2008-04-20, 20:30
  #4489
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Har jag uppfattat dig rätt om jag säger att du inte med säkerhet vet huruvida någon kontroll av T:s fars bil ägde rum?
Nej det vet jag inte, men om han kom på plats före polis kontrollerades den då den hamnade innanför avspärrningen, ankom den efter polis faller det hela på rimlighet.


Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ny fråga: Vem anlände först till platsen: T:s eller E:s far - och vem bor närmast brottsplatsen?
T:s far, både bor de närmare och de kontaktades först. E:s far och mor ankom sist, efter 3 ambulanser och polis redan fanns på plats.


Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ytterligare en: Hur stor är kretsen som visste att T inte skulle komma hem förrän kl. 20.00? - Vid vilken tidpunkt bestämdes detta?
Troligtvis väldigt få visst om det, antagligen bara nära vänner och E. Eftersom det handlade om att avlämna annans egendom. Å andra sidan vet inte jag hur en "normal" måndag ser ut för T.


Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Reflexion: Om dådet är planerat, vore det då inte förenat med uppenbara risker både vad betr. upptäckt och polispådrag att iscensätta detta bara 5-20 min (eller 18.54 - 19.15-18) innan T skulle hämta sina nycklar?
Och vad säger att det var E+barn som var målet om detta var planerat?
2008-04-20, 20:32
  #4490
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
OK, men det är du som säger att du har "unik insyn" i fallet och detta kan jag i egenskap av skeptiker inte köpa rakt av, i synnerhet inte som vilken idiot som helst kan påstå vad som helst bakom en datorskärm. - Man får helt enkelt finna sig i att bli ifrågasatt - vilket är bra eftersom bägge parter då tvingas slipa sina argument. - Ibland kan f.ö. personliga kopplingar till vad som avhandlas också vara ett hinder när det gäller att bedöma saker och ting på ett nyktert sätt - och den oinsatte kan på samma sätt försöka spinna vidare på ett dödfött projekt.

Har jag uppfattat dig rätt om jag säger att du inte med säkerhet vet huruvida någon kontroll av T:s fars bil ägde rum?

Ny fråga: Vem anlände först till platsen: T:s eller E:s far - och vem bor närmast brottsplatsen?

Ytterligare en: Hur stor är kretsen som visste att T inte skulle komma hem förrän kl. 20.00? - Vid vilken tidpunkt bestämdes detta?

Reflexion: Om dådet är planerat, vore det då inte förenat med uppenbara risker både vad betr. upptäckt och polispådrag att iscensätta detta bara 5-20 min (eller 18.54 - 19.15-18) innan T skulle hämta sina nycklar?

Mig veterligen och jag är ganska säker på att ambulans och polis anlände både före Es föräldrar och Ts föräldrar. Så tycker jag nog att vi ska vara tacksamma mot W....69 att han informerar om det h*n vet och vad jag kunnat utläsa av vad h*n säger verkaar h*n vara objektiv trots den unika insyn h*n har i det hela.
2008-04-20, 20:34
  #4491
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Enligt CS mobiltelefon så var hon i Arboga trots att hon sagt till "rumskompisen" att hon skulle åka till Tyskland. Så alibit verkar se rätt kasst ut för CS del.
Tror inte hon angav exakt tidpunkt till sin rumskompis - eller att hon hade redovisningsplikt inför henne. Bevisligen åkte hon ju till Tyskland dagen därpå. - Vad CS gjorde morddagen och dagen därefter får vi tids nog veta - och det är på detta som mycket hänger eftersom man kan misstänka att polisen utöver mobilens närvaro i Arboga-trakten inte har så värst mycket mer än stalkinghistorien, någon övervakningsfilm och vissa vittnesuppgifter att komma med. Att CS ännu inte har velat tala med polisen bådar inte gott för hennes del eftersom hon lätt hade kunnat svara på varför hon befann sig i Arboga - om hon med detta svar velat rentvå sig från alla misstankar. Uppenbarligen har hon valt att tiga vilket tyder på att hon döljer något. - Kan det vara två mord och ett mordförsök?
2008-04-20, 20:39
  #4492
Medlem
John A Genzales avatar
[quote=wildone69



Och vad säger att det var E+barn som var målet om detta var planerat?[/QUOTE]


så du menar att det vart fel hus
2008-04-20, 20:43
  #4493
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
så du menar att det vart fel hus

Nej inte alls, men jag vill inte spekulera i varför det hänt.
Var det ett planerat dåd kan målet lika gärna varit T.
2008-04-20, 20:44
  #4494
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror inte hon angav exakt tidpunkt till sin rumskompis - eller att hon hade redovisningsplikt inför henne. Bevisligen åkte hon ju till Tyskland dagen därpå. - Vad CS gjorde morddagen och dagen därefter får vi tids nog veta - och det är på detta som mycket hänger eftersom man kan misstänka att polisen utöver mobilens närvaro i Arboga-trakten inte har så värst mycket mer än stalkinghistorien, någon övervakningsfilm och vissa vittnesuppgifter att komma med. Att CS ännu inte har velat tala med polisen bådar inte gott för hennes del eftersom hon lätt hade kunnat svara på varför hon befann sig i Arboga - om hon med detta svar velat rentvå sig från alla misstankar. Uppenbarligen har hon valt att tiga vilket tyder på att hon döljer något. - Kan det vara två mord och ett mordförsök?
OM det nu är CS, så kan det vara som Wildone69 säger: Vem vet om det var E och barnen som var "målet"? Hon hade kanske arbetat upp riktig ilska mot T, när hon blev avvisad hela tiden.
Ja, hon verkar inte göra mycket för att rentvå sig i alla fall. Vägrar prata hit och dit säger bara att hon är oskyldig. Varför inte bevisa det då?
2008-04-20, 20:47
  #4495
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej det vet jag inte, men om han kom på plats före polis kontrollerades den då den hamnade innanför avspärrningen, ankom den efter polis faller det hela på rimlighet.
Ts pappas bil fanns inte kvar innanför avspärrningen vilket framkommer på bilder i media dagen efter morden.
Det har också skrivits tidigare här på tråden att Ts pappas bil användes för att åka till sjukhuset denna kväll.
2008-04-20, 20:50
  #4496
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Ts pappas bil fanns inte kvar innanför avspärrningen vilket framkommer på bilder i media dagen efter morden.
Det har också skrivits tidigare här på tråden att Ts pappas bil användes för att åka till sjukhuset denna kväll.

