2008-05-23, 19:40
  #8077
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Inte jag heller, har bara läst något vagt om det, här i tråden


Skulle vara intressant att veta vem det var som slog. Kanske var det där Västeråsexet?
2008-05-23, 19:42
  #8078
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Och det tar typ en timme att flyga till Luleå från Stockholm. Tiden är väl ändå inte det viktigaste?
Däremot skulle det väl bli en hel del åkande för en riktig stalker som måste till Arboga hela tiden för att spana in sin utvalde? En sån person måste väl andra pendlare börja känna igen efter ett tag?
Om motivet till CS Sverigeflytt t ex skulle ha varit för att stalka T, varför inte flytta till Arboga eller Köping?

Det var ju just alla dessa frågetecken! Med CS som möjlig gk tycker jag att det finns en hel massa som är knepigt. Hon kanske bara är fel ihopskruvad, helt enkelt??

/m
2008-05-23, 19:42
  #8079
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Och det tar typ en timme att flyga till Luleå från Stockholm. Tiden är väl ändå inte det viktigaste?
Däremot skulle det väl bli en hel del åkande för en riktig stalker som måste till Arboga hela tiden för att spana in sin utvalde? En sån person måste väl andra pendlare börja känna igen efter ett tag?
Om motivet till CS Sverigeflytt t ex skulle ha varit för att stalka T, varför inte flytta till Arboga eller Köping?

Teori:
Stalker o stalker... Hennes primära mål från början kan ha varit att flytta till Sverige för att komma närmare T, förtfarande med förhoppning att de skulle bli ett par så småningom? Hon valde Stockholm för att hon gillar storstäder o dess utbud, inte minst vad gäller arbetsmarknaden. Arbogas runstenar kunde hon ju göra dagsutflykter till...Efter en tid började hon "hobby-stalka" honom vilket inte behöver betyda att hon var fanatisk. Någonstans slog det dock över...
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-23 kl. 19:45.
2008-05-23, 19:45
  #8080
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Teori:
Stalker o stalker... Hennes primära mål från början kan ha varit att flytta till Sverige för att komma närmare T, förtfarande med förhoppning att de skulle bli ett par så småningom? Efter en tid började hon "hobby-stalka" honom vilket inte behöver betyda att hon var fanatisk. Någonstans slog det dock över...

Låter ju rimligt.

Hon måste ju själv ha fattat att hon var rökt i förhållandet med T. En flytt till sverige för att vidga vyerna en smula och kanske i bakhuvudet en tanke om återförening?

/m
2008-05-23, 19:46
  #8081
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Skulle vara intressant att veta vem det var som slog. Kanske var det där Västeråsexet?
Tror inte att det är relevant här. Jag tror att T berättade det i "förbigående" bara. Det hände samma dag som någonting annat helt enkelt.
2008-05-23, 19:54
  #8082
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz
Det var ju just alla dessa frågetecken! Med CS som möjlig gk tycker jag att det finns en hel massa som är knepigt. Hon kanske bara är fel ihopskruvad, helt enkelt??

/m

Jo, hon kanske befinner sig på månen konstant. Det vet jag inte. Personligen tycker jag alla fruntimmer är fel ihopskruvade

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Teori:
Stalker o stalker... Hennes primära mål från början kan ha varit att flytta till Sverige för att komma närmare T, förtfarande med förhoppning att de skulle bli ett par så småningom? Hon valde Stockholm för att hon gillar storstäder o dess utbud, inte minst vad gäller arbetsmarknaden. Arbogas runstenar kunde hon ju göra dagsutflykter till...Efter en tid började hon "hobby-stalka" honom vilket inte behöver betyda att hon var fanatisk. Någonstans slog det dock över...

Eller så kanske hon träffade T helt öppet då och då i Arboga? Tids nog kanske det visar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Tror inte att det är relevant här. Jag tror att T berättade det i "förbigående" bara. Det hände samma dag som någonting annat helt enkelt.

