2008-04-02, 14:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Om hon nu har varit så många gånger i arboga kan man ju spekulera om hon träffat T..
Sen har han dragit sig undan och velat vara med E har de flippat över för CS då hmmm
Med tanke på hur det hela slutade är det bra mycket troligare att hon har spinkat på honom, och kollat upp exakt var han bor, och vilka tider han har.
2008-04-02, 14:06
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Försökte hon ta det med sig genom säkerhetskontrollen på Skavsta? Och det faktumet kommer fram flera veckor senare?
Det måste polisen vetat om länge men lagt locket på.
Jag själv har tjatat om Skavsta länge, ingen var intresserad, polisen kanske tittade då och höll tyst?
Tror att hon var så trygg i att NJ satt inne så hon fortsatte sitt liv som om inget hade hänt. Hon tänker inte som en Kriminell som planerar brott.
Hon har bara städat undan sin a hinder.
Har ni aldrig träffat människor som beter sig udda?
Som klarar allt i sitt liv utom en sak, den är så udda så man baxnar?
2008-04-02, 14:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag har en känsla av att det är mer än en hund begraven i Arboga. Skulle inte förvåna mig om man hittar en massa kattlik bland hundliken om man nystar upp hela härvan.
Du har sett alldeles för mycket på "Morden i Midsomer".
2008-04-02, 14:10
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den behöver nu inte ha sett så blodig ut. Hon har haft närmare tjugo timmar på sig att rengöra den. Och vi vet heller inte hur säker kopplingen är till CS. Jag har aldrig flugit från Skavsta, så jag vet inte hur det funkar där, men det är inte på något sätt självklart att man identifierar sig med boardingkort i samband med säkerhetskontrollen, och prylar som säkerhetstjänsten beslagtas markeras heller, vad jag vet, inte på något sätt för tillhörighet.

Men om det går att hitta offrens DNA på den, så är det ju bara att kolla hur många av de andra flygresenärerna från Skavsta den eftermiddagen som kan ha varit i Arboga, och eliminera dessa en efter en...

Så är det. Beslagen läggs i en låda. Jag brukar se den i kön till säkerhetskontrollen. Medpassagerare plockas av diverse saker, mycket numera, främst cigarettändare och olika sorters flaskor. Undrade bara om ingen regerat på en hammare eller kniv, i dessa terrortider , och oavsett om den var synligt ren eller ej så tycker man att det skulle ha dragit viss uppmärksamhet till sig.
2008-04-02, 14:14
Medlem
Ingen mer än jag som tycker det verkar vara ovanligt klantigt av CS att försöka få med sig mordvapnet på flyget. Vad hade hon tänkt sig liksom? Att kontrollen skulle missa vapnet. Var det så viktigt för henne att behålla det hos sig eller tänkte hon dumpa det i Tyskland? Jag menar ett mordvapen kan ju enkelt dumpas där det aldrig kommer hittas tex grävas ner i nån skog eller liknande.

Klantigt av CS tycker jag.
2008-04-02, 14:17
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Så är det. Beslagen läggs i en låda. Jag brukar se den i kön till säkerhetskontrollen. Medpassagerare plockas av diverse saker, mycket numera, främst cigarettändare och olika sorters flaskor. Undrade bara om ingen regerat på en hammare eller kniv, i dessa terrortider , och oavsett om den var synligt ren eller ej så tycker man att det skulle ha dragit viss uppmärksamhet till sig.

Javisst, och hur bär man med sig en hammare på bästa sätt?
I fickan, handväskan eller bland underkläderna?
2008-04-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngeIQ
Ingen mer än jag som tycker det verkar vara ovanligt klantigt av CS att försöka få med sig mordvapnet på flyget. Vad hade hon tänkt sig liksom? Att kontrollen skulle missa vapnet. Var det så viktigt för henne att behålla det hos sig eller tänkte hon dumpa det i Tyskland? Jag menar ett mordvapen kan ju enkelt dumpas där det aldrig kommer hittas tex grävas ner i nån skog eller liknande.

Skulle precis skriva detsamma. Det verkar vara höjden av tur för polisen, och höjden av o-genomtänksamhet av GM. förstår det inte alls?? Skulle hon inte vara intelligent?
2008-04-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
Skulle precis skriva detsamma. Det verkar vara höjden av tur för polisen, och höjden av o-genomtänksamhet av GM. förstår det inte alls?? Skulle hon inte vara intelligent?

Jo tydligen så skröt hon om sin höga IQ. Men vem jag hon är nog smartare än jag för jag har ingen IQ alls :-) Men man kan ju börja undra om inte tillochmed jag är smartare än hon ändå.
2008-04-02, 14:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Undrade bara om ingen regerat på en hammare eller kniv, i dessa terrortider , och oavsett om den var synligt ren eller ej så tycker man att det skulle ha dragit viss uppmärksamhet till sig.
I synnerhet en kniv. Knivar kan det bli mer hej och hå om än bara att säkerhetspersonalen snor den för en. Jag försökte en gång kliva på ett plan med min vanliga "ha precis allting-ryggsäck" på mig, och där fanns givetvis en fruktskalarkniv också. Den snodde de naturligtvis på flygplatsen, men meddelade mig samtidigt att "det var OK, och de trodde på mig", eftersom den hade legat tillsammans med två äpplen. Jag fick intrycket att om det inte hade varit "OK", så hade de inte släppt ombord mig på planet.
2008-04-02, 14:21
Medlem
carrolajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill

Varför får alla för sig att hon skulle vara intelligent? Hon är en mytoman tror jag, som alla mytomaner är det väldigt viktigt för dom framstå som bildade och intelligenta, har aldrig ens trott på hennes "alla språk hon kan" osv..det luktar mytoman och psykopat långan väg
2008-04-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
Varför får alla för sig att hon skulle vara intelligent? Hon är en mytoman tror jag, som alla mytomaner är det väldigt viktigt för dom framstå som bildade och intelligenta, har aldrig ens trott på hennes "alla språk hon kan" osv..det luktar mytoman och psykopat långan väg

Har dock hört att intelligens och galenskap går hand i hand.
2008-04-02, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngeIQ

Man får inte glömma att det krävs en allvarligt störd person för att begå så bestialiska mord. (en frisk, klok människa har spärrar) Är personen i en psykos eller liknande så beter sig inte den människan rationellt. Intelligensnivån har ingenting med psykiska störningar att göra. Det kan drabba vem som helst. Man får vara glad att de begår misstag så de kan gripas och få det straff eller vård de behöver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in