2008-04-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det tror jag oxå o jag tror att vad än straffet må bli så utvisas hon på livstid när hon avverkat det!
Jajamän, det håller jag med om.
Hon ska aldrig mer få sätta sin fot här när hon avtjänat sitt straff!
2008-04-02, 20:30
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag döremot, är helt övertygad om att CS kommer att fällas

Den som lever får se.

Då måste det presteras mycket mer.
2008-04-02, 20:31
Bannlyst
Flygplatsen

Någon som vet om man kan köpa biljett av ryanair på plats eller måste man boka via internet i förväg. Om man nu kan göra båda är det då någon skillnad i pris
2008-04-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag ifrågasätter det mesta polisen kommer med utifrån ett vidare perspektiv än vad själva vill göra gällande. Det gäler att hitta så många scenarier som möjligt och utreda varje del av dessa för att kuanns säkerställa sig om att det i slutändan bara finns ett enda kvar som til 100 % säkerhet kan bevisas i en rättegång.

Det är skillnanden mellan mig och alla som vill se lättvindigt på någons skuld i själva ansvarsfrågan.

I dagsläget tror jag att ingen kommer att fällas för dåden och det komemr att förbli olöst.

Jag håller med dig i mångt och mycket. Jag gillar att se på olika möjligeheter.
Tycker dock det blir för mycket när man ältar t's alibi hela tiden.

Trots allt bör ju T vara den person som även riskkrim kollat upp! Det finns garanterat poliser som synat vad som skrivs på FB också.

Har väldigt svårt att tro att de missat att kolla T!

Sedan pekar väldigt mycket mot CS just nu, och det ser ut som att hon är GM, men det får tiden utvisa. Jag är fortfarande tveksam till CS som GM. Det innebär inte att jag misstänker T.

Jag tror nog snarare att det antagligen är CS, under ett labilt tillstånd. Eller också en random GM.

Kan även säga att jag aldrig mött T, och vet inget om honom. Tråden har jag dock följt
2008-04-02, 20:34
Medlem
Citat:
Jaså, vad har jag varit insnöad på i fallet med Arbogahändelserna?

Prestera något med en IQ över 4 så jag slipper ta med dig på igg-listan.
Vad du varit insnöad på? Att T är skyldig eftersom det inge finns några bevis mot någon annan.

1. Det finns bevis mot någon annan.
2. Det finns inga bevis mot T. Han har alibi mm.

Vad är då det rimliga? Att det är någon annan eller T?
2008-04-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag däremot, är helt övertygad om att CS kommer att fällas

Edit: Stavfel
Ja, frågan är bara om det blir psykvård eller Hinsan på livstid.
2008-04-02, 20:39
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
Jag håller med dig i mångt och mycket. Jag gillar att se på olika möjligeheter.
Tycker dock det blir för mycket när man ältar t's alibi hela tiden.

Trots allt bör ju T vara den person som även riskkrim kollat upp! Det finns garanterat poliser som synat vad som skrivs på FB också.

Har väldigt svårt att tro att de missat att kolla T!

Sedan pekar väldigt mycket mot CS just nu, och det ser ut som att hon är GM, men det får tiden utvisa. Jag är fortfarande tveksam till CS som GM. Det innebär inte att jag misstänker T.

Jag tror nog snarare att det antagligen är CS, under ett labilt tillstånd. Eller också en random GM.

Kan även säga att jag aldrig mött T, och vet inget om honom. Tråden har jag dock följt

Jo, men nu är det alldeles för många som är så enfaldigt inriktade på CS skuld att man aldrig kan tänka sig en random GM. Om man hela tiden riktar in sig på specifika människor så kanske man missar de viktiga bitar som krävs för att kunna få fast någon för dådet som sedan kan fällas i domstol.

När NJ var anhållen var det häxjakt på honom som det är häxjakt på CS nu.

