2008-06-30, 08:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Livslängden på ett par skor som flitigt används i Skarpnäck är t.o.m. januari/februari. Det p.g.a. allt jäkla salt som strös ut på gator och gångvägar och luckrar upp skor som inte har behandlats väl skyddande mot skiten.
Då återstår för MT att besvara frågan när under vinterhalvåret hon använt sina fina, smygvänliga modellskor i tyg – och att hänvisa till vittnen som hon träffat under de saltrika studiemånaderna. Ett litet vittne borde väl i alla fall gå att skrapa fram? – För hon satt väl inte inne och såg på runstensfilm hela vinterhalvåret? Om så är fallet kan ju hennes hyresvärd upplysa om hur mycket salt det fanns utstrött på golvet i lägenheten. Sedan kan man göra en inventering av MT:s skobestånd, dvs se hur många vinterstövlar och grövre skor som finns i garderoben och hur mycket slitage och saltskador dessa uppvisar. - Och de långa, vita skosnörena kanske sparades för att kunna återanvändas? - Eller hade de också frätts sönder av allt salt?
2008-06-30, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Det var ju inte bara det att hon log, hon skrattade ju. Vid alla häktningstillfällen har CS skrattat och som jag skrivit tidigare, oavsett skuld så är brottet alldeles för allvarligt för att öht någon i en häktningsförhandling ska sitta och skratta. Personen som är anklagad borde ist vara förtvivlad, oavsett skuld.

Detta med skrattet, redan första gången som tidningarna skrev om det, får mig att "må dåligt" och fundera hur det är fatt i hjärnkontoret på CS.

I hennes skalle kanske det spelas upp ett helt annat scenario än i verkligheten.

Dessutom, om skrattet var oväsentligt så skulle förmodligen inte tidningarna noterat det öht. Inte heller tror jag att CS log/skrattade pga nervositet.

Jag skulle krypa in i häktningssalen om jag var anklagad för ett sånt här brott!
Nu börjar detta bli lite uppförstorat..CS hade lett lite mot tumultet som journalisterna skapade första gången. Hon hade lett och småpratat med sin advokat den andra gången.
Nu sist stod det att hon verkade ha svårt att hålla sig för skratt, inte att hon skrattat. Det är en viss skillnad tycker jag.
Som ca va skrev, alla regaerar olika i stressade situationer.
OM nu CS gjort detta och E var det egentliga målet så borde hon vara allt annat än lättad och glad idag tycker man? Då har hon ju misslyckats med det hon planerat.
Det är svårt att veta vad som rör sig i hennes huvud. Är hon helt enkelt chockad över att vara oskyldigt häktad? Ler hon åt det absurda att hon är misstänkt?
Eller är hon skyldig och lider stor brist på empati eller är hon glad över att åsamkat så mycket smärta? Vi kanske får veta snart?
2008-06-30, 10:01
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har kontakt med kontakt i arboga. Därav mina uppgifter.
Jag har inte hört att det var restriktioner mot E då hon låg inlagd.

Isåfall är din kontakt antingen full eller jävligt korkad. Emma hade absolut ingen som helst tillgång till media, hon visste inte ens att barnen var mördade innan hon blev utskriven från sjukhuset!!! Ingen, varken T eller någon annan, pratade med Emma om morden eller vad som hänt så det fanns inte minsta risk att de kan ha försagt sig om nåt. Återigen, Emma visste bara att barnen var döda, inte att de blivit mördade!!
2008-06-30, 11:35
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Tyskan borde kanske "vallas" på plats! Det kanske skulle få henne att erkänna?
Personligen hoppas jag varje dag på att få läsa i någon tidning/höra i någon nyhetsuppläsning att hon erkänner dådet.........
Vore väl värt ett försök???????

Det vore väl enda chansen att få DNA-spår av henne på brottsplatsen isåfall.
2008-06-30, 11:50
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nu börjar detta bli lite uppförstorat..CS hade lett lite mot tumultet som journalisterna skapade första gången. Hon hade lett och småpratat med sin advokat den andra gången.
Nu sist stod det att hon verkade ha svårt att hålla sig för skratt, inte att hon skrattat. Det är en viss skillnad tycker jag.
OM nu CS gjort detta och E var det egentliga målet så borde hon vara allt annat än lättad och glad idag tycker man? Då har hon ju misslyckats med det hon planerat.
Det är svårt att veta vad som rör sig i hennes huvud. Är hon helt enkelt chockad över att vara oskyldigt häktad? Ler hon åt det absurda att hon är misstänkt?
Eller är hon skyldig och lider stor brist på empati eller är hon glad över att åsamkat så mycket smärta? Vi kanske får veta snart?

Ingen som tänkt på att tolken kanske är en riktig lustigkurre? Eller kanske har ett lustigt tyskt uttal, som en tysk motsvarighet till en rumpnisse?

Skämt åsido, jag tror att tyskans leenden är kraftigt dramatiserade för att tidningarna inte har så mycket annat att skriva om. Hon har ju vare sig hockeymask, uppstoppad morsa eller motorsåg så då måste man göra henne lite kuslig på annat sätt. Om hon sedan medicineras är väl ointressant för pressen?

Sedan berör du en viktig sak, Mariooo, och det är att OM nu CS var i villan och hade E som mål, varför lever E fortfarande? Med en så psyksjuk, infernaliskt våldsam och kalkylerande hondjävul som CS (som hon utmålats i tråden), så borde väl E inte ha överlevt?
2008-06-30, 12:18
Medlem
Avarell_Daltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ingen som tänkt på att tolken kanske är en riktig lustigkurre? Eller kanske har ett lustigt tyskt uttal, som en tysk motsvarighet till en rumpnisse?

