2008-04-21, 20:56
Medlem
miapetters avatar
Veckans klubba:
"Ytterdörren borde väl öppnas utåt, förresten?"

Ja, det gör den.
2008-04-21, 20:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Hur vanligt är det att suicida människor mördar folk?
Det beror på vilken störning personen lider av. Det beror också på vad avsikten med självmordet varit. CS:s självmordsförsök (om uppgifterna stämmer) tycks mer ha varit ångestdämpande åtgärder än en regelrätt önskan att ta livet av sig. Hon kan också misstänkas vara impulsstyrd och mycket emotionellt instabil. Lägg därtill starköl och psykofarmaka i en salig blandning...
2008-04-21, 20:57
Medlem
-X-hellfires avatar
IT-spår...

Citat:
Nej, det blir nog lättare om det inte blir något bankomatbesök överhuvudtaget. Annars måste jag låta klona mig själv.
Däremot kan min kumpan bära en av mina jackor med huvan uppfälld och besöka någon tågstation (synas på övervakningskameror)
...det är nog något dagens brottslingar har börjat fatta att det är mer riskfritt att vara helt "analog" dvs handla kontant, ha gjort alla bankomat/bank-uttag ett bra tag innan, ej använd dator ev använda publika datorer etc än att vara "digital" med alla möjliga nya "smarta" digitala prylar som har alla möjlig big brother-teknologi inbyggd för att övervaka medborgarna...

George Orwells 1984 känns skrämmande aktuell 2008...
2008-04-21, 21:02
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Små barn flyr knappast utan tyr sig till mor. Mor har svårt att fly med två små barn. Alltså stannar hon och försöker försvara sig och barnen så bra det går. Ett väldigt underläge även mot en jämnstark och även mot en svagare anfallare.

Ok, men attacken måste nästan ha påbörjats när GM stod i farstun. Antar att det inte finns något fönster alldeles i närheten av ytterdörren. Jag har ju dörröga som jag kan använda om jag inte väntar besök.
2008-04-21, 21:06
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
...det är nog något dagens brottslingar har börjat fatta att det är mer riskfritt att vara helt "analog" dvs handla kontant, ha gjort alla bankomat/bank-uttag ett bra tag innan, ej använd dator ev använda publika datorer etc än att vara "digital" med alla möjliga nya "smarta" digitala prylar som har alla möjlig big brother-teknologi inbyggd för att övervaka medborgarna...

George Orwells 1984 känns skrämmande aktuell 2008...

Jo, jag förstår att klipskare brottslingar undviker sådana prylar.
2008-04-21, 21:08
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ok, men attacken måste nästan ha påbörjats när GM stod i farstun. Antar att det inte finns något fönster alldeles i närheten av ytterdörren. Jag har ju dörröga som jag kan använda om jag inte väntar besök.

1. Dörren kanske var olåst så det var bara för gm att gå in.

2. E kanske öppnade vid påringning utan att se efter vem det var. Som tidigare sagts i tråden försvann hon utan förvarning från msn vilket tyder på att något oväntat inträffade.
2008-04-21, 21:14
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Han kan sitt DNA.
Nu fick vi in en expert på Borderline.

Kan du försöka lyssna på honom/ henne också?
Nej, inte riktigt. Det har varit uppe förrut. Har du missat det?
2008-04-21, 21:14
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
1. Dörren kanske var olåst så det var bara för gm att gå in.

2. E kanske öppnade vid påringning utan att se efter vem det var. Som tidigare sagts i tråden försvann hon utan förvarning från msn vilket tyder på att något oväntat inträffade.

3. E kanske öppnade för att hon kände igen personen som ringde på.
2008-04-21, 21:16
Bannlyst
Sl

Denna gemensamma vän SL som T och C hade. Har någon här fått mer vetskap om henne? Hon bodde väl i arbogatrakten.
2008-04-21, 21:19
Medlem
Jag har fått den uppfattningen om att tanten var lågutbildad, alltså bara gått på gymnasiet. Kan hon ha varit skyldig någon pengar? Kanske nån skuld som nu skulle drivas in? Allt är liksom möjligt. Hon kanske sitter inne med något som hon inte vill förtälja. Vem vet? Ingen vet nog förrän det blir löst, om det nu blir det. Det vore ju bäst om det blev uppklarat, för barnens skull.
2008-04-21, 21:21
Medlem
airbags avatar
Citat:
3. E kanske öppnade för att hon kände igen personen som ringde på.

Så sant, men som jag sa i punkt 2 finns det mycket som tyder på att hon blev överraskad.
2008-04-21, 21:25
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bourgeoisie
Jag har fått den uppfattningen om att tanten var lågutbildad, alltså bara gått på gymnasiet. Kan hon ha varit skyldig någon pengar? Kanske nån skuld som nu skulle drivas in? Allt är liksom möjligt. Hon kanske sitter inne med något som hon inte vill förtälja. Vem vet? Ingen vet nog förrän det blir löst, om det nu blir det. Det vore ju bäst om det blev uppklarat, för barnens skull.

Fördomsfull formulering av dig. Man kan vara lågutbildad och ändå sköta sin ekonomi. Polisen har nog koll på hur den såg ut och om det fanns hotbilder i det sammanhanget precis som i övrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in