Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Har jag uppfattat dig rätt om jag säger att du inte med säkerhet vet huruvida någon kontroll av T:s fars bil ägde rum?
Nej det vet jag inte, men om han kom på plats före polis kontrollerades den då den hamnade innanför avspärrningen, ankom den efter polis faller det hela på rimlighet.
Citat:
Ny fråga: Vem anlände först till platsen: T:s eller E:s far - och vem bor närmast brottsplatsen?
T:s far, både bor de närmare och de kontaktades först. E:s far och mor ankom sist, efter 3 ambulanser och polis redan fanns på plats.
Citat:
Ytterligare en: Hur stor är kretsen som visste att T inte skulle komma hem förrän kl. 20.00? - Vid vilken tidpunkt bestämdes detta?
Troligtvis väldigt få visst om det, antagligen bara nära vänner och E. Eftersom det handlade om att avlämna annans egendom. Å andra sidan vet inte jag hur en "normal" måndag ser ut för T.
Citat:
Reflexion: Om dådet är planerat, vore det då inte förenat med uppenbara risker både vad betr. upptäckt och polispådrag att iscensätta detta bara 5-20 min (eller 18.54 - 19.15-18) innan T skulle hämta sina nycklar?
Och vad säger att det var E+barn som var målet om detta var planerat?