2008-04-26, 12:51
Medlem
Avarell_Daltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Japp behöver väl inte fylla i att du som vanligt utger dej för att vara expert inom ännu ett område
Börjar bli väldigt många nu så du måste ha pluggat många program på högskolan!
Sånt ska förtjänas respekt, själv orkade jag knappt ett program

Om du följt media och tråden tidigare så hade du sett att de kunde positionera den men att polisen inte ens bekymrat sej om att ta reda på det innan mobilen slogs av. Hade de bara slagit en signal till mobiloperatören så hade de fixat fram mobilen..men eftersom polisen inte ens följer upp spår från allmänheten som skulle lett fram till AE innan han tog Engla så..
Englas telefon hade bara kunnat lokaliserats om operatören ställt dit en mobil basstation/mast då det endast fanns en stationär mast i området. Detta har till och med stått i media och är för den som är det minsta insatt i ämnet helt logiskt. Alla mobiloperatörer har mobila basstationer för att täcka in tillfälliga evenemang som O-ringen eller för att öka kapaciteten vid exempelvis friidrotts-VM. Därför hade det om polisen begärt en sådan varit lätt för operatören att inom någon timme ställa dit en sådan för en hyffsad triangulering, tre basstationer är önskvärt för högre precision.

Personligen anser jag det fästs för stor vikt vid dessa mobilmaster. Jag tror det finns helt andra saker som tyder på T:s oskuld. Kanske något på brottsplatsen, ett sönderslaget armbandsur, blodiga fotspår av en sort som T inte kunnat sätta eller liknande
2008-04-26, 12:53
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jodå. Men jag tog de två ursprung som var mest sannolika just i en sexsituation. Sen finns det iofs naturligtvis många konstiga sätt att ha sexuellt umgänge på.

Att suga på ett finger är nog mer vanligt än att klösa någon blodig.

En annan sak. I artiklen påstås det att döda hudflagor inte duger till DNA-analys. Jag uppfattade det som du hade en annan åsikt. Vill du kommentera det?
2008-04-26, 13:37
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
De skrapade ju inte under naglarna förrän andra gången hon greps. Skrapet kan lika gärna komma från någon vårdare på sjukhuset hon var på. Mycket kan ha hänt mellan morden och andra gripandet.

Nix! har bestämt för mej att det gjordes första gången!

Hamilkar:
Varför skriver de att det måste vara blod eller saliv?
Visst kan det lika gärna vara sperma? Varför inte hudavskrap?
2008-04-26, 13:38
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Det är bra att det finns så många här som helt saknar självinsikt..
Vi vet inte vem du är miapetter, vi vet inte vem BoISaren är osv och du ska verifiera?

För att citera dej själv:

Vill du kunna verifiera och samtidigt verka seriös så kom med den kommentaren i ett forum där folk inte är anonyma!

Vi vet inte ens om du kommer från Arboga, ifall du är den du påstått dej vara så vill du stå för det så outa dej själv i tråden så alla fritt kan kolla upp dej.
Det är endast då du kan framstå som ett pålitligt vittne här!

Verifieringen duger nog utmärkt bra för de, ganska många, i denna tråd, som ÄR från Arboga!

Dvs. Eftersom jag pratat med BIosaren via pm i tråden o även utanför tråden räcker min verifiering för dem som vet vem jag är...
En sk kedjereaktion!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-26 kl. 13:54.
2008-04-26, 13:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Då visar ju polisen ett intresse med Ts tider då dom dubbel, trippelkollas!

En Aha-upplevelse?
Vi har försökt säja det sedan tråd ett...
2008-04-26, 13:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Att suga på ett finger är nog mer vanligt än att klösa någon blodig.

En annan sak. I artiklen påstås det att döda hudflagor inte duger till DNA-analys. Jag uppfattade det som du hade en annan åsikt. Vill du kommentera det?
De duger sämre, och ju äldre och dödare de är, dess sämre duger de. Men visst finns det DNA också i döda hudflagor, åtminstone om de är tillräckligt stora.
2008-04-26, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Verifieringen duger nog utmärkt bra för de, ganska många, i denna tråd, som ÄR från Arboga!

Så det du säger är att bara för att hälften av Arbogas befolkning skriver i denna tråd så äger ni rätten till att bestämma vad som ska diskuteras här, vilka som kan diskuteras som gärningsmän osv?

Är det då inte bättre att ni startar en egen tråd där det klart och tydligt står att där endast får komma inlägg från Arbogabor?

Låt alla som vill komma till tals i denna tråd göra det, oavsett deras åsikt
och framför allt så lägg av med att med ord idiotförklara alla som har avvikande åsikt!
Är konstigt att mod inte bannat någon av er Arbogabor för de personliga påhopp ni gjort men mod har väl liksom många andra köpt att ni Arbogabor har nån sorts ensamrätt på denna tråd..tyvärr!

