2008-04-08, 10:40
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Katten kanske skulle kunna gå ut och in som den ville?

E skrev någonstans i sin blogg att det var lite bekymmer med deras katt, som var en innekatt, men som sprang ut därför att barnen inte alltid stängde dörrarna. Vilket dels tyder på att dörrarna normalt inte var låsta - åtminstone inte när barnen var vakna och lekte inne och ute - och att de även ibland lämnades öppna.
2008-04-08, 10:41
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad säger att vittnet var ute? Hon kan ha sett det från sitt fönster eller från färdtjänstbilen. Har för mig att Crap_fucks_crap skrev att han körde bil där i närheten. Jag är inte hemma på området, hur långt bort ligger närmaste hus och väg? Det finns pensionärer som ständigt står i fönstret, ibland med kikare.
Hon kan också ha rest till släkt (det var påsk) eller utomlands. Som jag uppfattar det har den äldre mannen fått tag i henne/sett efterlysningen och återigen kontaktat polisen, därav dykandet igår.

Polisen har nog fått in tusentals tips av den sort du beskriver. Något gjorde att de tog så pass allvarligt på just denna dams tips att de efterlyste den anonyme tipsaren i media, och sedan inkallade dykare. Något som inte sker till följd av samtliga tips de får in.

Det ligger flera hus nära ån, speciellt två ligger så man borde kunnat ha sett nåt från något av dom.
2008-04-08, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Från Expressen.

GW Persson förvånad
Undersökningen av tyskans hår kan med andra ord bli vad som knyter henne till brottsplatsen.
Polisprofessor Leif GW Persson är förvånad över att några DNA-spår från den 31-åriga tyskan inte kunnat säkras i Arboga.
– Jag blir förvånad, för DNA borde man ha hittat. Att inte avsätta DNA vid den typen av brott är i stort sett omöjligt, säger han.

Att inte avsätta och att inte hitta är dock inte samma sak.

Och någon har ju bevisligen begått brottet även om det inte påträffats några DNA-spår (ännu). Oavsett om denna någon är CS eller någon okänd GM.

Du glömde en ganska viktig mening i ditt citerande
" – Men sedan är det en annan sak att säkra det också."
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-04-08 kl. 11:10.
2008-04-08, 10:52
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad säger att vittnet var ute? Hon kan ha sett det från sitt fönster eller från färdtjänstbilen. Har för mig att Crap_fucks_crap skrev att han körde bil där i närheten. Jag är inte hemma på området, hur långt bort ligger närmaste hus och väg? Det finns pensionärer som ständigt står i fönstret, ibland med kikare.
Hon kan också ha rest till släkt (det var påsk) eller utomlands. Som jag uppfattar det har den äldre mannen fått tag i henne/sett efterlysningen och återigen kontaktat polisen, därav dykandet igår.

Polisen har nog fått in tusentals tips av den sort du beskriver. Något gjorde att de tog så pass allvarligt på just denna dams tips att de efterlyste den anonyme tipsaren i media, och sedan inkallade dykare. Något som inte sker till följd av samtliga tips de får in.

Javisst det scenariot har jag redan tänkt på, men då skulle väl inte polisen
letat längs efter en så lång sträcka av ån, för då borde platsen varit lätt att precisera? Det faktum att man inte hittade något av värde för utredningen stödjer ju inte heller vittnesuppgiften.
Att polisen verkligen dök i ån efter tipset är inte svårt att förstå, dom måste ju verkligen "ha torrt" på fötterna innan dom negligerar ett sånt tips för att inte riskera svidande kritik i media och fb.
2008-04-08, 11:01
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Javisst det scenariot har jag redan tänkt på, men då skulle väl inte polisen
letat längs efter en så lång sträcka av ån, för då borde platsen varit lätt att precisera? Det faktum att man inte hittade något av värde för utredningen stödjer ju inte heller vittnesuppgiften.
Att polisen verkligen dök i ån efter tipset är inte svårt att förstå, dom måste ju verkligen "ha torrt" på fötterna innan dom negligerar ett sånt tips för att inte riskera svidande kritik i media och fb.

Jag tror visserligen också att tipset är lite bluff och båg, men anledningen till att man söker av en så pass stor del av ån kan ju vara att man tror att strömmar kan ha fört med sig det påstådda objektet länge bort...
2008-04-08, 11:06
Medlem
Tuesdays avatar
Jag tror heller inte att något i anslutning till morden finns i ån bl a då det är en omväg att gå. Ville bara visa att det kan finnas förklaringar till saker. Som Oooo säger kan saker i vatten förflytta sig.

Har denna postats?
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,565207
2008-04-08, 11:06
Medlem
Hårtussen

"Hon tvingades i går lämna ifrån sig hårstrån - som kommer att jämföras med dem som den 23-åriga mamman höll i sin hand när hon hittades.
- DNA-spåren på platsen är svåra att säkra, säger tyske åklagaren Thomas Klinge." (Från expressen.se)

Undrar om det betyder att det inte gick att få fram något DNA från hårtussen. Och som någon skrev här tidigare ska det vara lätt att se om håret är ljust även om det är nerblodat. Det borde alltså innebära att håret inte är ljust och därmed inte kommer från E. För om håret var ljust och/eller de hade fått fram DNA från den skulle de väl inte behöva jämföra med CS:s hår.
2008-04-08, 11:09
Medlem
Hårtussen

Det här fyndet förbryllar mest av allt. För mig är hårresterna i handen det viktigaste fyndet men i media och för att inte tala om här, skrivs det sida upp och sida ner om en hammare.
Hårtussen borde komma från gm och därmed vara det viktigaste beviset. Om det inte är gm:s hår kan man fråga sig vems hår det är. E rycker knappast hår från barnens huvud och då återstår hon själv. Kan håret vara hennes eget och hur hamnar det en tuss av det i handen?
2008-04-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det här fyndet förbryllar mest av allt. För mig är hårresterna i handen det viktigaste fyndet men i media och för att inte tala om här, skrivs det sida upp och sida ner om en hammare.
Hårtussen borde komma från gm och därmed vara det viktigaste beviset. Om det inte är gm:s hår kan man fråga sig vems hår det är. E rycker knappast hår från barnens huvud och då återstår hon själv. Kan håret vara hennes eget och hur hamnar det en tuss av det i handen?
Rent teoretiskt (om man bortser från hårfärg) så skulle håret kunna vara någon av barnens och ha hamnat i E:s hand när E försökte dra undan barnet från GM.
2008-04-08, 11:14
Medlem
fennomaniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Om hon hade fått smällar i/mot sitt huvud så kunde hon ju tagit sig mot såret och på det viset fått hårtussar/hårstrån i sin hand.
2008-04-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Rent teoretiskt (om man bortser från hårfärg) så skulle håret kunna vara någon av barnens och ha hamnat i E:s hand när E försökte dra undan barnet från GM.

Så kan det vara men håll med om att den här hårtussen borde vara det centralt första spåret som skulle redas ut. Å andra sidan kanske det gjordes utan resultat som följd och att det är anledningen till tystnaden.
2008-04-08, 11:16
Medlem
Tuesdays avatar
Jag förutsätter att man har kollat hår från räddningspersonalen. De var i närkontakt med E och hon var vaken då. I det kaos som rådde reagerade kanske inte personal om E fick tag i någons hår. Kanske har hårtussen uteslutits efter att den visat sig tillhöra en långhårig ambulansvårdare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in