Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det där var ett jäkla go'dag yxskaft-svar på frågan om vilka konspirationsteorier jag skulle ha. Alltså har du inte presterat något.
Polisen har inga bevis, de famlar ju i blindo. Kamerabilder från fem dagar inan mordet på någon som kan vara CS. Jäkligt graverande?
Hammare som kan ha tagits av CS? Jäkligt graverande?
Det polisen har presterat hitills är så tunt att bara boken Franska krigshjältar är tunnare.
Det polisen PRESENTERAR och det polisen PRESTERAR är två väldigt skilda saker.
Det man har PRESENTERAT hittills är ett rätt okej indiciemål, som troligen skulle räcka till en fällande dom i vart fall i tingsrätten.
Jag vet inte om du medvetet struntar i fakta, men man har faktiskt inte fem dagar gamla kamerabilder, man har hennes vidgående att hon varit högst några hundra meter från gärningsplatsen samma dag som mordet.
Man har det faktum att hon är psykiskt instabil - enligt hennes egen försvarsadvokat.
Man har säkert en flygbiljett när hon flög till Tyskland och på den flighten försökte någon få med sig en hammare.
Man har mobillogg som visar att hon var i Arboga vid den tidpunkt som mordet ägde rum och att hon tog tåget bara minuter efter mordet. Och man har vittnen som sett en kvinna som liknar henne i direkt anslutning till brottsplatsen.
Dessutom vet man att hon visat ett ohälsosamt intresse för T, vilket ger henne ett motiv.
Jag sätter 10 låtsaspengar på att hon snart slutar spela på läppen och sätter sig ned och erkänner.