2008-04-05, 19:52
  #1585
Medlem
healer1s avatar
Syftade på tidigare inlägg här

Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
jag tror knappast att det är den enda anledningen till att en polis sitter där. någon kan vilja döda henne ex även om det nu inte är så stor risk nu längre eftersom cs sitter i finkan, men tror ändå att det är praxis när det handlar om ett avgörande vittne.

Då jag skrev att det inte finns någon anledning till att ha en polis vid en nedsövd skallskadad person syftade jag inte på att de fanns där för hennes säkerhet. Anser polisen att hon på något sätt befinner sig i fara är jag säker på att det finns någon form av bevakning. Det jag syftade på var att vissa skribenter här inne ansåg att en polis skulle sitta vid hennes sida för att vara den första som fick höra eventuell information från händelsen.
Detfinns de här på fb som hyser misstro till E´s närmaste och insunierar att de på något sätt skulle förvanska information alternativt "Lägga orden i hennes mun".
Med mitt inlägg ville kasta lite ljus över hur saker och ting fungerar vid skallskador.
2008-04-05, 19:55
  #1586
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Som GM, alla bevisen är nog insamlade nu .Knyta säcken återstår...
Tror inte ens O J Simpsons advokater skulle kunna mygla bort bevisen som de gjorde Den gången...
Svartsjuk med betoning på SJUK, försmådd älskarinna får totalt hjärnsläpp,och hämnas på honom för att han vill bryta deras relation en gång för alla.
Hur länge har det förhållandet pågått kan man undra ???
Lurt,sambon har kanske kört samtidigt med 2 förhållanden , o sen insett misstaget o brytit totalt - vilket fått Tyskan att gå i bitar med känt resultat?...
Hon är i alla fall den skyldige - hoppas hon aldrig får se dagsljus igen!
Åter igen, vilka bevis!
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1312689&wpa=viktiga-uppgifter-saknas-om-arbogamorden
2008-04-05, 19:57
  #1587
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Huvudämne för tråden: Se rubrik

Singlestar:
Det du säjer ovan är så otroligt vinklat! Att jag skulle anse att tyskan vore skyldig DÄRFÖR ATT HON ÄR ICKE SVENSK ÄR HELT BEFÄNGT!! Det jag har sagt är att det vore en tröst för Arboga, rent egoistiskt om det vore en gm utifrån (utifrån skulle kunna vara Stockholm, Göteborg, Haparanda) därför att det då blir en familj mindre i Arboga som krossas! Jag har faktiskt inte sett några inlägg här som skulle kunna vara av rasistisk karaktär men jag kan ha missat det.

Vart säger jag att du skulle se tyskan som skyldig för att hon icke är svensk?

Jag har inte sagt att någon är rasist. Jag säger att strukturen är densamma som hos rasisterna mot invandrare som vissa har mot CS. Det inebär at man bara är mottaglig för en sorts budskap som intäkt för att bevisa en sorts påståenden som fakta.

Ditt önsketänkande om att det inte är någon från Arboga får vara ditt önsketänkande. Så länge man inte kan binda någon så kan det vara någon från Arboga likväl som det kan vara någon från utanför Arboga.

Jag är för ett öppet sökande av GM. Många är inte öppna för något annat än CS som GM. I dag saknas det bevis för att kunna knyta CS till morden.
2008-04-05, 19:57
  #1588
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Så länge man inte konsekvent och närmast maniskt bortser från, förnekar, eller diskvalificerar vedertagna fakta så för det ju onekligen tråden framåt med nya infallsvinklar och förklaringar.

Problem, och knappast syftet med tråden, blir det om man vägrar acceptera de fakta som successivt framkommer och istället vill skriva sin egen historia.

Vilken kategori tillhör du?

