2008-04-07, 17:17
  #2077
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet bara att för att kunna säkerställa dna så måste de jämföra med andra dna. Självklart har de i första hand jämfört med CS och familjen samt räddningspersonal. Om de inte kommer hitta något dna från CS så blir jag förvånad om hon inte släpps. Men är det som du säger inget spår av någon okänd då krymper ju kretsen av gm.

Hon kanske är oskyldig, visst, men det kan ju även vara så att hon inte "släppt" så pass stora partiklar (eller vad f*n det heter) av DNA eller att det är så pass kontaminerat att det inte går att hitta eller särskilja från de andras DNA.

Jag vet inte, jag kan inte så mycket om det där.
2008-04-07, 17:20
  #2078
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Du kanske inte är rätt person att yttra dig om att tolka fakta?? Du som, trots enträgna försöka från flertalet personer här, vägrar ta till dig att tyskans mobil (troligtvis då med tyskan bakom knapparna) vart i och använts i Arboga mordkvällen.

Uppkopplad mot mast i Arboga. Men jag har inte sett någon tidsangivelse.

Du har inga fakta, du går på indicier och du blir lycklig när du hittar något som slaviskt följer ditt tyskhat.
2008-04-07, 17:20
  #2079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Hon kanske är oskyldig, visst, men det kan ju även vara så att hon inte "släppt" så pass stora partiklar (eller vad f*n det heter) av DNA eller att det är så pass kontaminerat att det inte går att hitta eller särskilja från de andras DNA.
Precis. En liknelse kan ju göras med om jag slänger ett sandkorn i en sandlåda. Om man "bara" hittar det sandkornet så kan kanske hitta DNA-spår från mig. Men det är ju just det, att hitta sandkornet.

Och om man inte hittar kornet. Har jag då inte kastat det?
2008-04-07, 17:21
  #2080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Uppkopplad mot mast i Arboga. Men jag har inte sett någon tidsangivelse.

Du har inga fakta, du går på indicier och du blir lycklig när du hittar något som slaviskt följer ditt tyskhat.
"Vid tiden för brottet". Du har fått mängder av länkar till det. Och om du inte tror på tidsangivelsen eftersom den står i media så kan man fråga sig varför du tror på att mobilen ens varit i Arboga.
2008-04-07, 17:22
  #2081
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Hon kanske är oskyldig, visst, men det kan ju även vara så att hon inte "släppt" så pass stora partiklar (eller vad f*n det heter) av DNA eller att det är så pass kontaminerat att det inte går att hitta eller särskilja från de andras DNA.

Jag vet inte, jag kan inte så mycket om det där.

Det är inte lätt sånt här, jag håller med. Men de hade inga problem att urskilja de övrigas dna, varför skulle just hennes vara problem? Men det är som det står i media, det är inte klart ännu. Men det blir väldigt svårt att fälla en person som inte kan bindas till brottsplatsen. Det är inte brottsligt att vara i Arboga. Det är säkert inte brottsligt att smyga på sina ex heller?
2008-04-07, 17:26
  #2082
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Precis. En liknelse kan ju göras med om jag slänger ett sandkorn i en sandlåda. Om man "bara" hittar det sandkornet så kan kanske hitta DNA-spår från mig. Men det är ju just det, att hitta sandkornet.

Och om man inte hittar kornet. Har jag då inte kastat det?

Det är väl en lite fånig liknelse, att kasta ett sandkorn och att klubba ner tre pers med hammare. Hur gör man det utan att lämna spår efter sig, hade hon silikonkostym på sig och andningsmask eller vadå.
2008-04-07, 17:26
  #2083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är inte lätt sånt här, jag håller med. Men de hade inga problem att urskilja de övrigas dna, varför skulle just hennes vara problem? Men det är som det står i media, det är inte klart ännu. Men det blir väldigt svårt att fälla en person som inte kan bindas till brottsplatsen. Det är inte brottsligt att vara i Arboga. Det är säkert inte brottsligt att smyga på sina ex heller?
DNA på brottsplatsen är inte det enda som kan fälla. Kan även finnas spår från brottsplatsen på GM eller GM:s tillhörigheter. T ex.
2008-04-07, 17:28
  #2084
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Uppkopplad mot mast i Arboga. Men jag har inte sett någon tidsangivelse.

Du har inga fakta, du går på indicier och du blir lycklig när du hittar något som slaviskt följer ditt tyskhat.

Habba, habba, STOPP NU, backa tillbaka..!!
Nu får du förklara för mej VAR du hittat detta tyskhat?
Det har jag missat!
O är det så att det inte varit uttalat utan att det handlar om ett hat mot en gm är det INTE tyskhat utan snarare en förhoppning om att polisen har en gm!

Blanda INTE ihop rasism o gm-hat är ni snälla!!!
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-04-07 kl. 17:32.
2008-04-07, 17:29
  #2085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det är väl en lite fånig liknelse, att kasta ett sandkorn och att klubba ner tre pers med hammare. Hur gör man det utan att lämna spår efter sig, hade hon silikonkostym på sig och andningsmask eller vadå.
Om man anser att DNA-spår kan vara så små att de är svåra att hitta så är det inte en dålig liknelse. Om man däremot anser att DNA-spår oavsett hur små och uppblandade med andra spår de än är är lätta att hitta så förstår jag om man inte tycker liknelsen är bra.
2008-04-07, 17:29
  #2086
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Uppkopplad mot mast i Arboga. Men jag har inte sett någon tidsangivelse.

Du har inga fakta, du går på indicier och du blir lycklig när du hittar något som slaviskt följer ditt tyskhat.

TÖNT!!! Det står ju, som crisscross skrivit 10000 ggr att man genom telefonsamtal kunnat koppla Tyskan till Arboga mordkvällen.

Och vaddå tyskhat?!?!?! Om det är så svårt för dig att fatta varför, så ska jag med enkla ord förklara varför jag hoppas att det är rätt GM som sitter i häktet i Tyskland:

FÖR ANNARS GÅR DET EN BARNAMÖRDARE LÖS!!!!!!! Så ja, jag hoppas och ber att det är rätt GM de har, inte pga nåt tyskhat som du försöker pracka på mig,´ , utan pga att jag hoppas att den som gjort detta bestialiska brott mot ,en för dig främmande människa men för andra här en brorsdotter; en gammal flickvän; en släkting: en nära väninna och hennes barn. Så för dig så kanske det här bara är en rolig lek, att såra människor (T) och förlöjliga folk, att bete dig som ett troll.

Men för oss som är mitt uppe i ett sorgearbete och en bearbetning är det här fullaste allvar!

IDIOT!!!
2008-04-07, 17:31
  #2087
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
DNA på brottsplatsen är inte det enda som kan fälla. Kan även finnas spår från brottsplatsen på GM eller GM:s tillhörigheter. T ex.

Absolut! Men ger hennes nagelskrap eller tillhörigheter inte några som helst svar då blir det problem. Jag tycker det är förjävligt om hon är skyldig och går fri, men det är ännu värre om hon skulle fällas oskyldig.
Vi kan bara invänta fler svar.
2008-04-07, 17:31
  #2088
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det är väl en lite fånig liknelse, att kasta ett sandkorn och att klubba ner tre pers med hammare. Hur gör man det utan att lämna spår efter sig, hade hon silikonkostym på sig och andningsmask eller vadå.


Jag antar att liknelsen bestod i svårigheten att särskilja en gm´s dna ur MÄNGDEN dna på brottsplatsen, o sammanblandningen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in