2008-04-15, 21:59
  #3277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Är man dessutom uppjagad och arg så kan gaspedalen trampas extra hårt.
Vart får du fram att T var uppjagad och arg på väg hem?
Han visste inte om vad som hänt förrän han kom hem och öppnade sin ytterdörr.
Snacka om att vända på allt så att det ska passa dina egna sjuka fantasier...
2008-04-15, 22:03
  #3278
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbokryp
Vart har jag skrivit livlig storstad? Peka på det!
En väg mot motorvägen? Vilken? Det finns flera val av väg när man ska till Arboga...
Oavsett vilken väg han valt hem till Arboga så måste han åka en bit genom tätbebyggt område för att ta sig till motorvägen och där kan man inte köra 130.
Den raksträckansväg förbi Q8 kan man lätt gasa på i.
Och inte var den sträckan ut mot motorvägen tätbebyggt, utan mer en transportsträcka med några få trafikljus.
Så visst fasen kan man gasa där om inga hinder finns.
2008-04-15, 22:03
  #3279
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbokryp
Vart får du fram att T var uppjagad och arg på väg hem?
Han visste inte om vad som hänt förrän han kom hem och öppnade sin ytterdörr.
Snacka om att vända på allt så att det ska passa dina egna sjuka fantasier...

Hur i helvete vet DU på vilket humör T var på väg hem?

Du ANTAR att så var fallet, men INGEN av oss vet ett skit om vad T o E sagt till varandra den dan, vi vet INGET om T's humör eller nånting alls faktiskt
så lägg av med sånt snack och låt alla ha sina egna spekulationer!

Fast jag fattar inte all tidssnack om att åka bil mellan köping och arboga då T ändå hade tid att göra brotten om han nu skulle vara gm..
2008-04-15, 22:04
  #3280
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
"Ursprungligen postat av haj69
Jag överskred hastighetsbegränsningarna vid mina körningar, vilket flurop INTE gjorde."
Annars hade väl haj69 helt enkelt skrivit "Jag överskred hastighetsbegränsningarna". För om det inte bara var vid omkörningarna är tillägget "vid omkörningarna" irrelevant.
Mitt röka måste fortfarande vara konstigt för jag ser inte ordet omkörningar i det där citatet heller utan bara i dina egna ord.
2008-04-15, 22:12
  #3281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Fast jag fattar inte all tidssnack om att åka bil mellan köping och arboga då T ändå hade tid att göra brotten om han nu skulle vara gm..
När skulle han ha haft tid med det?
Skulle alla på mötet ljuga och säga att han var där?
Eller han kanske slog sin familj samtidigt som han pratade med larmcentralen?
Eller när ambulansen svängde in på gatan?

Uj, när man tänker efter så finns det ju massor med tid för T att hinna med att göra detta...

Jisses....

Och btw, om alla får ha sina spekulationer så ska väl du ge fan i mina?
2008-04-15, 22:19
  #3282
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbokryp
När skulle han ha haft tid med det?
Skulle alla på mötet ljuga och säga att han var där?
Eller han kanske slog sin familj samtidigt som han pratade med larmcentralen?
Eller när ambulansen svängde in på gatan?

Uj, när man tänker efter så finns det ju massor med tid för T att hinna med att göra detta...

Jisses....

Och btw, om alla får ha sina spekulationer så ska väl du ge fan i mina?
Vad jag förstått av tidigare inlägg här på tråden så blev mötesdeltagarna uppringda av polisen som frågade om T mötestid.
Jag tror att dom spontant sa 19 eftersom mötet skulle pågå till den tiden.
Däremot är jag tveksam till om dom kan säga exakt punkligt vilken tid dom gick. Jag betvivlar dom inte men utan att ha facit så kan man vara lite diffus.
Därav kan alibin för T svacka på minuter + -.
2008-04-15, 22:21
  #3283
Medlem
grisöras avatar
Hur lång tid tar det egentligen att utföra illdådet?
2 småbarn och 1 kvinna. En hammare.
2008-04-15, 22:21
  #3284
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbokryp
När skulle han ha haft tid med det?
Skulle alla på mötet ljuga och säga att han var där?
Eller han kanske slog sin familj samtidigt som han pratade med larmcentralen?
Eller när ambulansen svängde in på gatan?

