2008-04-04, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Uppfattningen jag fått av Arbogabor, så blir inte E vansinnigt arg, utan är mjuk och go´
Nej, något större motiv behöver väl inte en psykiskt sjuk, men nu är det T som blir anklagad av en del härinne. Och såvitt jag vet lider han inte av något sådant. Därför undrar jag, alla de som tror det är T, vad är hans motiv? Först flytta ihop, och sedan detta?? Och varför sitta sidan om en skitskadad E och vänta på hjälp?

Jag vet, det är svårt att förstå. Men vad fick den andra snubben att döda sin blivande hustru och hennes lilla dotter? Bråk om porrfilm har jag läst. Hon och flickan var hela hans liv sägs det. Ibland är det omöjligt att förstå.
Jag tror inte T är gm, men jag har svårt att se CS som gm också just nu.
Det kan vara möjligt att T trodde alla tre var döda. Det kanske var ambulanspersonalen som upptäckte att livstecken fanns? Vad kan han göra när loppet är kört? Han kan bara sitta där och hoppas att E inte minns något.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Javisst, men du klarar inte att sitta isolerad hur länge som helst...

det är nog väldigt olika från person till person. jag utgår från mej själv och jag skulle helt klart välja isolering från de övriga och tror jag skulle klar mej väldigt bra alldeles själv i många år. varför välja att umgås med en massa (andra) idioter, mördare, rånare, knarklangare, pedofiler och annat patrask?
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Den svenska polisen som med 9 "kan ha" 12 "kanske" och 19 "möjlig" vill bevisa något man inte är riktigt säker på? En svensk polis som tar ledigt för hela påsken så man kan fira hemma medan en, eller fler galning/ar springer lösa. Låter lite som Policesquad från den nakna pistolen "Ingen polis skall få vila förrän fallet är löst, låt oss ta lunch nu".

Tacka vet jag engelsk polis, man har ingen misstänkt, man flyter inte iväg och bara misstänker någon i något sorts huvudspår.

Polisen i Chicago är också fin även om de skällde ut mig som fan en gång. Men det var i ett helt annat ärende.

Källa på att all polis var ledig i påskas?
2008-04-04, 14:37
Medlem
Vargen1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej hon är fortfarande inte skuren i ansiktet och det är fakta från en källa betydligt säkrare än din uppenbarligen.

Då ska jag inte framhärda, jag trodde i min enfald att de som sett henne skadad kanske visste vad de såg, men så är tydligen inte fallet. Det är klart, under rådande omständigheter kan det vara lätt att dra slutsatser som senare visar sig vara felaktiga.

Jag ber om ursäkt. Ödmjukast.
2008-04-04, 14:37
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag arbetar också med DNA, och det finns alltså en del andra trick som är ännu säkrare, men krångligare, och inte lika allmänt tillgängliga. (Men som jag själv kraftigt skulle föredra om det gällde att eliminera alla DNA-spår från en blodig hammare.) Plus att det finns substanser som hämmar PCR kraftigt, och som kan vara svåra att rena bort från DNA. Det där är ofta ett problem när det gäller gammalt DNA från arkeologiska prov.

[/QOUTE]Tvål och vatten funkar inte....
DNA är ju starkt vattenlösligt, så fritt DNA är egentligen ganska enkelt att skölja bort, om man bara sköljer tillräckligt mycket - även om "tillräckligt mycket" kan bli väldigt mycket om man har teknik för att detektera enskilda DNA-molekyler. Men det är ju i allmänhet inte fritt DNA som de insamlade proven består av, utan döda eller döende celler. Ju noggrannare man skrubbar, dess mer försvinner dessa från kroppen. Fanns det lite från början, krävs det mindre för att det ska försvinna het och hållet. Det är ju inte så att vi går omkring med någon sorts bibliotek under naglarna omfattande DNA från alla människor som vi överhuvudtaget har klöst, så länge vi inte har droppat Klorin under dem.[/quote]

Hur stor är chansen att de kan hitta användbar dna från offren tre dygn efter dådet skulle du/ni bedöma?
2008-04-04, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Det påståendet är också felaktigt (att polisen var påskledig) Både polisen och SKL hade resurser igång under hela påskhelgen.
2008-04-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Och du är inte ens från Arboga?! Tror jag.
Somliga fattar inte att T är kollad. Han hade inte fått sitta hos E, om han varit minsta gnutta misstänkt. Och så fruktansvärt korkade poliser, har vi inte i det här landet.

Nej, jag är inte från Arboga. Jag är i högsta grad från Skåne (ska det komma några intressanta påhopp om det nu kanske???) Inte från dig då alltså...

Hur som helst, det är min uppfattning att polisen visst har gjort många grodor i många olika fall av olika dignitet genom åren.
Men i just detta fall - tycker jag - att det verkar som om snaran kring deras huvudmisstänkte - även omnämnd som CS, dras åt så sakteligen, undan för undan varje dag.
Detta vill jag sätta min tilltro till, beror på bevisföring.
Och nej - det är inte säkert att allt av denna vara (bevisen alltså)flashats runt i media och därför för många som debatterar här- är heller inte bevisföringen tillräckligt stark utan man försöker utmåla CS som gärningsman bara för att ha någon att sätta dit.
Så fungerar det ju i vart fall inte - oavsett polis-och utredningsgrodor i historiken.
2008-04-04, 14:40
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet, det är svårt att förstå. Men vad fick den andra snubben att döda sin blivande hustru och hennes lilla dotter? Bråk om porrfilm har jag läst. Hon och flickan var hela hans liv sägs det. Ibland är det omöjligt att förstå.
Jag tror inte T är gm, men jag har svårt att se CS som gm också just nu.
Det kan vara möjligt att T trodde alla tre var döda. Det kanske var ambulanspersonalen som upptäckte att livstecken fanns? Vad kan han göra när loppet är kört? Han kan bara sitta där och hoppas att E inte minns något.
Bl.a Anabola-S, som han tydligen knaprat i sig, när han började träna och hans sätt förändrades
2008-04-04, 14:40
Medlem
Vargen1972s avatar
Citat:
Det påståendet är också felaktigt (att polisen var påskledig) Både polisen och SKL hade resurser igång under hela påskhelgen.

Är inte det ganska självklart?
2008-04-04, 14:41
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Jag vet...såg t o m poliser i Arboga...
2008-04-04, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vargen1972
Är inte det ganska självklart?

Jo men det har framkommit under flera sidor att alla tog påskledigt och på så sätt "sjabblade" med utredningen.

Jag har tröttnat på att bara läsa om all osanning så nu tänker jag hädanefter dementera allt som jag vet inte stämmer, däremot kan jag inte kommentera allt eftersom det är en pågående utredning.
2008-04-04, 14:45
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Tysk polis och åklagare som inte kunde nå någon svensk polis någon gång under påskhelgen.

Hittade en intressant artikel av Peter Kadhammar som har samma åsikt som jag om det här fallet. Jag kunde skriva under hela artikeln själv.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2124105.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in