2008-04-12, 21:16
  #2857
Bannlyst
Fick NJ veta att barnen var döda då polisen kom och grep honom?
2008-04-12, 21:17
  #2858
Medlem
miapetters avatar
En stilla undran - OM CS ska utlämnas till Sverige måste tyskland lämna ut henne inom 90 dagar, så långt är jag med, men vad händer om hon flippar? Dvs bryter samman, tuggar fradga o biter vårdare?
Alltså, vad händer om läkare anser henne riktigt sjuk, fysiskt eller psykiskt?
Kan det hindra ett ev utlämnande?
2008-04-12, 21:20
  #2859
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej, jag säger att om den lokala polisen inledningsvis gjorde så allvarliga missar att man avskriver en person som påträffas blodig på brottsplatsen efter två timmar, ja då är allt hopp ute om att man klarar av uppgiften att finna den skyldiga, oavsett vem det må vara.

vem säger att han blev avskriven efter två timmar? fakta på detta tack. bara för han inte var misstänkt har de faktiskt kollat honom en hel del dvs inte avskriven. tycker ditt betende och åsikter är lika korkat som en femårings.
2008-04-12, 21:21
  #2860
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej, jag säger att om den lokala polisen inledningsvis gjorde så allvarliga missar att man avskriver en person som påträffas blodig på brottsplatsen efter två timmar, ja då är allt hopp ute om att man klarar av uppgiften att finna den skyldiga, oavsett vem det må vara.

Har du några uppgifter på varför polisen avförde T som gm?

För att kunna ifrågasätta polisens arbete måste man ha en klar bild av det som har hänt, i nuläget är det rimligtvis bara polisen som kan ha den bilden.

Jag skulle kunna tänka mig att, om nu CS är så självmordsbenägen som många gör gällande, att man väntar med att triumfera med DNA-bevis och andra landvinningar i det här målet, förrän man har henne utvisad till Sverige.
2008-04-12, 21:22
  #2861
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Fick NJ veta att barnen var döda då polisen kom och grep honom?

Om jag inte missminner mig fick han veta detta när han satt i polisbilen mellan Motala och Västerås.
2008-04-12, 21:27
  #2862
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Om jag inte missminner mig fick han veta detta när han satt i polisbilen mellan Motala och Västerås.

ditt minne är rätt. i polisbilen var det. tråkigt och hemskt men det skedde där.
2008-04-12, 21:27
  #2863
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag kan bara gå på uppgifter som är offentliga, hemliga, gömda, dolda uppgifter ingen annan känner till utom en snäv krets av individer är totalt irrelevanta att ta upp till diskussion.

När jag säger att T borde granskas mer så kommer den ena efter den andra med näbbar och klor och fullkomligt gallskriker om att T är oskyldig och att han har granskats tillräckligt.

Om wildone69 är så nära i relation är det då inte risk att han då är en partsinlaga i hela affären?

Vilka uppgifter som är relevanta - där är vi av olika åsikt, jag läser oxå tidningarna men har hittills, i detta fall, sett en hel del felaktigheter.
För mej är förstahandsinfo från verifierade källor den bästa infon.

Ja, jag tycker du har fel när du säjer att T borde granskas mer - Du VET inte hur mycket han granskats! Han kanske granskas än? MEN så länge han inte på något vis är misstänkt tycker jag att VI ska låta honom vara!

wildone69 står som sagts inte i sådan relation till T att han är partisk.
2008-04-12, 21:30
  #2864
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
ditt minne är rätt. i polisbilen var det. tråkigt och hemskt men det skedde där.
precis.. samtidigt som de flesta arbogabor vill hänga honom på torget och spotta på honom så fick han reda på det i polisbilen då han var oskyldigt misstänkt för att ha tagit sina båda barns och sitt ex liv av daga.. stämmer bra det.
2008-04-12, 21:33
  #2865
Medlem
grisöras avatar
[quote=DeBaly]Har du några uppgifter på varför polisen avförde T som gm?

