2008-04-02, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det får man ju bedöma själv hur man vill göra, men fortfarande så kan man inte sitta och hela tiden försöka tysta ner alla som vill diskutera T's inblandning.
Det är inte att sänka disskussionen att framhålla en annan än CS som potentiellt inblandad. PUNKT.

att däremot sitta och skrika tyst tyst och lägg ner till alla som inte tycker som en själv , sänker diskussionen avsevärt.

Jag tycker fortfarande att det behövs fler trådar så skulle mycket tjafs om det slippas, men nu har modsen bestämt att det är såhär.
På flashback råder yttrandefrihet kom ihåg det!
Betyder detta att även de som tror polisen med fog inte längre misstänker T, får stå oemotsagda i denna tråd? Eller ligger yttrandefriheten mer på den andra sidan?
2008-04-02, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Var det idag som DNA proven skulle vara klara?
Verkar som svenska poliser förhalar detta DNA och inväntar det enda bevis i nyckelvittnet E utpekande.
Tysk polis/åklagare/advokat måste uppfatta svenska poliser som Jönssonligan.
Blir nu inte detta fall löst under mina tre veckors frånvaro så tror jag tyvärr det blir ett nytt Linköpingfall.

Jobba på!
Hasta la Vista
2008-04-02, 09:08
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har än idag inte läst ett enda ord som CS yttrat om T på nätet. Däremot har jag läst vad han skrivit om henne. Om det stämmer att T inte svarat på hennes mail eller telefonsamtal? varför väljer han att hänga ut henne på nätet? Han har sannerligen inga problem att prata OM henne. Tänk er själva att få läsa om känsliga saker som självmordsförsök, graviditet (inbillad eller äkta?) på nätet.
Om han dessutom förstått redan tidigt att hon var ordentligt labil? varför göra något så provocerande och jävligt elakt som att skriva om det? Jag vet att man har rätt att skriva vad man vill i sina bloggar och dagböcker men kan inte låta bli att tycka det här var väldigt omoget gjort. CS verkar ialla fall velat ta det privat. Men har inte lyckats med det. Jag hade också blivit oerhört förbannad.

Det var intressant. Det låter, av din beskrivning att döma, som att det är T som har stalkat CS, och inte tvärtom.

Om inte T vetat om att CS stalkat honom som han påstår, då kan hon väl knappast har gjort det som vanligtvis kallas stalking dvs ringa hundratals gånger, flåsa i luren, hota etc.
Att bara kolla upp vad någon bor etc, ta en runda förbi, skicka sms o fråga om man vill träffas etc, det låter som vanligt tonårstjejsbeteende, inte stalking.
Hänga ut någon på nätet gång på gång och offentliggöra extremt privata saker det tycker ialla fall jag är att stalka.
2008-04-02, 09:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Tack för svar.
Med detta som utgångspunkt kan man befara att en ev. rättegång mot C kan komma att bli ganska snaskig, om stalker temat skall dras i långbänk och om försvaret riktar in sig på att få domen förmildrad utifrån omständigheter som xxx, si och så.
Ett vettigt försvar kommer inte att bete sig på det viset, för det är utsiktslöst. Gärningen är så ofattbart grov, att inte ens det mest knölaktiga relationsbeteende på minsta sätt kan utgöra någon som helst förmildrande omständighet för den i juridisk mening. Kom ihåg att vi inte har någon jury, speciellt och omsorgsfullt utvald för att inte ha någon koll alls på någonting, i svenska domstolar. Det är bara vid "trial by the clueless" som den typen av ovidkommande nedsvärtande av målsägarens eller någon annan medverkandes karaktär har en chans att funka.
2008-04-02, 09:10
Medlem
cs & t

Man kan ju undra om nu cs varit i arboga under dagen om det ev kan varit något slags möte mellan cs & t tidigare under dagen. Har t redogjort vad han ägnat hela sin dag åt så det inte finns chans till ett möte mellan dem inte varit möjligt.
på varken t eller cs verkar ju hissen gå ännda upp till penthouse så att säga.
Eller kan pappan till e vara inblandad chans för honom att komma ut i pressen vilket han verkar tycka är kul. Dessutom med det utseendet pappan ser ju ut som en kriminell på bild.
2008-04-02, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickifrans
Verkar som svenska poliser förhalar detta DNA och inväntar det enda bevis i nyckelvittnet E utpekande.
Tysk polis/åklagare/advokat måste uppfatta svenska poliser som Jönssonligan.
Blir nu inte detta fall löst under mina tre veckors frånvaro så tror jag tyvärr det blir ett nytt Linköpingfall.

