2008-04-16, 16:39
Medlem
Tantaloras avatar
Du tar dig!
Du glömmer bara en sak. Du har ingen aaaning om varför de skildes!

Jag tycker synd om dig. Det riktigt lyser igenom att du är bitter och inte kan komma vidare i livet. Vad har du blivit drabbad av som hatar människor du inte känner. Brottsoffer. Det finns ingen röd tråd i din ilska. Du är arg på allt.
På T. Han kan skriva blog. Han är kulturellt intresserad. Han får jobba med sitt intresse.Han är älskad, och älskar.
Är det ingen som tycker om dig? Är det därför du är så arg?
2008-04-16, 16:43
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Du tar dig!
Du glömmer bara en sak. Du har ingen aaaning om varför de skildes!

Jag tycker synd om dig. Det riktigt lyser igenom att du är bitter och inte kan komma vidare i livet. Vad har du blivit drabbad av som hatar människor du inte känner. Brottsoffer. Det finns ingen röd tråd i din ilska. Du är arg på allt.
På T. Han kan skriva blog. Han är kulturellt intresserad. Han får jobba med sitt intresse.Han är älskad, och älskar.
Är det ingen som tycker om dig? Är det därför du är så arg?

Vem pratar du med, eller pratar tant med sig själv?
2008-04-16, 16:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Vem pratar du med, eller pratar tant med sig själv?
Jag tror att "tant" svarade på något av de 10 inlägg som jag just raderade...

// Mod
2008-04-16, 17:30
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det som man på nätet vanligen kallar för "ett troll" är en feltolkning som redan har skett på engelska. "Troll" på engelska syftar ursprungligen inte på sagoväsenet, utan på fiskeredskapet. Den ungefärliga svenska översättningen av "troll" som fiskeredskap är inte "trål", utan snarare "dörj" (egentligen bara ränndörj och släpdörj), dvs en långrev som läggs efter en båt och som man åker runt med och hoppas att fisken ska nappa. Ett troll/en dörj är alltså nån som åker omkring med provocerande krokar och hoppas att någon ska nappa.

I och med att "troll" kan betyda något lite annorlunda på Flashback, så skulle man kanske egentligen rekommendera den egentliga översättningen "dörj" - som används ibland i den svenskspråkiga delen av Usenet - när man talar om vanliga webforumtroll.

För vad "smurf" och "troll" betyder på Flashbackspråk, så har det redan länkats till FAQ-en i tråden.

Detta är inte riktat till citerad person utan till de som kan känna sig träffade.

De som mest ropar över att andra användare är troll och smufar är samma personer som varje gång fastnar på kroken. Det är inte idiotinläggen som förstör tråden, det är alla svaren på idiotinläggen.

Skulle det dyka upp en intressant frågeställning så spammas den genast bort av något det går att skriva om utan att tänka en gnutta.

Ju dummare fråga eller påstående man kommer med ju mer svar kan man räkna med. Är man dum nog att nappa på kroken skall man inte klaga på fiskaren.

OT så klart, men va fan det är ju varannat inlägg.
2008-04-16, 18:18
Medlem
uffe24s avatar
En liten fråga - bara

Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag har aldig påstått att samtliga ämnen har med denna tråd att göra. Vad jag hänvisar är censureringen där jag visar på att antal möjliga scenarios där Tyskan är oskyldig. Trodde att det hade med topic i tråden att göra men så fel jag hade. Nu har jag förstått att topic i tråden är att älska KTT och att hata Tyskan.

När du sedan kallar mig smurf så säger det en hel del om KTT och Arbogamaffian. Vi minns alla vad ni har kallat Tyskan men jag antar att hon liksom jag inte har ett människovärde.

Efter TRE trådar och i storleksordningen 10.000 inlägg har de flesta debattörer här vant sig vid ett antal förkortningar på "involverade" i denna tragiska händelse. De finns för övrigt att läsa i inlägg nr 1 och 2 i den här tråden!

SjukaArboga är tämligen NY som debattör. (Såvida vi inte har att göra med en smurf eller ett genuint troll!).

Av vilken anledningen introducerar du ett antal egentillverkade förkortningar typ: KTT, VVM etc? Till råga på allt så förklarar du endast vad DU menar med KTT.

En förklaring vore nog på sin plats för det fortsatta meningsutbytet.

Tackar på förhand för ett klarläggande!
Senast redigerad av uffe24 2008-04-16 kl. 18:47.
2008-04-16, 19:21
Medlem
Citat:
Jag har läst tråden från början till slut. Alla tre trådarna. Kan du vara snäll och länka till det inlägg där tidsfrågan utreds. Jag hittar ingenstans någonting om hur denna häpnadsväckande synkroniseringen av mötets sluttid skall ha gått till. Jag har aldrig någonsin varit på ett möte där man kollar klockan på väggen, ringer fröken ur samt synkroniserar alla klockor och mobiltelefoner. Låter som en militär operation för mig.

Ingen har skrivit att man först kollade klockan i lokalen sen ringde man fröken ur och synkroniserade klockorna samt mobiler.