Uj, när man tänker efter så finns det ju massor med tid för T att hinna med att göra detta...

Jisses....

Och btw, om alla får ha sina spekulationer så ska väl du ge fan i mina?

Du, turbokräk..så länge du håller dej till dina egna teorier och inte snackar nedsättande om andra här så är det ju lungt!

Glöm mötet, han hade tid när han kom hem, att knacka nåra i huvet med en hammare tar inte många sekunder

Och ingen idé du börjar med massa tidssnack nu för det har vi avhandlat 10000 ggr i de gamla trådarna!
T var där och hade tid på sej så visst kan det vara han som är gm..men själv tror jag på CS
2008-04-15, 22:22
  #3285
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Hur i helvete vet DU på vilket humör T var på väg hem?

Du ANTAR att så var fallet, men INGEN av oss vet ett skit om vad T o E sagt till varandra den dan, vi vet INGET om T's humör eller nånting alls faktiskt
så lägg av med sånt snack och låt alla ha sina egna spekulationer!

Nu kackar du väl lite väl mycket i eget bo.

Om alla ska låtas ha sina spekulationer, som du själv säger, varför får då inte turbokryp spekulera i att T åkte hem från mötet i Köping i lugn och ro och utan att vara på ett sånt jäkla dåligt humör att han var redo att mörda tre människor?
__________________
Senast redigerad av DeBaly 2008-04-15 kl. 22:26.
2008-04-15, 22:22
  #3286
Medlem
haj69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbokryp
Vart har jag skrivit livlig storstad? Peka på det!
En väg mot motorvägen? Vilken? Det finns flera val av väg när man ska till Arboga...
Oavsett vilken väg han valt hem till Arboga så måste han åka en bit genom tätbebyggt område för att ta sig till motorvägen och där kan man inte köra 130.

Om man kör från smedjan till E18 via Ängebyleden, så kör man 2 km i tätbebyggt område (industriområde) och med 1 rödljus. Hela sträckan Ängebyleden kan man med lätthet köra 100-140 km/h. Sträckan Köping S - Arboga V kör man på 4 minuter om man håller 130km/h. Går att köra 160 km/h också. Och som jag tidigare skrivit, från avfarten Arboga V in mot arboga C (70 sträcka) Kan man lätt köra 100 - 130 km/h dom första 2,5 km.

Ni som tvivlar, provkör! Sen vet jag inte hur relevant denna info är, men saken är den att man enkelt kan köra sträckan under 15 minuter!
2008-04-15, 22:25
  #3287
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Hur i helvete vet DU på vilket humör T var på väg hem?

Du ANTAR att så var fallet, men INGEN av oss vet ett skit om vad T o E sagt till varandra den dan, vi vet INGET om T's humör eller nånting alls faktiskt
så lägg av med sånt snack och låt alla ha sina egna spekulationer!

Fast jag fattar inte all tidssnack om att åka bil mellan köping och arboga då T ändå hade tid att göra brotten om han nu skulle vara gm..

Nej, just det. Att det finns en osäkerhet vid T:s ankomst får vi acceptera och i nuläget saknat det helt relevans.

För övrigt är RäjserSnigeln helt körd.
2008-04-15, 22:25
  #3288
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Nu kackar du väl lite väl mycket i eget bo.

Om alla ska låtas ha sina spekulationer, som du själv säger, varför får då inte turbokryp spekulera i att T åkte hem från mötet i Köping i lugn och ro och utan att vara på ett sånt jäkla dåligt humör att han är redo att mörda tre människor?

Det är väl ett vanligt scenario vid mord inom familjen. Det manliga familjeöverhuvudet slår i raseri ihjäl frun.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in