Jobba på!
Hasta la Vista

De kanske har problem med att bevisa att CS var på brottsplatsen? När du nämner Linköpingsfallet så funderar man på om det kan vara en koppling? Lika meningslöst grovt brott som verkar totalt oprovoserat? Läskigt om det skulle vara så.
2008-04-02, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det var intressant. Det låter, av din beskrivning att döma, som att det är T som har stalkat CS, och inte tvärtom.

Om inte T vetat om att CS stalkat honom som han påstår, då kan hon väl knappast har gjort det som vanligtvis kallas stalking dvs ringa hundratals gånger, flåsa i luren, hota etc.
Att bara kolla upp vad någon bor etc, ta en runda förbi, skicka sms o fråga om man vill träffas etc, det låter som vanligt tonårstjejsbeteende, inte stalking.
Hänga ut någon på nätet gång på gång och offentliggöra extremt privata saker det tycker ialla fall jag är att stalka.

Precis vad jag menade. Och han förringar hennes känslor och bekymmer när han mest är ute för att beskriva vilken hyvens kille han är som tar hand om alla istället för att fatta att han kränker henne ordentligt genom att hänga ut henne på det där sättet.
2008-04-02, 09:18
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.1106756/mobilen-bevis-mot-31-aringen

DNA svaret väntas under dagen !!
2008-04-02, 09:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Nej men nu får ni bestämma er, vi som misstänker T för inblandning, är enligt er, dumpade kvinnor som identifierar sej med CS och där för försvarar henne OCH olyckliga ensamma män som inte kan få en kvinna?
Nej. ELLER, naturligtvis.
2008-04-02, 09:25
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har än idag inte läst ett enda ord som CS yttrat om T på nätet. Däremot har jag läst vad han skrivit om henne. Om det stämmer att T inte svarat på hennes mail eller telefonsamtal? varför väljer han att hänga ut henne på nätet? Han har sannerligen inga problem att prata OM henne. Tänk er själva att få läsa om känsliga saker som självmordsförsök, graviditet (inbillad eller äkta?) på nätet.
Om han dessutom förstått redan tidigt att hon var ordentligt labil? varför göra något så provocerande och jävligt elakt som att skriva om det? Jag vet att man har rätt att skriva vad man vill i sina bloggar och dagböcker men kan inte låta bli att tycka det här var väldigt omoget gjort. CS verkar ialla fall velat ta det privat. Men har inte lyckats med det. Jag hade också blivit oerhört förbannad.

Upplevd sig CS kanske uthängd och mobbad på grund av detta. Mönstret verkar vara: CS kontaktar T (privat tydligen, för vi hittar det inte på någon blogg, vissa kallar det stalking), T svarar med raljerande blogginlägg där han skojar om valiumdoser med självmordsförsök. En farlig lek...
2008-04-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej det är inte samma sak som att var medskyldig till mord i juridisk bemärkelse. Moraliskt undrar jag hur man kan leva med det efteråt dock.
Hur långt ska man dra den moraliska medskyldigheten? Är de som ordnade resan till Kreta medskyldiga? Utan den resan hade detta aldrig hänt. Eller var det någon som presenterade T och CS för varandra och är den personen medskyldig i så fall? Absurt? Ja visst, precis som att påstå att T är medskyldig för att han träffade någon på en semester mer än 1 år innan han träffade E.
2008-04-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Jag kan inte uppskatta den statistiska sannolikheten. Men själv skulle jag akta mig.
Det inträffar ungefär 100 fall av dödligt våld i Sverige. Och när hände något liknande senast? Svaret är nog att det aldrig har hänt. Så det kan inte vara så svårt att uppskatta den risken . Vad är risken för att få en 747:a i huvudet när man är ute och går? Ungefär lika stor men trots det vågar de flesta sig ut och gå trots det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in