Det jag skrev var att klockan i möteslokalens sammanträdesrum hade ett nyligen bytt batteri och att den ett fåtal veckor innan dådet ställdes in efter fröken ur. Ingenting om att att klockan samt mobiler synkroniserades vid detta mötestillfälle.

Citat:
Dagböcker har givits ut men det har oftast skett efter peronernas död. Jag skulle vilja påstå att det är en stor skillnad. För dessa personer har det också funnits ett allmänintresse. Personerna har av diverse skäl varit kända (författare, konstnärer, politiker). KTT och de personer han skriver om är inte döda (ops nu gjorde jag bort mig, givetvis skall det vara att alla inte är döda) samt KTT har inte presterat något av värde för allmänheten.

Självbiografier och dagböcker har getts ut i mängder med år, att sedan fler och fler använder bloggar för olika saker har att göra med att fler och fler möts på internet. Inget konstigt med det, skillnaden mot förut är att det blir otroligt mer lättillgängligt. Att de inte har något "värde för allmänheten" är också helt orelevant då de flesta skriver för vänner, bekanta osv, även om internet har gjort det öppet för allmänheten att beskåda.

Citat:
Vad har tråden för syfte om inte att diskutera vad som har hänt? I Englatråden har man diskuterat möjliga gärningsmän men det skall man inte få göra här?

Absolut så kan tråden användas för att diskutera olika gärningsmän, men det är inte vad som görs här - här diskuteras T och CS. Varav T inte är misstänkt och att han har ett alibi och annat som stödjer att han inte utfört detta.

Tidigare har det vart lite små diskussioner om andra tänkbara gärningsmän, men de har fallit bort.

Citat:
För mig är det rätt så uppenbart att man inte har funnit tyskans DNA. Annars skulle det givetvis vara levererat officiellt eller inofficiellt till massmedia.

Det senaste man sagt utåt är att man ännu inte kunnat hitta CS dna på platsen för dådet, men att man hade massor med prov kvar att analysera. Efter detta har också polisen sagt att man troligtvis inte kommer att gå ut med vad olika analyser etc visar.

Det har också varit relativt få polisläckor till media i detta fallet.

Citat:
På vilket sätt saknar detta motstycke i Svensk Historia? Det enda som gör det till anmärkningsvärt är personernas bloggande. I övrigt är det väl mer eller mindre ett standardmord från Styvpappan. Varför skulle polisen skydda henne från media. Hon, liksom hela klanen, gör ju allt för att synas i massmedia. Att ha KTT ensam hos henne är helt sjukt enligt mig. Jag hoppas att dom har gillrat en fälla och har kamerabevakning på vad som sker.

Att mördade personer eller mördare bloggar är så vitt jag vet inte något nytt fenomen.

När du kallar det ett "standardmord från Styvpappan" så har du alltså bestämt dig för att T är gärningsmannen och att CS eller annan är oskyldig till detta. Hade/skulle NJ eller T varit gärningsmannen hade det varit ett "vanligare typ av mord" men att någon annan gärningsman går in i någon annans hem och dödar två barn samt allvarligt skadar mamman är mig veterligen inte vanligt.

Och detta är ju polisens huvudspår i detta fall och inga misstankar finns mot NJ eller T i detta nu.

Sen när du säger " Hon, liksom hela klanen, gör ju allt för att synas i massmedia" så antar jag att du syftar på E (meningsbyggandet tyder på det) och där kan du omöjligt vara seriös.

Att du tycker att det är sjukt att T får vara inne hos E får du tycka vara sjukt om du vill, men polisen har goda grunder för att tillåta honom vara där inne då han inte är misstänkt för dådet och har alibi.

Citat:
Om man sitter och censurerar allt negativt om KTT så är det klart att han framstår som en hyvens prick. Jag tycker dock att det har framkommit fullständigt sjuka saker om honom. Det intressanta i det här fallet är att det inte finns en enda normal, hederlig människa utom Tyskan.

Ingen censurerar någonting, svårt att censurera vad någon annan skriver. Sen får du givevis tycka att det kommit fram "sjuka saker" om T om du vill, jag vet bara inte vad det skulle vara. Att han gillar kultur, teater, musik och är social? Att han ibland är full? Att han bloggar? Ja det är ju alla sjuka saker..

Du verkar känna tyskan riktigt bra då du säger att hon är normal och hederlig. Du skrev till mig förut att "jag visste inte att du var bsäta kompis med CS" så nu får jag väl skriva det till dig. Berätta gärna om henne som person då vi som faktiskt har haft träffat henne eller vi som känner folk som träffat henne får reda på hur hon egentligen är innerst inne! Hennes egna mamma verkar ju iaf tycka att hon är underlig.

Citat:
Personligen struntar jag om någon åker dit eller inte. Jag vill bara veta vem som har gjort det.

Så du bryr dig inte om utifall den som begått brottet blir dömd för det heller inte? Att denne inte straffas för brottet är oviktigt?