Jag tror dock att det kommer att förbli olöst med tanke på alla missar som har gjorts av polisen och hur ensidigt man har jobbat.
2008-04-02, 20:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Helges motiv var väl för att kunna bli tillsammans med barnflickan väl? Kanske är fult att skilja sig i hans sekt?

Helge Fossmo är psykopat. Håller det för MYCKET otroligt att T skulle vara det då det inte någonstans dykt upp uppgifter om att han skulle ha samarbetsproblem eller vilja agera själv som ledare. Det finns mycket mer än de två sakerna som talar emot det men jag ORKAR inte dra det!
2008-04-02, 20:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Jo, men nu är det alldeles för många som är så enfaldigt inriktade på CS skuld att man aldrig kan tänka sig en random GM. Om man hela tiden riktar in sig på specifika människor så kanske man missar de viktiga bitar som krävs för att kunna få fast någon för dådet som sedan kan fällas i domstol.

Jag tror dock att det kommer att förbli olöst med tanke på alla missar som har gjorts av polisen och hur ensidigt man har jobbat.

Vilka misstag anser du dig säker på att polisen gjort?
2008-04-02, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Vad du varit insnöad på? Att T är skyldig eftersom det inge finns några bevis mot någon annan.

1. Det finns bevis mot någon annan.
2. Det finns inga bevis mot T. Han har alibi mm.

Vad är då det rimliga? Att det är någon annan eller T?
Kan något gått snett med livräddningen?
Ingen vet exakt hur länge E och barnen legat sönderhamrade i villan.
Kan det vart menat att ingen skulle överleva efter att hammaren fått fara som en jojo på huvuden.
Fanns det en plan på att C utfört detta och T skulle vara den agerande livräddaren i tron på att jobbet var gjort då han kom hem och att ingen skulle överleva.
Därefter hyllas denna stadens trubadur för sina insatser på arboga torg.
T blir ihågkommen som livräddaren som tyvärr miste sin familj.
Därefter står det T fritt att träffa C som den sörjande hjälten.
Manus till en B-rysare.
Sorry,lite Knutbytankar!
2008-04-02, 20:52
Medlem
Citat:

Polisen har väl gjort ganska få misstag? Eller vilka syftar du på? Att det inte läckt ut info till media är väl inte ett misstag? Dessutom säger polisen själva att de jobbat brett men nu på senare tid smalnat av arbete. Har du info som motsäger det? Alltså info, inte antaganden.
2008-04-02, 20:56
Bannlyst
Citat:
Det där var ett jäkla go'dag yxskaft-svar på frågan om vilka konspirationsteorier jag skulle ha. Alltså har du inte presterat något.

Polisen har inga bevis, de famlar ju i blindo. Kamerabilder från fem dagar inan mordet på någon som kan vara CS. Jäkligt graverande?

Hammare som kan ha tagits av CS? Jäkligt graverande?

Det polisen har presterat hitills är så tunt att bara boken Franska krigshjältar är tunnare.

Det polisen PRESENTERAR och det polisen PRESTERAR är två väldigt skilda saker.

Det man har PRESENTERAT hittills är ett rätt okej indiciemål, som troligen skulle räcka till en fällande dom i vart fall i tingsrätten.
Jag vet inte om du medvetet struntar i fakta, men man har faktiskt inte fem dagar gamla kamerabilder, man har hennes vidgående att hon varit högst några hundra meter från gärningsplatsen samma dag som mordet.
Man har det faktum att hon är psykiskt instabil - enligt hennes egen försvarsadvokat.
Man har säkert en flygbiljett när hon flög till Tyskland och på den flighten försökte någon få med sig en hammare.
Man har mobillogg som visar att hon var i Arboga vid den tidpunkt som mordet ägde rum och att hon tog tåget bara minuter efter mordet. Och man har vittnen som sett en kvinna som liknar henne i direkt anslutning till brottsplatsen.
Dessutom vet man att hon visat ett ohälsosamt intresse för T, vilket ger henne ett motiv.

Jag sätter 10 låtsaspengar på att hon snart slutar spela på läppen och sätter sig ned och erkänner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in