Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Rätt dumt att ta någonting ur sitt sammanhang och kommentera det flera dagar senare och sen "gnälla över innehållet".
Jag är inte helt säker på uppgifterna, därav skriver jag också ut det, men med min unika insyn i fallet så känns det som det är mer av allmänintresse att jag förmedlar det som jag vet säkert och fyller på med hur jag har uppfattat resten.
Då jag också markerar att jag inte kan backa vissa saker till 100%.. eller ska jag fortsättningsvis hålla brödinkastet stängt om jag inte kan säga något till 100% säkerhet?
Då förutsätter jag att resterande forumdeltagare gör detsamma..
OK, men det är
du som säger att du har "unik insyn" i fallet och detta kan jag i egenskap av skeptiker inte köpa rakt av, i synnerhet inte som vilken idiot som helst kan påstå vad som helst bakom en datorskärm. - Man får helt enkelt finna sig i att bli ifrågasatt - vilket är bra eftersom bägge parter då tvingas slipa sina argument. - Ibland kan f.ö. personliga kopplingar till vad som avhandlas också vara ett hinder när det gäller att bedöma saker och ting på ett nyktert sätt - och den oinsatte kan på samma sätt försöka spinna vidare på ett dödfött projekt.
Har jag uppfattat dig rätt om jag säger att du inte med säkerhet vet huruvida någon kontroll av T:s fars bil ägde rum?
Ny fråga: Vem anlände först till platsen: T:s eller E:s far - och vem bor närmast brottsplatsen?
Ytterligare en: Hur stor är kretsen som visste att T inte skulle komma hem förrän kl. 20.00? - Vid vilken tidpunkt bestämdes detta?
Reflexion: Om dådet är planerat, vore det då inte förenat med uppenbara risker både vad betr. upptäckt och polispådrag att iscensätta detta bara 5-20 min (eller 18.54 - 19.15-18) innan T skulle hämta sina nycklar?