Citat:
Englas telefon hade bara kunnat lokaliserats om operatören ställt dit en mobil basstation/mast då det endast fanns en stationär mast i området. Detta har till och med stått i media och är för den som är det minsta insatt i ämnet helt logiskt. Alla mobiloperatörer har mobila basstationer för att täcka in tillfälliga evenemang som O-ringen eller för att öka kapaciteten vid exempelvis friidrotts-VM. Därför hade det om polisen begärt en sådan varit lätt för operatören att inom någon timme ställa dit en sådan för en hyffsad triangulering, tre basstationer är önskvärt för högre precision.
Ursprungligen postat av reproach
Japp behöver väl inte fylla i att du som vanligt utger dej för att vara expert inom ännu ett område
Börjar bli väldigt många nu så du måste ha pluggat många program på högskolan!
Sånt ska förtjänas respekt, själv orkade jag knappt ett program
Om du följt media och tråden tidigare så hade du sett att de kunde positionera den men att polisen inte ens bekymrat sej om att ta reda på det innan mobilen slogs av. Hade de bara slagit en signal till mobiloperatören så hade de fixat fram mobilen..men eftersom polisen inte ens följer upp spår från allmänheten som skulle lett fram till AE innan han tog Engla så..
Börjar bli väldigt många nu så du måste ha pluggat många program på högskolan!
Sånt ska förtjänas respekt, själv orkade jag knappt ett program
Om du följt media och tråden tidigare så hade du sett att de kunde positionera den men att polisen inte ens bekymrat sej om att ta reda på det innan mobilen slogs av. Hade de bara slagit en signal till mobiloperatören så hade de fixat fram mobilen..men eftersom polisen inte ens följer upp spår från allmänheten som skulle lett fram till AE innan han tog Engla så..
Personligen anser jag det fästs för stor vikt vid dessa mobilmaster. Jag tror det finns helt andra saker som tyder på T:s oskuld. Kanske något på brottsplatsen, ett sönderslaget armbandsur, blodiga fotspår av en sort som T inte kunnat sätta eller liknande