Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
De har inte gått ut med annan info än att hon befann sig i Arboga vid tiden för dådet men det är väl inte alltför otroligt att de har en närmare positionering. Och vad är sannolikheten att just den dan hon är i Arboga (då hon dessutom enligt info till rumskompisen skulle åka till Tyskland) så mördas barnen till sambon till den mannen hon har haft ett förhållande med och tydligen (enligt polisen) stalkat av någon granne? Lägg därtill uppgifterna om den saknade hammaren i Skarpnäck, den beslagtagna hammaren i Skavsta, uppgiften om handservetten på stationen osv.
Jo, misstror inte att en stalkande CS befinner sig i området. Hon verkade ha varit där flera gånger. Så jag kan inte uttala mig om sannolikheten att hon skulle ha varit i Arboga just den dagen. Hon kanske var där var och varannan dag? Fast enligt hennes rumskamrat satt hon hemma framför datorn i 9 fall av 10. Hon var lite besviken att CS inte tog för sig mer:
"Kväll efter kväll satt tyskan inne på rummet. Hon verkade ha få vänner och lämnade sällan lägenheten.
– Nio av tio gånger när jag kom hem så var hon hemma. Jag tänkte att det var lite trist att hon inte tog för sig mer under sin vistelse i Sverige."
(
http://www.expressen.se/nyheter/1.1094166/jag-vill-se-henne-i-ogonen)
Ovanstående innebär ju inte att CS inte kunnat ha stalkat T under dagarna, då han tydligen jobbade på annan ort på kvällarna. Det är ju logiskt i sig.
Hammarhistorierna verkar inte helt hundra ännu tyvärr och vittnet som bads om handservetten har väl sökts igen av polisen?