2008-04-17, 02:36
Medlem
DeBalys avatar
Arboga Tidning 17/4

Mamman minns inte mordkvällen
Utländsk kvinna bad om servett

BEVISEN SOM KAN FÄLLA DEN MISSTÄNKTA TYSKAN

2008-04-17, 03:07
Medlem
DeBalys avatar

Citat:
Arboga Tidning:
Enligt ett tips träffade en ung flicka, 15-20 år, en engelsktalande kvinna bakom järnvägsstationen i Arboga på mordkvällen. Kvinnan ska ha bett flickan om en handservett av något slag, säger kriminalinspektör Jan Sjöberg på Köpingspolisen.

En inte helt ointressant iaktagelse.

Vad skulle hon med handservetten till?

Torka av blodet från händerna, eller från hammaren?
2008-04-17, 06:00
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Att granska tänkbara gärningsmän är en sak.

Att påstå att någon, som polisen har avskrivit som just gärningsman, är skum/medskyldig/skyldig utan några belägg och ovanpå det bli förbannad på dem som känner T och vill gå i god för honom, är en annan sak.

Att förtala T eller att reta sig på arbogaborna för deras försvar av T, är en tredje sak.

I nuläget tvivlar jag på att det kommer att hända, men jag håller alla dörrar öppna.

Hur kan du hålla alla dörrar öppna om du inte ens vill diskutera alternativa GM som T eller NJ t.ex.? Bara för att polisen i dagsläget har avskrivit så säger det inget egentligen utöver vad polisen tror.
2008-04-17, 06:08
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Mamman minns inte mordkvällen

Ett nytt tips om någon kvinna som har sett något via en andrahandsuppgift. Har det inte varit lite väl för många sådana?

Citat:
BEVISEN SOM KAN FÄLLA DEN MISSTÄNKTA TYSKAN

Spåren på mordplatsen och hammaren kan vara bevis mot CS om hon kan kopplas till dessa. Resten är i indicier. Tips är dock inga bevis eller ens indicier, dessa är bara uppslag för vidare spaning.
2008-04-17, 06:34
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Hur kan du hålla alla dörrar öppna om du inte ens vill diskutera alternativa GM som T eller NJ t.ex.? Bara för att polisen i dagsläget har avskrivit så säger det inget egentligen utöver vad polisen tror.

Ganska enkelt faktiskt De "bevis" eller snarare lösa spekulationer om att T skulle köra Formel 1 hem från Köping, klubba ner familjen på två röda och sedan ringa polisen medans alla fortfarande är vid liv, ger jag inte mycket för.

Men! Att vara 100% säkert påstå att han inte på något sätt är iblandad vore att gå händelserna lite väl i förväg.

Att jag sedan tycker att han inte på något sätt "fit the profile" och skulle bli mycket förvånad om han var inblandad, det är en annan femma
2008-04-17, 06:42
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ett nytt tips om någon kvinna som har sett något via en andrahandsuppgift. Har det inte varit lite väl för många sådana?

Ärligt talat så tror jag att polisen ligger lågt och tydligen kan landsortspolisen hålla tätt på ett heltäckande sätt - Jämför gärna med storstadssnutarnas lösmynthet vid Anna Lindh-mordet, då de pladdrade till media, som pensionärer på kafferep.

Med detta vill jag ha sagt att polisen verkar inte släppa ifrån sig mer än nödvändigt, just nu och just nu är de intresserade av tjejen som blev tillfrågad om servetterna.

Citat:
Spåren på mordplatsen och hammaren kan vara bevis mot CS om hon kan kopplas till dessa. Resten är i indicier. Tips är dock inga bevis eller ens indicier, dessa är bara uppslag för vidare spaning.

Jag citerar en tidningartikel och du fyrar av självklarheter, förstår inte riktigt vad du vill säga med det.
Senast redigerad av DeBaly 2008-04-17 kl. 06:46.
2008-04-17, 07:26
Medlem
Citat:
Var står det att det är en andrahandsuppgift? Tipset kan ju ha kommit från tjejen själv? Eller blir det en andrahandsuppgift för att det står i tidningen?
2008-04-17, 07:56
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har raderat några OT-inlägg

// Mod
2008-04-17, 09:18
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Här har vi en användare som inte försöker provocera med idiotfrågor. H*n är helt enkelt så dum. Hoppas någon orkar förklara för RäjserSnigeln.

Jo jag orkar

Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Var står det att det är en andrahandsuppgift? Tipset kan ju ha kommit från tjejen själv? Eller blir det en andrahandsuppgift för att det står i tidningen?

ARBOGA. Polisen efterlyser nu ett vittne som ska ha talat med en utländsk kvinna vid järnvägsstationen på kvällen efter morden den 17 mars.

Enligt ett tips träffade en ung flicka, 15-20 år, en engelsktalande kvinna bakom järnvägsstationen i Arboga på mordkvällen. Kvinnan ska ha bett flickan om en handservett av något slag, säger kriminalinspektör Jan Sjöberg på Köpingspolisen.

Vi är mycket intresserade av att komma i kontakt med den flickan.I övrigt har inget nytt hänt i mordutredningen, i alla fall inget som polisen vill gå ut med.
2008-04-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
J– Enligt ett tips träffade en ung flicka, 15-20 år, en engelsktalande kvinna bakom järnvägsstationen i Arboga på mordkvällen. Kvinnan ska ha bett flickan om en handservett av något slag, säger kriminalinspektör Jan Sjöberg på Köpingspolisen..
Vilket inte säger något om det var tjejen själv som tipsade eller ej. I tipset om "hammaren i ån" stod det uttryckligen att en man hade tipsat om en kvinna som sett något.

Dessutom, vem troligast kan veta att det var just en handservett som den engelsktalande kvinnan bad om? Tjejen själv eller någon som på avstånd såg tjejen? Ja det tål ju att tänkas på....ett par sekunder. Ett alternativ kan iofs vara att det är någon som var med tjejen men i så fall skulle det vara lika intressant att komma i kontakt med den personen som med tjejen.
2008-04-17, 09:27
Medlem
NJ:s brev till barnen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2272098.ab
2008-04-17, 09:44
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2272098.ab

Är det första gången barnens foto publiceras i svensk media? De var tidigt ute i tysk dito, lite blurrade mitt i ansiktena. Märkligt att göra så med brottsoffer tycker jag. Antingen publicerar man eller så gör man det inte. Maskerade bilder associerar iallafall jag till brottslingar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in