2008-04-18, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Vad "-enligt media iaf...," syftar på insprängt mitt i en mening är långt ifrån klart. Ser ut som det dunkelt tänkta blev det dunkelt skrivna.

Din trovärdighet minskade betydligt när jag ser hur slarvigt du uttrycker dig.

Du kan göra som jag, ignorera dem du inte vill läsa inlägg ifrån, speciellt skulle jag tacka om du ignorerade mig eftersom du tydligen är för slö för att läsa hela eller inte kan förstå vad som skrivs. På så sätt slipper vi missförstånd och resten som kan läsa kan dra sina egna slutsatser.

Det är ingen som vet vad vittnet sett, det enda som framgått i OBS OBS OBS - media - OBS OBS OBS är att signalementen stämde in på CS. Vad det sen innebär gissar jag att vi får läsa om i förundersökningen när den släpps.
2008-04-18, 22:19
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
För att göra dig besviken så tillhör väl jag dom korta och feta då?

Har du blivit förhörd flera gånger om?
2008-04-18, 22:20
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Har du blivit förhörd flera gånger om?

Inte bara jag
2008-04-18, 22:22
Medlem
Citat:
Har de fastställt att CS mobil befann sig i villaområdet genom triangulering?
De har inte gått ut med annan info än att hon befann sig i Arboga vid tiden för dådet men det är väl inte alltför otroligt att de har en närmare positionering. Och vad är sannolikheten att just den dan hon är i Arboga (då hon dessutom enligt info till rumskompisen skulle åka till Tyskland) så mördas barnen till sambon till den mannen hon har haft ett förhållande med och tydligen (enligt polisen) stalkat av någon granne? Lägg därtill uppgifterna om den saknade hammaren i Skarpnäck, den beslagtagna hammaren i Skavsta, uppgiften om handservetten på stationen osv.
2008-04-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
De hävdar att CS kan komma att utlämnas till Sverige på fredag. Kör artikeln i babelfish eller liknande. Här:

edit: Zu spät!

OT: hur gör man spoilerruta?

Det känns som om jag fick en förklaring varför advokaten ville ha en omförhandling just nu. Tiden börjar alltså rinna ut för CS då det gäller utlämningen... Sista chansen nu att häva häktningen och därigenom arresteringsordern... Liksom

OT: Spoilerruta markera texten du vill spoila och ta den sista symbolen i raden med olika formateringsalternativ... Eller skriv: HakparantesSPOILERhakparantes resp hakparantes/SPOILERhakparantes
2008-04-18, 22:25
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Vad "-enligt media iaf...," syftar på insprängt mitt i en mening är långt ifrån klart. Ser ut som det dunkelt tänkta blev det dunkelt skrivna.

Din trovärdighet minskade betydligt när jag ser hur slarvigt du uttrycker dig.

Vad är det du inte förstod, som Wildone69 skrev?? Verkar inte som någon annan har problem med det i alla fall.
Många här som är tacksamma för lite info. emellanåt, från Wildone.
2008-04-18, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Vad är det du inte förstod, som Wildone69 skrev?? Verkar inte som någon annan har problem med det i alla fall.
Många här som är tacksamma för lite info. emellanåt, från Wildone.

det var denna mening:

Han orkade inte läsa in att jag citerade media.
2008-04-18, 22:36
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
det var denna mening:

Han orkade inte läsa in att jag citerade media.

Jo, jag såg det innan, men jag fattade inte vad det var "eloge" hade problem med. Du skriver klart och tydligt, enligt media iaf.. osv.
Fortsätt skriv, för sjutton Wildone. Ibland måste vi få veta hur det är med E. Och ibland är det något annat. Ibland kan (får) du inte svara och det får vi ta.
2008-04-18, 22:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Har de fastställt att CS mobil befann sig i villaområdet genom triangulering?

Det har stått i tidningar att CS mobil är knuten till Arboga men med tanke på dagens teknik o de master som finns i området måste de veta mer exakt . Samma hela tiden, de vet mer än oss!
2008-04-18, 22:43
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Kort o fet är väl att ta till? Lagom tjock, i sina bästa år tycker jag!

Aja dom orden har du nog fått av nån annan .Men det var snällt tänkt
Men vi LÄS vi är förhörda några gånger och med spec besök av LK och om
jag inte har fel var polismästaren för Västmanland med också..
Men vad dom hörde OSS om kan jag inte svara på för att det ingår i nått som kallas UTREDNING och är inte för Troll här
2008-04-18, 22:44
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
De har inte gått ut med annan info än att hon befann sig i Arboga vid tiden för dådet men det är väl inte alltför otroligt att de har en närmare positionering. Och vad är sannolikheten att just den dan hon är i Arboga (då hon dessutom enligt info till rumskompisen skulle åka till Tyskland) så mördas barnen till sambon till den mannen hon har haft ett förhållande med och tydligen (enligt polisen) stalkat av någon granne? Lägg därtill uppgifterna om den saknade hammaren i Skarpnäck, den beslagtagna hammaren i Skavsta, uppgiften om handservetten på stationen osv.

Spännande! Bara de hittar DNA på handservetten så är nog fallet löst.
2008-04-18, 22:46
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln

Jo, misstror inte att en stalkande CS befinner sig i området. Hon verkade ha varit där flera gånger. Så jag kan inte uttala mig om sannolikheten att hon skulle ha varit i Arboga just den dagen. Hon kanske var där var och varannan dag? Fast enligt hennes rumskamrat satt hon hemma framför datorn i 9 fall av 10. Hon var lite besviken att CS inte tog för sig mer:
"Kväll efter kväll satt tyskan inne på rummet. Hon verkade ha få vänner och lämnade sällan lägenheten.
– Nio av tio gånger när jag kom hem så var hon hemma. Jag tänkte att det var lite trist att hon inte tog för sig mer under sin vistelse i Sverige."
(http://www.expressen.se/nyheter/1.1094166/jag-vill-se-henne-i-ogonen)

Ovanstående innebär ju inte att CS inte kunnat ha stalkat T under dagarna, då han tydligen jobbade på annan ort på kvällarna. Det är ju logiskt i sig.

Hammarhistorierna verkar inte helt hundra ännu tyvärr och vittnet som bads om handservetten har väl sökts igen av polisen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in