2008-04-20, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Helt överens.Det faktum att omständigheterna var sådana att man nog kan utesluta att gm/gk tagit fel på person. - Att gm/gk skulle ha tänkt ta kål på T faller på att T vid tidpunkten för dådet ännu inte anlänt hem. - Hade gm/gk tänkt utplåna hela familjen så hade dådet skett efter att gm/gk sett T:s bil utanför huset.Alltså: Tänkbar gm/gk: CS - eller någon i den allra närmaste bekantskapskretsen. - Kan det röra sig om fyra-fem personer - om vi nu ska hårddra saken?

Jag vet faktiskt inte hur många som visste om att T skulle komma hem vid 8-snåret,eller rätttare sagt att han inte skulle komma hem vid 7-snåret efter mötet.

Kanske alla i bekantskapskretsen om det var vanligt att han var borta på måndagkvällar, det är en hypotetisk fråga som bara T kan svara på. Jag vet som sagt inte hur en "normal" måndag ser ut för honom, han var en väldigt aktiv person så någon omöjlighet är det ju inte.
2008-04-20, 21:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Mig veterligen och jag är ganska säker på att ambulans och polis anlände både före Es föräldrar och Ts föräldrar.
"Ganska säker..." Varför inte säker?
2008-04-20, 21:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Klart hon inte har redovisningsplikt *suck*. Men om du bor i samma lägenhet som någon och säger till den personen på morgonen/förmiddagen att du ska åka till Tyskland så bör det väl med all logik innebära den dagen och inte någon/några dagar senare eftersom du skulle träffa på den du delar lägenhet efter att du sagt att du skulle åka.
Nej, det kan mycket väl innebära påföljande dag - och att jag inte har någon lust att tala om för henne vad jag ska göra dessförinnan. - Det har också framgått ganska klart att CS inte är den personen som nödvändigtvis måste berätta allt för kreti och pleti.
2008-04-20, 21:28
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
OM det nu är CS, så kan det vara som Wildone69 säger: Vem vet om det var E och barnen som var "målet"? Hon hade kanske arbetat upp riktig ilska mot T, när hon blev avvisad hela tiden.
Ja, hon verkar inte göra mycket för att rentvå sig i alla fall. Vägrar prata hit och dit säger bara att hon är oskyldig. Varför inte bevisa det då?

Om motivet var svartsjuka, vilket jag tror, var det nog E som var målet, kanske också barnen. När man är svartsjuk lägger man oftast "skulden" på den som står mellan en själv och föremålet för kärleken. Det gäller i alla fall normala människor som inte skulle låta sin bitterhet gå så här långt.

Tror att även en galen mördare i detta fallet skulle inse att h*n skulle bli övermannad om både T och E varit hemma.

Kanske är det så att gm känner sig misslyckad nu för att målet egentligen var E men hon överlevde?
2008-04-20, 21:29
Medlem
Citat:
Nej, det kan mycket väl innebära påföljande dag - och att jag inte har någon lust att tala om för henne vad jag ska göra dessförinnan. - Det har också framgått ganska klart att CS inte är den personen som nödvändigtvis måste berätta allt för kreti och pleti.
Nåja känns ändå ganska ologiskt att säga att man ska resa bort om man ändå kommer vara hemma minst en dag till och därmed träffa personen man berättar det för.

Och kreti och pleti? Nu kanske inte personen man bor i samma lägenhet och därmed kommer märka om man är hemma eller ej är "kreti och pleti" i den meningen.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Så Ts pappa kom ungefär samma tid som Es föräldrar d.v.s efter polisens avspärrning?
Har det inte stått här tidigare på tråden att Ts pappa var först på plats, och att Ts pappa ringdes innan SOS larmet?
Det andra utesluter i.o.f.s. inte det första, dvs T:s far kan ha anlänt efter polisen men kort tid före alla andra familjemedlemmar.

Det finns ingen rimlig anledning att hans bil inte skulle ha genomsökts om den befunnit sig innanför avspärrningarna. I så fall har polisen drabbats av ytterligare ett olycksfall i arbetet.
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
"Ganska säker..." Varför inte säker?

För att man kan ha uppfattat saker fel, i en sådan situation som det var
2008-04-20, 21:37
Medlem
miapetters avatar
Hur jag än vänder o vrider på det tajta tidsperspektiv en gm hade till sitt förfogande så får jag ingen rätsida på det...
Är det slumpen som avgjort att gm slog till just den tid h¤n gjorde eller hade gm stenkoll på familjen?
Jag avskyr verkligen tanken på att slumpen ska ha fått avgöra två små barn död även om det andra alternativet inte gör någon skillnad i slutänden...
2008-04-20, 21:44
Bannlyst
Citat:
Det andra utesluter i.o.f.s. inte det första, dvs T:s far kan ha anlänt efter polisen men kort tid före alla andra familjemedlemmar.

Det finns ingen rimlig anledning att hans bil inte skulle ha genomsökts om den befunnit sig innanför avspärrningarna. I så fall har polisen drabbats av ytterligare ett olycksfall i arbetet.
Vems bil kan T ha suttit i som var parkerad mellan ambulanser?
Detta inlägg kommer väl från en granne som bevittnade platsen denna kväll.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10513693&postcount=4187
2008-04-20, 21:45
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hur jag än vänder o vrider på det tajta tidsperspektiv en gm hade till sitt förfogande så får jag ingen rätsida på det...
Är det slumpen som avgjort att gm slog till just den tid h¤n gjorde eller hade gm stenkoll på familjen?
Jag avskyr verkligen tanken på att slumpen ska ha fått avgöra två små barn död även om det andra alternativet inte gör någon skillnad i slutänden...

Om det är CS hade hon nog gått och samlat mod i flera dagar. Kanske visste hon att T brukade komma hem sent på måndagar. Jag vet inte när det blev mörkt den kvällen men kanske väntade hon på mörkret och därför blev det så nära inpå Ts hemkomst?

Vem vet, kanske planen var att vänta in honom och knocka honom också men modet svek? Jag tror inte så mycket på slumpen i detta fallet. Hon hade bestämt att det skulle ske innan hon åkte till Tyskland. OM det nu var CS vill säga.

Undrar bara vad hon gjorde i ett helt dygn innan planet gick?
2008-04-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Tja, slumpen avgjorde ju i Englas fall...har således hänt förr.
2008-04-20, 21:47
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Vems bil kan T ha suttit i som var parkerad mellan ambulanser?
Detta inlägg kommer väl från en granne som bevittnade platsen denna kväll.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10513693&postcount=4187
Sitter det någon i bilen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in