Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har än idag inte läst ett enda ord som CS yttrat om T på nätet. Däremot har jag läst vad han skrivit om henne. Om det stämmer att T inte svarat på hennes mail eller telefonsamtal? varför väljer han att hänga ut henne på nätet? Han har sannerligen inga problem att prata OM henne. Tänk er själva att få läsa om känsliga saker som självmordsförsök, graviditet (inbillad eller äkta?) på nätet.
Om han dessutom förstått redan tidigt att hon var ordentligt labil? varför göra något så provocerande och jävligt elakt som att skriva om det? Jag vet att man har rätt att skriva vad man vill i sina bloggar och dagböcker men kan inte låta bli att tycka det här var väldigt omoget gjort. CS verkar ialla fall velat ta det privat. Men har inte lyckats med det. Jag hade också blivit oerhört förbannad.
Det var intressant. Det låter, av din beskrivning att döma, som att det är T som har stalkat CS, och inte tvärtom.
Om inte T vetat om att CS stalkat honom som han påstår, då kan hon väl knappast har gjort det som vanligtvis kallas stalking dvs ringa hundratals gånger, flåsa i luren, hota etc.
Att bara kolla upp vad någon bor etc, ta en runda förbi, skicka sms o fråga om man vill träffas etc, det låter som vanligt tonårstjejsbeteende, inte stalking.
Hänga ut någon på nätet gång på gång och offentliggöra extremt privata saker det tycker ialla fall jag är att stalka.