Citat:
Nu läser jag i massmedia att de två förhörsledarna i LillRunkenfallet är kvinnor. Tror du att Västerås-Arboga-Köping-polisen vill att välutbildad polis från Stockholm som dessutom är kvinnor skall dyka upp?

Återigen så begärde de förstärkning samtidigt som NJ släpptes. Att det dröjde innan förstärkning kom berodde på att de var upptagna med andra fall. Deras könstillhörighet är fullkomligt orelevant.

Citat:
Så ena stunden så säger du att polisen håller information för sig själva (Tyskans eventuellt saknade DNA på brottsplatsen) medan du i nästa minut säger att deras arbete inte lett mot någon ny misstänkt. Vad vet du om det? Kanske polisen misstänker KTT och låter honom vara ensam med VVM för att han skall begå ett misstag. Helt plötligt kanske han förvandlas till Masq och försöker döda henne. Vad vet vi?

Via folk som har insyn i utredningen och inte vilda fantasier om helt otroliga scenarion. Om du tror på att polisen skulle låta T vara där på de där grunderna du nämner innan så finns det liksom inte så mycket mer att tillägga i det här fallet..

Citat:
Okey. Då har vi olika syn på det hela. Jag tycker att det hade varit bättre att satsa skattepengarna på resurser till polisen så att LillRunken hade kunnats stoppas tidigare. Men du har en annan syn och det respekterar jag. Om du tycker att det är viktigare än Englas liv så är det så. Inget jag kan ändra på.

I västmanlands län så är pengarna inte det stora problemet för polisen utan personal. Givetvis är det viktigt att polisen får tillräckligt med pengar för att kunna göra ett bra arbete för att kunna utreda och öven förhindra brottslighet. Att satsa pengar på att ungdomar ska kunna få drägliga saker att göra på sin fritid kan ses som brottsförebyggande verksamhet. Fryshuset i sthlm gör ett underbart jobb. Ett exempel i köping är att när kommunen stängde ner fritdsgårdar så ökade också flera olika brott i antal (klotter, skadegörelse och även brott mot person mm) att kommunen satsar på ungdomsverksamhet har enligt polisen och andra myndigheter positiv inverkan.

Att du sedan sätter ord i min mun är helt och hållet ditt eget problem.

Citat:
Hur stor chans är det att samtliga mobiler och samligas klockor visade exakt samma tid? 1:100 000 , 1: 1 000 000. För mig är ett sådant påstående ett bevis på att något är skumt. Samtliga klockor visade alltså 19:00:00 när mötet avslutades. Ingen klocka visade 19:00:01. Helt otroligt.

Ingen har sagt att att samtliga telefoner visade 19.00.00! Men samtliga deltagars klockor var ÖVER 19.00. Möteslokalsklockan var som jag redan sagt också nyligen inställd efter fröken ur och visade den tid som uppgavs till polisen.

Detta är också i sig helt betydelselöst då polisen givetvis har annat (positionering) som visar var T befann sig. Samt att det som sagt finns andra faktorer som spelar in.
Senast redigerad av flurpo 2008-04-16 kl. 19:29.
2008-04-16, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
För att ytterligare stöka till det för dig så hade T ytterligare en försening på vägen som inte meddelats via media, och ingen annan har heller yttrat det här, så vad det är tänker jag inte säga, men även det är bekräftat av farbror blå enligt nedan.
Finns det även alibi för denna försening som inte kan ha tagit många minuter eftersom larmet till SOS inkom 19.23?
2008-04-16, 21:16
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Finns det även alibi för denna försening som inte kan ha tagit många minuter eftersom larmet till SOS inkom 19.23?

"alibi för denna försening" Det är väl förseningen i sig som ger T alibi.
Senast redigerad av DeBaly 2008-04-16 kl. 21:19.
2008-04-16, 21:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Snälla, snälla - LÄS!
Av wildone69
"bekräftat av farbror blå"
2008-04-16, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Snälla, snälla - LÄS!
Av wildone69
"bekräftat av farbror blå"
Ska jag tolka det som poliskontroll på vägen mellan Köping och Arboga?
2008-04-16, 21:22
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Ska jag tolka det som poliskontroll på vägen mellan Köping och Arboga?

Tolka som du vill Det viktiga är väl ändå att det är känt av polisen och att det är kollat??

/m
2008-04-16, 21:24
Bannlyst
Citat:

Din formulering av frågan lämnar mycket att önska, frågar du mig om han har alibi för sitt alibi?

Om vi säger så här, polisen vet exakt på sekunden när T lämnade köping och exakt på sekunden när han ankom till bostaden. Tidrymden mellan ankomst och sos-samtal är minimal och genom att bara titta på vilka skador offren har och på det sättet måla upp ett tänkbart och genomförbart scenario så fanns det helt enkelt inte tid för T att utföra dåden. Det konstaterades väldigt snabbt.
Nu sitter jag återigen med sån där "hemlig" information så att ni ska tro mig förväntar jag mig inte, inte i den här tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in