Vilket du då lätt kan räkna ut, om du använder insidan och läskunnighet samlat med lite sunt förnuft, att den ankom efter polis anlänt och då inte kan anses vara av intresse för fortsatt utredning då T inte hade någon tillgång till denna förrän efter han släppts (+2 timmar efter dådet)

men, jag har lärt mig att inte förvänta mig för mycket av dig..
2008-04-20, 20:58
  #4497
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Vilket du då lätt kan räkna ut, om du använder insidan och läskunnighet samlat med lite sunt förnuft, att den ankom efter polis anlänt och då inte kan anses vara av intresse för fortsatt utredning då T inte hade någon tillgång till denna förrän efter han släppts (+2 timmar efter dådet)

men, jag har lärt mig att inte förvänta mig för mycket av dig..
Så Ts pappa kom ungefär samma tid som Es föräldrar d.v.s efter polisens avspärrning?
Har det inte stått här tidigare på tråden att Ts pappa var först på plats, och att Ts pappa ringdes innan SOS larmet?
2008-04-20, 21:02
  #4498
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej det vet jag inte, men om han kom på plats före polis kontrollerades den då den hamnade innanför avspärrningen, ankom den efter polis faller det hela på rimlighet.
Helt överens.
Citat:
Ursprungligen postat av windone69
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Reflexion: Om dådet är planerat, vore det då inte förenat med uppenbara risker både vad betr. upptäckt och polispådrag att iscensätta detta bara 5-20 min (eller 18.54 - 19.15-18) innan T skulle hämta sina nycklar?
Och vad säger att det var E+barn som var målet om detta var planerat?
Det faktum att omständigheterna var sådana att man nog kan utesluta att gm/gk tagit fel på person. - Att gm/gk skulle ha tänkt ta kål på T faller på att T vid tidpunkten för dådet ännu inte anlänt hem. - Hade gm/gk tänkt utplåna hela familjen så hade dådet skett efter att gm/gk sett T:s bil utanför huset.
Citat:
Ursprungligen postat av windone69
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur stor är kretsen som visste att T inte skulle komma hem förrän kl. 20.00? - Vid vilken tidpunkt bestämdes detta?
Troligtvis väldigt få visst om det, antagligen bara nära vänner och E. Eftersom det handlade om att avlämna annans egendom. Å andra sidan vet inte jag hur en "normal" måndag ser ut för T.
Alltså: Tänkbar gm/gk: CS - eller någon i den allra närmaste bekantskapskretsen. - Kan det röra sig om fyra-fem personer - om vi nu ska hårddra saken?
2008-04-20, 21:07
  #4499
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Så Ts pappa kom ungefär samma tid som Es föräldrar d.v.s efter polisens avspärrning?
Har det inte stått här tidigare på tråden att Ts pappa var först på plats, och att Ts pappa ringdes innan SOS larmet?

ok, tydligen är detta personangrepp att hela tiden påminna dig att läsa tråden, dra en slutsats och sen fråga om sådant som inte framkommit. Låt så vara, men snälla..

Läs: http://www.flashback.org/showpost.php?p=10899475&postcount=4496

Det är 6-7 inlägg före ditt.
2008-04-20, 21:08
  #4500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror inte hon angav exakt tidpunkt till sin rumskompis - eller att hon hade redovisningsplikt inför henne. Bevisligen åkte hon ju till Tyskland dagen därpå. - Vad CS gjorde morddagen och dagen därefter får vi tids nog veta - och det är på detta som mycket hänger eftersom man kan misstänka att polisen utöver mobilens närvaro i Arboga-trakten inte har så värst mycket mer än stalkinghistorien, någon övervakningsfilm och vissa vittnesuppgifter att komma med. Att CS ännu inte har velat tala med polisen bådar inte gott för hennes del eftersom hon lätt hade kunnat svara på varför hon befann sig i Arboga - om hon med detta svar velat rentvå sig från alla misstankar. Uppenbarligen har hon valt att tiga vilket tyder på att hon döljer något. - Kan det vara två mord och ett mordförsök?
Klart hon inte har redovisningsplikt *suck*. Men om du bor i samma lägenhet som någon och säger till den personen på morgonen/förmiddagen att du ska åka till Tyskland så bör det väl med all logik innebära den dagen och inte någon/några dagar senare eftersom du skulle träffa på den du delar lägenhet efter att du sagt att du skulle åka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in