För att kunna ifrågasätta polisens arbete måste man ha en klar bild av det som har hänt, i nuläget är det rimligtvis bara polisen som kan ha den bilden.

Jag skulle kunna tänka mig att, om nu CS är så självmordsbenägen som många gör gällande, att man väntar med att triumfera med DNA-bevis och andra landvinningar i det här målet, förrän man har henne utvisad till Sverige.[/QUOTE]

Önsketänkande från din sida. Om man hade det minsta tekniskt på henne så skulle man springa till media för att återupprätta sitt anseende nationellt och interntationellt. Dessutom sitter hon säkrare avseende suicidförsök i Tyskland, många lyckas ta livet av sig i svenska häkten, och det vet till och med svenska snutar om.
2008-04-12, 21:34
  #2866
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Sorry moderatorer för denna oneliner..men "YAWN" som om jag verkligen bryr mig om vad SS noterar mig som.
Nä, säkerligen inte. Man bara skäms här, över SS utbrott. Han måste ha rätt. Bara en singel elak avundsjuk stackare, som bara sitter här och öser hat över T.
2008-04-12, 21:35
  #2867
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
vem säger att han blev avskriven efter två timmar? fakta på detta tack. bara för han inte var misstänkt har de faktiskt kollat honom en hel del dvs inte avskriven. tycker ditt betende och åsikter är lika korkat som en femårings.
Enligt Ts blogg så verkar han aldrig varit under utredning denna kväll eller natt.

Samma sak var det under själva måndagen, händelsenatten, när medierna basunerade ut att de båda barnen i Arboga hade avlidit på sjukhuset utan att kolla upp om de anhöriga var underättade.
Det var vi inte.
Vi fick veta det av radions nyhetssändningar på väg till Uppsala.
Innan det så hade både Expressen och Aftonbladet och vissa lokala medier gått ut med nyheten på deras webbplatser.
Detta har vi fått ursäkter för.
Men räcker en ursäkt i ett sådant fatalt tjänstefel?
Borde inte dessa granskande medier syna sig själva i fogarna och fundera över hur de ska göra nästa gång.
För även denna etik är något man t.o.m. lär sig på medieprogrammet i gymnasiet. Jag vet, jag gick där.

Och så har vi då fenomenet Hans Österman på Aftonbladet som verkar sakna både Moral och Etik kursen från journalisthögdskolan och inte verkar dra sig för någonting.
Mannen Ringer mig 00.44 på måndagsnatten och vill ha en kommentar.
00.44
När han vet att det är MIN sambo och JAG som har drabbats, det är MINA bonusbarn som jag har levt med i flera månader som vid den tidpunkten hade gått bort. Detta hade även kommit till Hans Östermans kännedom vid denna tidpunkten och ändå väljer han att ringa mig och försöka få en kommentar.
Och när jag sen slänger på luren i örat på honom så får jag ett sms kort efter där det står...

"Förstår om du inte orkar prata just nu men jag vill bara att du ska veta var du når mig m du känner för att ha kontakt"

00.44????
2008-04-12, 21:37
  #2868
Medlem
miapetters avatar
[quote=grisöra]
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Har du några uppgifter på varför polisen avförde T som gm?

För att kunna ifrågasätta polisens arbete måste man ha en klar bild av det som har hänt, i nuläget är det rimligtvis bara polisen som kan ha den bilden.

Jag skulle kunna tänka mig att, om nu CS är så självmordsbenägen som många gör gällande, att man väntar med att triumfera med DNA-bevis och andra landvinningar i det här målet, förrän man har henne utvisad till Sverige.[/QUOTE]

Önsketänkande från din sida. Om man hade det minsta tekniskt på henne så skulle man springa till media för att återupprätta sitt anseende nationellt och interntationellt. Dessutom sitter hon säkrare avseende suicidförsök i Tyskland, många lyckas ta livet av sig i svenska häkten, och det vet till och med svenska snutar om.


För mej är det du skriver ovan bara blahablaha...
Det som är värst tycker jag är att du inte skriver att det är DINA tankar, inte fakta, för det vet du inte!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in