Så du menar att ni för tråden framåt genom att sitta och ge meningslösa kommentarer på andras inlägg? Att sitta och hugga på alla som har andra spekulationer? Om det stör dig, ignorera det för du behöver faktiskt inte bemöta det.
Jag tror ingen bortser från fakta här i tråden, men det finns också mycket som är ganska öppet. Men däremot tror jag att alla inte redan har en dömd GM. Mycket pekar på att det är CS men som vi alla vet så är det inte fakta än. De flesta här i tråden tror att CS är GM för att viss fakta pekar på att det är hon. Men det innebär faktiskt inte att det är hon så länge vi inte fått det bekräftat.
Jag är öppen för ett fritt forum där allas spekulationer och åsikter är välkomna. Om det gör mig till ett troll, so be it! Trollar gärna
Du väljer vilken kategori du vill sätta mig i.
2008-04-05, 19:58
  #1589
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healer1
Då jag skrev att det inte finns någon anledning till att ha en polis vid en nedsövd skallskadad person syftade jag inte på att de fanns där för hennes säkerhet. Anser polisen att hon på något sätt befinner sig i fara är jag säker på att det finns någon form av bevakning. Det jag syftade på var att vissa skribenter här inne ansåg att en polis skulle sitta vid hennes sida för att vara den första som fick höra eventuell information från händelsen.
Detfinns de här på fb som hyser misstro till E´s närmaste och insunierar att de på något sätt skulle förvanska information alternativt "Lägga orden i hennes mun".
Med mitt inlägg ville kasta lite ljus över hur saker och ting fungerar vid skallskador.

Mycket intressant det du skriver om skallskador/trauma!
Om jag frågar hur lång en sjukhusvistelse skulle kunna vara för den typ av skador vi diskuterar, vad tror du då?
Du skrev att kroppens fysiska skador läker fortare än ett ev minne kommer tillbaka o då undrar jag om det kommer att bli så att pat. i detta fall troligen kommer att komma hem innan minnet ev återvänt, hennes fysiska skador kommer kanske inte att kräva en vårdtid på tex ett år. Eller får pat. av denna typ stanna på sjukhus till dess hjärnan läkt?

Singlestar:
Överreagerade ang. rasism, mitt misstag!
..o ja. en gm skulle mycket väl kunna vara Arbogabo, det var inte så jag menade.
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-04-05 kl. 20:01.
2008-04-05, 20:01
  #1590
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, det är ett trovärdigt motiv, men vi vet inte om det finns någon svartsjuka som utvecklats till hat. Det är än så länge bara en teori.

Som tillsammans med andra ledtrådar blir en mycket stark teori.
2008-04-05, 20:02
  #1591
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag är för ett öppet sökande av GM. Många är inte öppna för något annat än CS som GM. I dag saknas det bevis för att kunna knyta CS till morden.

Eftersom du vet att det idag saknas bevis,mot CS tycker jag du ska kontakta tyska polisen och be dom släppa henne.
2008-04-05, 20:08
  #1592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du skrev att kroppens fysiska skador läker fortare än ett ev minne kommer tillbaka o då undrar jag om det kommer att bli så att pat. i detta fall troligen kommer att komma hem innan minnet ev återvänt, hennes fysiska skador kommer kanske inte att kräva en vårdtid på tex ett år. Eller får pat. av denna typ stanna på sjukhus till dess hjärnan läkt?

Det menades väl att det psykiska traumat kommer bestå under lång tid efter att de fysiska skadorna läkt, vilket är helt förståerligt. När det gäller skador på hjärnan kan ingen svara på när ev. minnen återvänder, om de ens gör det. Det kan också, vilken ingen ännu kan säga, vara så att skadorna kan vara bestående. I E:s fall får man ta dag för dag, vecka för vecka och sedan får man se hur det blir.
2008-04-05, 20:08
  #1593
Bannlyst
Kära Agatha...

Bevisen finns nog i säkert förvar, men dom skickas nog inte till din e-post, även fast du heter Agatha....
2008-04-05, 20:09
  #1594
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Ja CS är redan dömd här i tråden. Inte så stor mening att försöka sig på en diskussion eller argumentation här i tråden. Alla som är öppna för lite andra synvinklar är troll. Det är tydligen bara vissa som får trolla men då måste man trolla rätt.

Du och SingleStar vill att övriga i tråden skall ha dömt CS. Så är inte fallet. Dom flesta är noga med att säga "tror" och att hon är den "troligaste" gärningsmannen.

Ni lägger ord i munnen på folk. Det är osmakligt.Samtidigt lägger SingleStar fram en massa sk indicier, teorier, motiv som h*n helt saknar belägg för. Det är rena fantasier.

Kom med trovärdiga spekulationer istället så slipper ni trollstämpeln.
2008-04-05, 20:09
  #1595
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Eftersom du vet att det idag saknas bevis,mot CS tycker jag du ska kontakta tyska polisen och be dom släppa henne.

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1312689&wpa=viktiga-uppgifter-saknas-om-arbogamorden
2008-04-05, 20:11
  #1596
Medlem
Heinzes avatar
HanteraAmazongirl och Amyystar får varsin tillsägelse för trams
/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in