Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Det var ju inte bara det att hon log, hon skrattade ju. Vid alla häktningstillfällen har CS skrattat och som jag skrivit tidigare, oavsett skuld så är brottet alldeles för allvarligt för att öht någon i en häktningsförhandling ska sitta och skratta. Personen som är anklagad borde ist vara förtvivlad, oavsett skuld.
Detta med skrattet, redan första gången som tidningarna skrev om det, får mig att "må dåligt" och fundera hur det är fatt i hjärnkontoret på CS.
I hennes skalle kanske det spelas upp ett helt annat scenario än i verkligheten.
Dessutom, om skrattet var oväsentligt så skulle förmodligen inte tidningarna noterat det öht. Inte heller tror jag att CS log/skrattade pga nervositet.
Jag skulle krypa in i häktningssalen om jag var anklagad för ett sånt här brott!
Nu börjar detta bli lite uppförstorat..CS hade lett lite mot tumultet som journalisterna skapade första gången. Hon hade lett och småpratat med sin advokat den andra gången.
Nu sist stod det att hon verkade ha svårt att hålla sig för skratt, inte att hon skrattat. Det är en viss skillnad tycker jag.
Som ca va skrev, alla regaerar olika i stressade situationer.
OM nu CS gjort detta och E var det egentliga målet så borde hon vara allt annat än lättad och glad idag tycker man? Då har hon ju misslyckats med det hon planerat.
Det är svårt att veta vad som rör sig i hennes huvud. Är hon helt enkelt chockad över att vara oskyldigt häktad? Ler hon åt det absurda att hon är misstänkt?
Eller är hon skyldig och lider stor brist på empati eller är hon glad över att åsamkat så mycket smärta? Vi kanske får veta snart?