2008-04-05, 21:27
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jo, så verkar det ha varit.

Men ett triangeldrama förutsätter som sagt att en part har interagerat med två andra, eller att alla tre har interagerat.

I det här fallet verkar det som om T och C har interagerat, i en relation som avslutades innan T började interagera med E.

Därmed har vi 2 olika fall där 2 personer interagerar i 2 skilda förlopp, eller om man vill säga det på annat sätt, 1 person som interagerar med 2 olika personer i 2 tidsmässigt skilda förlopp Det är inte ett triangeldrama.

Om nu T´s och CS relation verkligen upphörde, det vet vi inget om. Det kan ha pågått i smyg.
2008-04-05, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Välkommen mystique! Har du sett filmen? Var den bra? Det skulle förvåna mig väldigt mycket om det existerar en film som visar cs lämna över en hammare i säkerhetskontrollen.

tack, nej jag har inte sett filmen. men vet att säkerhetskontrollen är väldigt noga bevakad med kameror. skulle förvåna mig väldigt mycket om cs inte finns på film vet dock inte om polisen gått igenom filmerna från skavsta ännu
2008-04-05, 21:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Svartsjuka
...och hat mot E, för hon "stal" hennes drömman.
Finns det ingen före E (C undantagen) som pga patologiskt betingad svartsjuka kan ha känt ett oresonligt hat - och som i likhet med C också knaprar psykofarmaka?
2008-04-05, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Om nu T´s och CS relation verkligen upphörde, det vet vi inget om. Det kan ha pågått i smyg.

om det pågått i smyg fanns väl ingen anledning för henne att skriva mail i januari att hon födde hans barn i september? det borde väl han isånt fall ha märkt. dags att sluta med b-film manus nu.
2008-04-05, 21:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Polisen smalnade av för snabbt, man missade söka flyg och flygplatser, man har missat kolla av järnvägen tidigt, men har kört smalt mot en misstänkt i taget, man har sökt bevis för sent.

Polisens enkelspåriga syn speglas av i den syn som finns i Arboga. Men du uttrycker det väldigt fint om att du hoppas det inte är någon från Arboga.

Att polisen, samtidigt som N satt anhållen, hade fått ett tips om CS o undersökte det talar emot det första du skriver.
den enkelspårighet du ålägger Arboga antar jag att du baserar på de Arbogabor du stött på här, eller gör du ett antagande baserat på att Arboga är en småstad? Om någon du känner väl skulle vara offer för det som hänt i Arboga, vara avförd som gm av polis, du själv skulle veta hur undersökningarna kring din vän gått till o du sedan, på ett forum skulle upptäcka att det levererades de mest osannolika teorier om honom, skulle du misstänka honom då?
2008-04-05, 21:32
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Finns det ingen före E (C undantagen) som pga patologiskt betingad svartsjuka kan ha känt ett oresonligt hat - och som i likhet med C också knaprar psykofarmaka?

Kan tänkas, men i så fall är de nog kollade och avförda av polisen. Åtminstone misstänkta till en mycket lägre grad än CS.
2008-04-05, 21:34
Medlem
airbags avatar
Citat:

Det finns mer som tyder på att så inte var fallet alltså känns det mest sannolikt.
2008-04-05, 21:36
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
tack, nej jag har inte sett filmen. men vet att säkerhetskontrollen är väldigt noga bevakad med kameror. skulle förvåna mig väldigt mycket om cs inte finns på film vet dock inte om polisen gått igenom filmerna från skavsta ännu
Hon sa ju dessutom till en kompis, att hon fått lämna från sig en hammare i Skavsta.Varför skulle hon säga det annars?
2008-04-05, 21:39
Medlem
Citat:

Ja, det är en spekulation som förts fram här och den kan vara möjlig. Men de inlägg T skrev på Familjeliv långt före morden ger inte alls intryck av en pågående relation.

T tycks ha haft ett ganska upptaget liv att döma av vad han gjorde dagen för mordet och av den vardag E beskriver på sin blogg. Kan en extra relation hinnas med där? Arboga är en liten stad, och några rykten bör ha gått nu om det har funnits en extra relation.

Enligt T har polisen informerat honom om att familjen har varit stalkad en längre tid honom ovetandes. Då har man inte en relation. Vi har f n bara T:s ord på detta men jag finner det sannolikt att han talar sanning.

Men polisen har givetvis klarlagt vilka mobil- och mailkontakter T och C har haft. Om en relation mellan dem har fortsatt att pågå kommer vi att få veta det om det blir en rättegång.
2008-04-05, 21:46
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Kanske jag har missuppfattat det, men jag uppfattade det som om att hon filmades på Skavsta. Det spelar dock inte någon större roll, eftersom hon måste ha identifierat sig på något sätt inför flygningen, så man kan konstatera att hon var där.

Flygplatspersonal minns troligen att de har plockat en hammare av en kvinna som motsvarar C. De plockar ofta hammare och andra föremål, så just när det hände reagerade de troligen inte särskilt, men fallet har ju varit oerhört omskrivet och polisen har varit där och då kan de dra sig kvinnan till minnes.

Hammare etc som omhändertas på Skavsta läggs i en behållare. Polisen har varit där och hämtat hammare som de bedömer kan vara aktuella. Just nu pågår analys av den hammare som polisen bedömer kan vara mordvapnet. När analysen är klar får vi mer underlag.

Just exakt, det är först när vi får DNA-analysen som det finns något att gå på. Antingen som leder CS till E genom DNA eller att polisen faller in ytterligare i en återvändsgränd.

Att flygplatspersonalen minns troligen är intetsägande.

Tydligen skall hennes namn finnas med på passagerarlistorna på en flygning. För att komma med flyget så måste man legitimera sig med rätt namn.

Jag tycker att det polisen hitills har presterat är så blekt att man börjar bli mörkrädd. Snart får man införa häktad på grumliga skäl som häktningsorsak.
2008-04-05, 21:56
Medlem
airbags avatar
Citat:
Jag tycker att det polisen hitills har presterat är så blekt att man börjar bli mörkrädd. Snart får man införa häktad på grumliga skäl som häktningsorsak.

Hur vet du vad de hittills presterat?
2008-04-05, 22:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Det enda jag har läst är att polisen tror hon kan finnas på film.
Varför visas inte dessa övervakningsfilmer för en bredare allmänhet så att de filmade kan ges chansen att känna igen sig?

Vem är den bagagetyngde man som ännu inte givit sig till känna? Detta förefaller viktigt att få klarhet i, inte minst mot bakgrund av att grannarna tyckt sig ha sett en mystisk man smyga omkring i buskarna...

Sedan kan man undra lite över den av polisen efterlyste "anonyme man" som 1 april ringde och tipsade om att en kvinnlig bekant till honom morddagen hade sett C i Arboga. - Vem är denna kvinna - och hur känner hon C?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in