Skämt åsido, jag tror att tyskans leenden är kraftigt dramatiserade för att tidningarna inte har så mycket annat att skriva om. Hon har ju vare sig hockeymask, uppstoppad morsa eller motorsåg så då måste man göra henne lite kuslig på annat sätt. Om hon sedan medicineras är väl ointressant för pressen?
Det kan ju också vara så att hon anser sig få den uppmärksamhet hon förtjänar. Hon har ju uppenbarligen trånat efter uppmärksamhet på underliga sätt tidigare, "självmords"-försöket och adoptionen är ju två exempel vi läst om (med reservation för adoptionen då sanningshalten ifrågasatts).

Jag håller dock med om att människan kan reagera väldigt olika i pressade situationer, det är nog mer än en som skrattat under begravningar av sina älskade som exempel. Vad som får anses som normalt i såna situationer spänner över ett mycket bredare spektrum än vad man först kan tycka.
2008-06-30, 12:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Ungefär lika uppförstorat som att polisen inte har några bevis eller att CS fått vistas ute o på gym, ja! Även detta via "hemliga käller (petade poliser?) till pressen...
2008-06-30, 15:57
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avarell_Dalton
Det kan ju också vara så att hon anser sig få den uppmärksamhet hon förtjänar. Hon har ju uppenbarligen trånat efter uppmärksamhet på underliga sätt tidigare, "självmords"-försöket och adoptionen är ju två exempel vi läst om (med reservation för adoptionen då sanningshalten ifrågasatts).

Jag håller dock med om att människan kan reagera väldigt olika i pressade situationer, det är nog mer än en som skrattat under begravningar av sina älskade som exempel. Vad som får anses som normalt i såna situationer spänner över ett mycket bredare spektrum än vad man först kan tycka.

Men hon har väl bevisligen försökt ta självmord förut en gång? Sen hur turerna gick med henne och T det har man väl bara läst från en blogg. T verkar ju förresten vara rätt kåt på uppmärksamhet han också. Det är ju därför folk bloggar, vad de än kan uppge för svepskäl. Plus att T skrev om sig själv i tredje person - ett psykiskt suspekt stilgrepp.
2008-06-30, 16:09
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Men hon har väl bevisligen försökt ta självmord förut en gång? Sen hur turerna gick med henne och T det har man väl bara läst från en blogg. T verkar ju förresten vara rätt kåt på uppmärksamhet han också. Det är ju därför folk bloggar, vad de än kan uppge för svepskäl. Plus att T skrev om sig själv i tredje person - ett psykiskt suspekt stilgrepp.

Oj då! Det var en avacerat psykologisk analys!
Har det möjligen gått dej förbi att många stora författare skriver/skrivit om sig själva som treje person? Inte ovanligt inom film/teater-skapande heller...
Suspekt, mycket suspekt...
2008-06-30, 16:10
Medlem
DeBalys avatar
Citat:

Gammal hederlig FB-logik i ett nötskal:

CS som sitter som huvudmisstänkt för dubbelt barnamord och återkommande flinar och eventuellt skrattar på häktningsförhandlingarna = Inget konstigt alls.

T som bloggade och skrev med en stor portion självironi och i tredje person (före morden) = "ett psykiskt suspekt stilgrepp"
2008-06-30, 16:38
Bannlyst
Eniga!

Citat:

Fantastiskt! Jag och Mariooo är eniga!
Det är jättevanligt att folk sitter och skrattar vid häktningar, rättegångar och ensamma i sina celler. Tillsammans med himlande av ögon och huvudskakningar är det ett skådespeleri för att visa att man tycker att anklagelserna är löjliga. Det är inte konstigare än fotbollsspelare som sparkar ner någon och sen hånflinar och skakar på huvudet åt domaren.
Det finns för övrigt dokumenterat i Franz Kafkas Processen, där Josef K gång på gång sitter och skrattar åt det absurda i situationen.
Det är omöjligt att dra några slutsatser av att CS sitter och ler/fnissar/skrattar.
Av utredningen i övrigt har jag däremot dragit slutsatsen att CS är skyldig och bör fällas för morden.
2008-06-30, 16:43
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Oj då! Det var en avacerat psykologisk analys!
Har det möjligen gått dej förbi att många stora författare skriver/skrivit om sig själva som treje person? Inte ovanligt inom film/teater-skapande heller...
Suspekt, mycket suspekt...

Ja, inte för att T är någon författare, men jag kan lista åtskilliga stora författare med psykiska problem. Suspekt, mycket suspekt.

Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Gammal hederlig FB-logik i ett nötskal:

CS som sitter som huvudmisstänkt för dubbelt barnamord och återkommande flinar och eventuellt skrattar på häktningsförhandlingarna = Inget konstigt alls.

T som bloggade och skrev med en stor portion självironi och i tredje person (före morden) = "ett psykiskt suspekt stilgrepp"

Sen har jag svårt att se humorn och självironin i T:s bloggande om CS, men ni litteraturvetare från Arboga-stallet kan säkert tolka det rätt åt mig.

Leenden från medicinerade, osäkra människor i obehagliga situationer har jag svårt att se som konstigt, DeBaly. Hon har väl inte dragit på smilbanden för att hon är misstänkt för barnamord? Ditt ordval ("flinar") tyder ju på att du tror det. Ytterligare tecken på FB-logik?
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-06-30 kl. 16:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in