2008-04-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
CS eller okänd gärningsmans DNA inte på mordplatsen.

Ojojoj det här låter olycksbådande...

Undrar hur mycket som har undersökts och hur mycket som återstår att undersöka?
2008-04-07, 17:00
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Enligt vissa i den här tråden så räckte ju polisens påstående som bevis.

Men det måste finnas bevis som kopplar CS til mordplasten för att hon skall kunna fällas.

Jag menade att om tex mordvapnet eller klädesplagg hittas, och kan bindas både till mordplatsen och CS så måste väl det vara lika graverande?
2008-04-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men om man tänker på att dna från räddningspersonal har hittats? Då ser man hur lätt man släpper ifrån sig dna. Och dom om några använder handskar och andra skyddskläder. Är det inte viktigare att rätt gm fälls? Om nu CS är oskyldig så är det väl bra om hon frias?
Klart att CS ska släppas om hon är oskyldig. Har aldrig sagt att någon ska fällas oavsett skuld eller ej. Det jag sa var att avsaknad från påträffat DNA från en GM på plasten i sig inte friar CS. För om det skulle göra det skulle det innebära att det inte finns någon GM eftersom DNA-spår saknas. Och det är väl inte så troligt va?
2008-04-07, 17:03
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Haha, fyfan vad Du överdramatiserar allt!
Du kommer ju inte ens med ett klockrent bevis som skulle hålla i rätten.

.

Det behöver jag inte göra heller, DET är polisens jobb.

Vad, av det jag skrev, har jag fått så fruktansvärt fel då? Att hon kan ha setts på station stämmer väl med mitt "De har bilder från tågstationen 17:e Mars där en kvinna som ser ut att vara tyskan ses fly mot tågen"

Jag skrev INTE att det VAR tyskan.

Överdramatiserar? Skulel inte tro det. Skriver bara upp den fakta jag hittat såsom jag tolkar den.
2008-04-07, 17:04
Bannlyst
som vanligt läser ni inte allt

ALLT DNA FRÅN PLATS ÄR INTE KOLLADE ÄNNU, de som hittills är klara är från räddningstjänst och familj. gm kan fortfarande ha lämnat dna efter sig, men som sagt allt är inte klart än.
2008-04-07, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Klart att CS ska släppas om hon är oskyldig. Har aldrig sagt att någon ska fällas oavsett skuld eller ej. Det jag sa var att avsaknad från påträffat DNA från en GM på plasten i sig inte friar CS. För om det skulle göra det skulle det innebära att det inte finns någon GM eftersom DNA-spår saknas. Och det är väl inte så troligt va?

Det kan ju betyda att gm är en idag okänd människa. Eller så tittar de återigen på T och hans alibi? Det som finns idag skulle knappast kunna leda till åtal av CS.
2008-04-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kan ju betyda att gm är en idag okänd människa. Eller så tittar de återigen på T och hans alibi? Det som finns idag skulle knappast kunna leda till åtal av CS.
Men snälla, läs! De har inte hittat DNA från någon okänd. Och skulle det avsaknaden av DNA fria CS så friar det samtidigt alla andra okända enligt den logiken.
2008-04-07, 17:11
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag menade att om tex mordvapnet eller klädesplagg hittas, och kan bindas både till mordplatsen och CS så måste väl det vara lika graverande?

Då är det definitivt graverande. Med tanke på att E och CS aldrig mötts tidigare borde det ses som en klar indikation på att de med största sannolikhet möttes på platsen för dådet. Skulle man hitta något med blodspår med DNA från båda CS, E och barnen på ett eventuellt vapen eller klädesplagg så anser jag att det skulle stå utom allt tvivel på CS skuld.

Nu skall vi se vad polisen kommer att göra härnäst.
2008-04-07, 17:12
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Det behöver jag inte göra heller, DET är polisens jobb.

Vad, av det jag skrev, har jag fått så fruktansvärt fel då? Att hon kan ha setts på station stämmer väl med mitt "De har bilder från tågstationen 17:e Mars där en kvinna som ser ut att vara tyskan ses fly mot tågen"

Jag skrev INTE att det VAR tyskan.

Överdramatiserar? Skulel inte tro det. Skriver bara upp den fakta jag hittat såsom jag tolkar den.

Fakta såsom du tolkar den, "kan ha", "kanske" och "möjlig" är tre ickefakta.

Du tar indicier som fakta.
2008-04-07, 17:12
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
fuck dna

kan inte E börja komma ihåg ssaker
hoppas hoppas hoppas
Ja, åtminstone vem som kom in.
Om det nu inte är tyskan, skulle det ju vara ett "lustigt" sammanträffande, att det hände just DEN kvällen, när hon "råkade" vara där på sin stalkingrunda.
2008-04-07, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Men snälla, läs! De har inte hittat DNA från någon okänd. Och skulle det avsaknaden av DNA fria CS så friar det samtidigt alla andra okända enligt den logiken.

Jag vet bara att för att kunna säkerställa dna så måste de jämföra med andra dna. Självklart har de i första hand jämfört med CS och familjen samt räddningspersonal. Om de inte kommer hitta något dna från CS så blir jag förvånad om hon inte släpps. Men är det som du säger inget spår av någon okänd då krymper ju kretsen av gm.
2008-04-07, 17:15
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Fakta såsom du tolkar den, "kan ha", "kanske" och "möjlig" är tre ickefakta.

Du tar indicier som fakta.

Du kanske inte är rätt person att yttra dig om att tolka fakta?? Du som, trots enträgna försöka från flertalet personer här, vägrar ta till dig att tyskans mobil (troligtvis då med tyskan bakom knapparna) vart i och använts i Arboga mordkvällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in