2008-04-08, 14:02
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Läs på det här om hammarens var eller inte vara:

http://www.flashback.org/showthread.php?p=10702330#post10702330

Det finns inget i dag som binder CS till hammaren annat än dina vilda fantasier.

Men, har jag fattat fel, eller?
Citerar du dig själv för att bevisa hammarens vara eller icke vara?

Ur Aftonbladet:
Stoppad i kontroll
Dagen efter mordet, den 18 april, blev en tysk kvinna stoppad i säkerhetskontrollen då hon skulle flyga till Bremen. I handbagaget hade hon en hammare och den bedömdes som så farlig att hon fick lämna den ifrån sig.

På flygplatsen misstänktes att hammaren kanske kunde ha samband med morden.

– Man ringde oss och vi åkte dit och hämtade föremålet, säger Börje Strömberg vid polisen i Västmanland.

Detta hände enligt uppgift i måndags.

Chefsåklagare Anders Jakobsson bekräftar nu att det var en hammare som den tyska, mordmisstänkta kvinnan fick lämna ifrån sig.

Aftonbladet är inte heller ett "bevis" dock känns de aningen mer trovärdiga än ovanstående, i MINA ögon...
2008-04-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
3) Källa att hon finns på film?
Området filmas. Men det är klart. CS kanske var osynlig i kontrollen?
2008-04-08, 14:03
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
det finns mer än du vill förstå men vänta tills skl är klara. är helt säker på att de hittar offrens blod på hammaren. och finns väl inget som säger att t gått genom en säkerhetskontroll på skavsta under denna period då han bott på sjukhus med e. kommer snart bli svårare och svårare för er att ursäkta alla saker som talar emot cs. som gw sa bevis mot henne är ändå STARKA.

Att hitta offrens dna på en hammare måste väl vara förhållandevis enkelt, och borde varit slutfört för länge sedan. Eller tror du att det är så att polisen suger på vad dom vet? Jag vet inte bara undrar..
2008-04-08, 14:03
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är verkligen fascinerande att du gång efter gång faktiskt hänvisar till dig själv för att påvisa dina teorier

Till mig själv? Hela det inlägget jag gjorde hänvisas ju till media som källa. Jag bara smalade det som fanns om hammaren i ett inlägg som säger vad som finns och inte finns om hammaren och hur osäkra polisen är.

Din läsförståelse är inte stor.

Skulle vara kul om Mystique någon gång hade en enda källhänsvisning till sitt kacklande. Men honom har du aldrig kritiserat.
2008-04-08, 14:04
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Området filmas. Men det är klart. CS kanske var osynlig i kontrollen?

Men frågan är hur länge sådana filmer sparas? Jag tvivlar på att sådant sparas i 13 dagar.
2008-04-08, 14:06
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Ur Aftonbladet:
Stoppad i kontroll
Dagen efter mordet, den 18 april, blev en tysk kvinna stoppad i säkerhetskontrollen då hon skulle flyga till Bremen. I handbagaget hade hon en hammare och den bedömdes som så farlig att hon fick lämna den ifrån sig.

– Man ringde oss och vi åkte dit och hämtade föremålet, säger Börje Strömberg vid polisen i Västmanland.

Chefsåklagare Anders Jakobsson bekräftar nu att det var en hammare som den tyska, mordmisstänkta kvinnan fick lämna ifrån sig.

Aftonbladet är inte heller ett "bevis" dock känns de aningen mer trovärdiga än ovanstående, i MINA ögon...

Nej, jag citerar inte mig själv, jag tar fasta vad som finns i artiklarna jag refererar och har dessa som källa.

Varför har aldrig Mystique någon källa och varför kritiseras aldrig han för sion grunliga källor som man aldrig sitt existerat? Hans påståenden är hypotetiska.
2008-04-08, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Att hitta offrens dna på en hammare måste väl vara förhållandevis enkelt, och borde varit slutfört för länge sedan. Eller tror du att det är så att polisen suger på vad dom vet? Jag vet inte bara undrar..

inte om det är flera personers blod på hammaren, då måste man skilja dnat åt och det tar tid. sen ska det identifieras och sen i sista steget kollas mot offrens blod osv.
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
det finns mer än du vill förstå men vänta tills skl är klara. är helt säker på att de hittar offrens blod på hammaren. och finns väl inget som säger att t gått genom en säkerhetskontroll på skavsta under denna period då han bott på sjukhus med e. kommer snart bli svårare och svårare för er att ursäkta alla saker som talar emot cs. som gw sa bevis mot henne är ändå STARKA.
Skulle vara väldigt konstigt sammanträffande annars, att C var i Arboga just DEN kvällen. Stalkare som hon är.
Medlem
Citat:
Men frågan är hur länge sådana filmer sparas? Jag tvivlar på att sådant sparas i 13 dagar.
Källa till att det sparas kortare än 13 dagar (eller snarare kortare tid än vad det tog för polisen att åka till Skavsta)?
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Ur Aftonbladet:
Stoppad i kontroll

Citerar du Aftonhoran för att bevisa hammarens vara eller icke vara?
2008-04-08, 14:08
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Filmmaterialet på Skavsta var sparat och överlämnat till polisen. Det bekräftades av flygplatsansvariga via media. CS kan ha blivit filmad där.
2008-04-08, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Nej, jag citerar inte mig själv, jag tar fasta vad som finns i artiklarna jag refererar och har dessa som källa.

Varför har aldrig Mystique någon källa och varför kritiseras aldrig han för sion grunliga källor som man aldrig sitt existerat? Hans påståenden är hypotetiska.

jag är först o främst en HON, vill du att jag ska ange en källa?

gws uttalande idag t.ex. först och främst.

sen kan vi ju hänvisa till polisen som tog hammaren:

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1107964/polisen-overtygad-det-ar-ratt-vapen

"Polisen är nu övertygade om att den hammare man har beslagtagit är mordvapnet.
– Det här anses vara vapnet. Det stämmer in på mönstret. Det är för mycket som stämmer in för att det ska vara en slump, säger Börje Strömberg, presstalesman vid polisen i Västmanland. "

både jag och gw håller med dom, fallet är solklart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in