Det kanske är så att egentligen är wildone69 gärningsmannen och miapetter gömt hammaren, alibiet står flurpo och RäjserSnigeln för. Sen pm:ar de BoISaren för att få en utanför Arboga som då kan "verifiera" deras inlägg

Såja, nu ska vi se om någon tar också detta på allvar

Sen lite ontopic: Någon som förstår om nagelskrapet tagits nu eller tidigare?
Om det tagits tidigare, så varför drar media upp det nu? Nyhetsbrist eller?
Om det tagits nu så känns det verkligen inte som att det är relevant med det här fallet att göra, det har gått alldeles för lång tid för att det ska kunna komma från offer enligt min mening.
2008-04-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag ser att det återgen sprids desinformation om att mötesdeltagrna vet exakt när mötet skall has slutat. Jag har i tidigare inlägg lyckats bevisa att detta är en lögn. Antagligen är inte inläggen kvar efter censuratorns härjningar men tom någon som påståd sig vara en av mötesdeltagrna erkände. Så låt mig bara fastslå följande. Det finns ingenting som visar på att mötet skall ha avlutats exakt 19:00:00 synkroniserat. Allt är som så mycket i den här sjuka härvan en stor lögn.

Man kan undra varför det är så viktigt att ljuga om detta som så lätt kan kontrolleras.
Det är ingen förutom du som har sagt att mötet slutade 19:00:00. De som var på mötet har sagt att alla klockor hade passerat 19:00. En avsevärd skillnad. Rent teoretiskt skulle klockan ha kunnat vara 19:59. Eller vadf-n som helst efter 19:00. Är det verkligen så svårt att läsa rätt? Eller är det så om du läser rätt så kan du inte hålla på och trolla med lögner och då upphör ditt existensberättigande här i tråden?
2008-04-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
OT: I engla fallet sa väl Tele2 att de hade kunnat köra ut porabla stationer/master för att kunna ta fram positionen. Inte att de kunde göra det med den enda mast som fans i området vid det tillfället..

Jag kan ha fel, men det är väl det som stått i media iaf.
Jo det är ganska svårt (läs omöjligt) att triangulera med endast en mast (mätpunkt) då man endast kan få fram avståndet från masten i det fallet. Om mastenär en "rundstrålande" med typ 5km räckvidd så innebär det att mobilen kan vara upp till 5km bort i vilken riktning som helst. Skillnaden mellan möjliga punkter kan alltså vara upp till 1 mil.
2008-04-26, 14:10
Medlem
Citat:
Det kanske är så att egentligen är wildone69 gärningsmannen och miapetter gömt hammaren, alibiet står flurpo och RäjserSnigeln för. Sen pm:ar de BoISaren för att få en utanför Arboga som då kan "verifiera" deras inlägg

Folk får tro och tänka som de vill, men ara för att enkel fakta inte ska bli fel så bor varken jag eller RäserSnigeln i Arboga och vi har skrivit att vi aldrig heller har gjort det.
2008-04-26, 14:14
Medlem
miapetters avatar
reproach:
Så det du säger är att bara för att hälften av Arbogas befolkning skriver i denna tråd så äger ni rätten till att bestämma vad som ska diskuteras här, vilka som kan diskuteras som gärningsmän osv?

Är det då inte bättre att ni startar en egen tråd där det klart och tydligt står att där endast får komma inlägg från Arbogabor?

Låt alla som vill komma till tals i denna tråd göra det, oavsett deras åsikt
och framför allt så lägg av med att med ord idiotförklara alla som har avvikande åsikt!
Är konstigt att mod inte bannat någon av er Arbogabor för de personliga påhopp ni gjort men mod har väl liksom många andra köpt att ni Arbogabor har nån sorts ensamrätt på denna tråd..tyvärr!

Håller med om det fetstilta fö undrar jag hur många påhopp som gjorts på "Arbogapigorna", vilken numera innefattar hela KAK med omnejd..?
Tycker den här diskussionen är löjlig.. vare sig det är här eller i pm!
2008-04-26, 14:23
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Det är ingen förutom du som har sagt att mötet slutade 19:00:00. De som var på mötet har sagt att alla klockor hade passerat 19:00. En avsevärd skillnad. Rent teoretiskt skulle klockan ha kunnat vara 19:59. Eller vadf-n som helst efter 19:00. Är det verkligen så svårt att läsa rätt? Eller är det så om du läser rätt så kan du inte hålla på och trolla med lögner och då upphör ditt existensberättigande här i tråden?

Japp!
Detta är vad vi protesterar emot! När rena sakfel vänds till sanningar efter x antal sidor o ingen orkar gå tillbaka o kolla vad det stod egentligen!
Såna inlägg för verkligen inte tråden framåt. Vill ni tro på en annan gm så gör det men kom för fan inte med osanning hela tiden!

(Hjälp! Är detta OT? reproach har lovat anmäla mej då.. )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in