Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad säger att vittnet var ute? Hon kan ha sett det från sitt fönster eller från färdtjänstbilen. Har för mig att Crap_fucks_crap skrev att han körde bil där i närheten. Jag är inte hemma på området, hur långt bort ligger närmaste hus och väg? Det finns pensionärer som ständigt står i fönstret, ibland med kikare.
Hon kan också ha rest till släkt (det var påsk) eller utomlands. Som jag uppfattar det har den äldre mannen fått tag i henne/sett efterlysningen och återigen kontaktat polisen, därav dykandet igår.
Polisen har nog fått in tusentals tips av den sort du beskriver. Något gjorde att de tog så pass allvarligt på just denna dams tips att de efterlyste den anonyme tipsaren i media, och sedan inkallade dykare. Något som inte sker till följd av samtliga tips de får in.
Javisst det scenariot har jag redan tänkt på, men då skulle väl inte polisen
letat längs efter en så lång sträcka av ån, för då borde platsen varit lätt att precisera? Det faktum att man inte hittade något av värde för utredningen stödjer ju inte heller vittnesuppgiften.
Att polisen verkligen dök i ån efter tipset är inte svårt att förstå, dom måste ju verkligen "ha torrt"

på fötterna innan dom negligerar ett sånt tips för att inte riskera svidande kritik i media och fb.