar du det ena fantastiska efter det andra. Och vad jag läst och med mitt ringa intellekt kan lägga ihop så kan jag inte tycka annat.
2008-04-02, 20:16
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
vem säger att de inte visste detta redan
de efterlyste bara flyktvägen FRÅN arboga till sthlm,
inte till arboga eller till tuskland, för de har troligtvis säkrat detta själva! via kortköp av biljetter, passagerarlistor, mobilen mm...

Jag tror visst att de kollar, ville bara vinkla lite eftersom vissa är sååå negativa till allt som kommer fram. Alltså bara för att nyheten släpps idag så tror vissa att det kommit fram idag. Jag ville bevisa att det pratats om det tidigare.
Alltså visste polisen det tidigare, capish.
Även om man kan ha synpunkter på hur lysande polisen är eller inte, så kan man väl tänka flexibelt. Vad är möjligt, vad är troligt.
Vissa tycks tro att rättegången är klar (på något sjukt sätt).
Ni som fastnat för att T är gärningsman. Kom med något annat än att han hittade dem. SVT skrev att polisen undersökte T men han blev avförd.
GUDSKELOV att han hittade dem. Åtminstone ett mord förhindrades tack vare det!
Medlem
miapetters avatar
OM polisen inte kollat upp T ordentligt, tror ni inte då att pressen huggit tänderna i det som de gamar de är? De har ju inte precis dragit sig för att kritisera polisen i övrigt... Eller är detta bara en skenmanöver, för att avleda vår uppmärksamhet från hur lite utredd T är? Är pressen egentligen i maskopi med polisen? Med T? OM tidningarna nu inte själva räknat ut hur svagt T´s alibi skulle tänkas vara har de ju läst det här, eller hur? O borde ha nappat på det då?

Hej, pressen! Jag hoppas verkligen inte att VLT får några läsare alls hädanefter o att den redaktör på Aftonbladet som ringde T på natten kvart i 1, efter morden, inte sover gott en natt till i sitt liv!
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Läs första inlägget som det står i trådrubriken! Lathund!
"E säger sina första ord efter uppvaknandet på lördagen (29/3). Bl.a. säger hon till T att hon älskar honom"
Ok, så hon vaknade i lördags, och har endast yttrat en kärleksförklaring sen dess??
2008-04-02, 20:17
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter det mesta polisen kommer med utifrån ett vidare perspektiv än vad själva vill göra gällande. Det gäler att hitta så många scenarier som möjligt och utreda varje del av dessa för att kuanns säkerställa sig om att det i slutändan bara finns ett enda kvar som til 100 % säkerhet kan bevisas i en rättegång.

Det är skillnanden mellan mig och alla som vill se lättvindigt på någons skuld i själva ansvarsfrågan.

I dagsläget tror jag att ingen kommer att fällas för dåden och det komemr att förbli olöst.
Det gäller att hitta så många scenarier som möjligt? Men du har väl hela tiden varit insnöad på ett och samma hela tiden oavsett vilken fakta som framkommer. En fråga, om någon annan än T fälls för morden kommer du då tro att rättegången är "fixad"?
2008-04-02, 20:17
Bannlyst
Citat:
Samtliga?

Varför litar du inte på dom bevis som polisen säger sig ha?
Skulle T ha varit i Skavsta och lämnat mordvapnet?
Har man upplevt Palmemordet så köper man inte allt polisen säger och gör.
2008-04-02, 20:18
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Men var drar du gränsen? Med ditt resonemang kan man ju hitta hur många scenarier som helst. Jag känner faktiskt en snubbe i Frankrike (David heter han). Jag har inte pratat med honom på flera år och vet således inte om han kan ha varit i Arboga på mordkvällen. Ska polisen lägga resurser på att kontrollera hans alibi? I så fall tror jag precis som du att detta aldrig kommer klaras upp, det blir minst sagt mastigt att förhöra hela jordens befolkning.
2008-04-02, 20:18
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Samtliga?

Varför litar du inte på dom bevis som polisen säger sig ha?
Skulle T ha varit i Skavsta och lämnat mordvapnet?

Det där var ett jäkla go'dag yxskaft-svar på frågan om vilka konspirationsteorier jag skulle ha. Alltså har du inte presterat något.

Polisen har inga bevis, de famlar ju i blindo. Kamerabilder från fem dagar inan mordet på någon som kan vara CS. Jäkligt graverande?

Hammare som kan ha tagits av CS? Jäkligt graverande?

Det polisen har presterat hitills är så tunt att bara boken Franska krigshjältar är tunnare.
2008-04-02, 20:19
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hej, pressen! Jag hoppas verkligen inte att VLT får några läsare alls hädanefter o att den redaktör på Aftonbladet som ringde T på natten kvart i 1, efter morden, inte sover gott en natt till i sitt liv!

Stämmer detta? Vem är denna redaktör? Finns det folk som saknar både medkänsla och hjärna?
2008-04-02, 20:19
Medlem
Honeybuns avatar
Just mordvapnet i Skavsta måste ju ha kommit fram innan idag.....Tycker jag iallafall. Polisen måste ju ha vetat att det var därifrån hon rest & personalen måste ju ha reagerat tidigare på att dom beslagtagit "hammaren". DNA testerna var väl klara? Undra när dom resultaten kommer.....Jag tror det här fallet kommer att lösas ganska så snart, det verkar som allt börjar falla på plats. Tror inte att T har något med det här att göra, förutom att han inledde en relation med CS förståss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in