2008-04-25, 08:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det hade säkert gått bra att diskutera alternativa gm, men att inte lyssna på arbogaborna är nog det första misstaget. De som känner NJ, E, T och bor i Arboga, har där lite av ett försprång.

Att som ett troll tjaffsa om Arboga som medeltida, att håna dess befolkning i svepande och generaliserande ordalag är en grov tabbe och som sådan förstör den för alla som seriöst vill diskutera alternativa gm.

Att föra fram T som tänkbar gm är helt ok, men även här har man misslyckats, snabbt tappat fokus och övergått till att ivrigt turas om att utföra karaktärsmord på honom, inte heller har man dragit sig för att moralisera över att han först har haft en kortare romans med CS, ett annat kort förhållande efter CS, innan han till slut blev ihop med E och det har varit förkastligt för debatten, fört in den på ett olyckligt stickspår och knappast varit något som hör ett modernt samhälle till, men påven har säkert har kastat sin mitra i luften av ren eufori.

Inget föräktenskapligt snuskande här inte.

Diskussionen runt T har också kontamineras av att en massa känslor och förutfattade åsikter om honom, kommit till ytan och blandats in i diskussionen. Huvudsakligen från personer som inte känner honom. De löst uppbyggda åsikterna om hans person har baserats på hans utåtriktade personlighet och på hans bloggande och det har knappast gagnat en saklig och förutsättningslös diskussion.

Riktigt dråpligt blev det exempelvis när man länge och väl tjatade om T:s slarvigt parkerade bil och förde fram det som ett viktigt och intressant indicium, samtidigt som man avfärdade alla vittnesmål och indicier runt exempelvis CS och hammaren på Skavsta.

Återigen -Där satt den! Det bästa som skrivit på länge!

Men va´fan håller tyskarna på med?!
Föröker de gömma CS i samma grotta som Usama bin Laden?
(han är säkert i Tyskland han oxå...)
När kommer beslutet om utlämnandet!!
Ska på stan o handla nu o kommer att passera Arboga torg...
Finns hon inte där tror jag att jag kontaktar UD!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-25 kl. 08:39.
2008-04-25, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du måste försöka att läsa inläggen innan du skriver dina egna...
Det är förenat med en viss svårighet att läsa inlägg från personer som man har på sin ignorelista, däremot innebär detta inte alltid ett hinder att svara på dessa inlägg.
2008-04-25, 08:46
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det är uppenbart att tron på att CS är skyldig har fått religösa propoptioner. Den som visar minsta tvivel stämplas som hädare. Först var mantrat att DNA-testerna skulle bevisa tron. Sen när fejkartiklen i Aftonbladet kom så var det som en uppenbarelse. Nu är det en dogm att polisens hemliga bevis får inte ifrågasättas.
Det som är sannolikt är inte alltid sanningen och det är fan så mycket bättre att tvivla lite än att tro blint.

Du har missuppfattat saken. Det är misstron mot polisen och rättsstaten som vissa i den här tråden har som religion. För att visa att dom verkligen tror på den läran kör dom samma mantra hela tiden - "kolla T mer", "polisen har inga bevis" etc. Dessa mantran var argument från början men motargument har gjort att de inte längre har någon plats i en sakligt debatt.
Vid en sådan punkt i diskussionen kan man gå två olika vägar - man forskar fram nya argument eller så gör man det till religion och kör samma argument några varv till bara för att det är ens religion. Om skribenterna i fråga valt att hitta nya argument skulle inte ens den mest indoktrinerade Arbogabo ha något emot skribenterna. Dessvärre valde polishatarna det spår som bäst matchar deras religion - att dra samma, av motståndarsidan bortförklarade, argument om och om och om igen.

Jag har fö inte sett några tendenser från den sk Arbogamaffian som tyder på att dom låst sig fast vid CS som GM, det är bara det att just nu så är det polisens huvudspår.
2008-04-25, 08:49
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag har sagt det förut o jag säjer det igen:
En källa nära familjen är den som har MINST anledning att "inte vilja tro att någon skulle kunna vara gm"! De vill ha fast rätt gm, kosta vad det kosta vill!

Att ifrågasätta har alla rätt att göra men det känns helt meningslöst att älta polisens evetuella missar i dagsläget, kom igen när vi VET vad de har eller inte, då hänger jag på!

Håller med dig om att vad vi vet idag inte skulle fälla CS, det behövs mer...som jag TROR kommer att komma fram!

Missarna polisen gjorde från början försvårar hela utredningen därefter. Jag trodde polisen hade lärt sig något efter Palmemordet.

Med de uppgifter jag har fått så tror jag varken på CS, NJ eller T som GM.

Det mest horribla måste vara en random GM som i Linköping där inget motiv finns och spår saknas, en liten pojke och en kvinna är döda och man har inga uppslag. Det man har är en misstänkt mössa som kan ha använts av GM. Det polisen gjorde rätt där vara att samla bevis först utan att peka ut någon ev GM innan de första analyserna var klara. Nu har polisen pekat ut CS så länge att folk är övertygade om det är hon trots det tunna material man har.
2008-04-25, 08:51
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Det är förenat med en viss svårighet att läsa inlägg från personer som man har på sin ignorelista, däremot innebär detta inte alltid ett hinder att svara på dessa inlägg.

Viss svårighet? Det enda du behöver göra för att läsa ett inlägg från en på din ignore lista är att klicka på en länk. Det borde alla som skriver i den här tråden ha kompetens nog att klara av.
2008-04-25, 11:01
Medlem
Speedshifts avatar
Tyskan utlämnas.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=755797
2008-04-25, 11:02
Medlem
Tuesdays avatar
Utlämnas nästa vecka enligt ekot. Polisen är väldigt förtegen om när osv.
2008-04-25, 11:03
Medlem
stardust74s avatar
CS lämnas ut till Sverige !!

Enl AB ska hon lämnas ut till Sverige. Nu får man hoppas på att det sker fort, och att vi får lite svar på alla dessa frågor.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2349424.ab
2008-04-25, 11:11
Medlem
Tuesdays avatar
CS kan överklaga i Tyskland

Därför kan hon inte utlämnas omgående (läs idag)

Citat:
Beslutet kan överklagas till Bundesverfassungsgericht i Karlsruhe, en författningsdomstol som inte har någon svensk motsvarighet.

- Det är hennes sista möjlighet att få utlämningen prövad. Författningsdomstolen kommer att fatta ett snabbt beslut, troligen tar det bara några få dagar, säger Fröhlich.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=764338
2008-04-25, 11:29
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Därför kan hon inte utlämnas omgående (läs idag)
Om de bestämmer att hon INTE ska utlämnas, hur blir det då med allting?
2008-04-25, 11:31
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Om de bestämmer att hon INTE ska utlämnas, hur blir det då med allting?
"Houston, we have a problem..."

Jag antar att CS då är att betrakta som en fri kvinna så länge hon inte sätter sin fot i Sverige.
2008-04-25, 11:33
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedshift
Tyskan utlämnas.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=755797

Fan va skönt!!!

Carl Hamilton:
Efter vad jag har förstått har tyskarna bara att rätta sig efter den europeiska arresteringordern. Så länge de bedömmer att den är i sin ordning måste de lämna ut henne. Annars åker vi väl fan ner o hämtar henne...

"Liberty24 is now Air Force one...!"
Senast redigerad av miapetter 2008-04-25 kl. 11:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in