Allt kan ju vara relevant. Vad hände med det där Västerås exet? Finns det ett annat psykfall till ex? Förresten, tror inte någon skulle nämna en misshandel i förbigående? Isåfall lever han ett hårt liv, om en misshandlad kompis bara är något man nämner som hastigast? "Jo, förresten, Hasch-Kenta blev misshandlad igår. Hur slutade hockeymatchen?"
2008-05-23, 19:56
  #8083
Medlem
DeBalys avatar
Angående den äldre datorn

Det var väl den hon fick av sin manlige kompis, han från Stockholm, han som det stod om i Aftonbladet, förra veckan.

#7828 Från den 19/5

Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det var intressant att få läsa om hennes humörsvängningar.

Att vännerna visste att hon var olyckligt kär i en "svensk", att denne "svensk" var T och att hon hade visat bilder på honom.

Att polisen använder CS kompisar till att identifiera henne på övervakningsbilder.

Edit 19/5 ska det vara
__________________
Senast redigerad av DeBaly 2008-05-23 kl. 20:07.
2008-05-23, 20:00
  #8084
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det var väl den hon fick av sin manlige kompis, han från Stockholm, han som det stod om i Aftonbladet, förra veckan.

#7828 Från den 26/5


Ja...det var ju den artikeln AB VÄGRADE lägga ut på nätet..
Så den har jag liksom inte läst! Skulle liksom gärna se den i sin helhet om "någon" liksom känner sig manad..?
2008-05-23, 20:04
  #8085
Medlem
miapetters avatar
Veckans klubba:
"Jo, hon kanske befinner sig på månen konstant. Det vet jag inte. Personligen tycker jag alla fruntimmer är fel ihopskruvade"

Alltid lika intressant att få del i sina medmänniskors sexuella preferenser..

"Eller så kanske hon träffade T helt öppet då och då i Arboga? Tids nog kanske det visar sig."

Helt öppet i Arboga..o djungeltrumman sov då?

"Allt kan ju vara relevant. Vad hände med det där Västerås exet? Finns det ett annat psykfall till ex? Förresten, tror inte någon skulle nämna en misshandel i förbigående? Isåfall lever han ett hårt liv, om en misshandlad kompis bara är något man nämner som hastigast? "Jo, förresten, Hasch-Kenta blev misshandlad igår. Hur slutade hockeymatchen?"

Stod nog i någon blogg tror jag. Var alltså ett ex till T som fått sig en känga(?) av CS, alltså INTE ännu ett galet ex...
2008-05-23, 20:07
  #8086
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Veckans klubba:
"Jo, hon kanske befinner sig på månen konstant. Det vet jag inte. Personligen tycker jag alla fruntimmer är fel ihopskruvade"

Alltid lika intressant att få del i sina medmänniskors sexuella preferenser..

"Eller så kanske hon träffade T helt öppet då och då i Arboga? Tids nog kanske det visar sig."

Helt öppet i Arboga..o djungeltrumman sov då?

"Allt kan ju vara relevant. Vad hände med det där Västerås exet? Finns det ett annat psykfall till ex? Förresten, tror inte någon skulle nämna en misshandel i förbigående? Isåfall lever han ett hårt liv, om en misshandlad kompis bara är något man nämner som hastigast? "Jo, förresten, Hasch-Kenta blev misshandlad igår. Hur slutade hockeymatchen?"

Stod nog i någon blogg tror jag. Var alltså ett ex till T som fått sig en känga(?) av CS, alltså INTE ännu ett galet ex...

Det var väl inte CS som delat ut någon "känga"? Vet inte ens om det var exet.

Så här formulerade sig T
Citat:
[...]
Samma kväll försökte resenären ge relationen med Västeråsaren en ny acceleration
vilket slutade i en komplikation som efter någon dag slutade i total separation...
( det var föressten samma dag som en av den lilla resenärens vänner blev brutalt oprovocerat misshandlad inför ögonen på två andra av resenärens vänner )
[...]
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-05-23 kl. 20:11.
2008-05-23, 20:15
  #8087
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det var väl inte CS som delat ut någon "känga"? Vet inte ens om det var exet.

Så här formulerade sig T


Tack för det klargörandet! Där ser man vad en tid med denna tråd kan göra...

Veckans klubba: Hjärnor i visionär form är inget jag tänder på heller!
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-23 kl. 20:17.
2008-05-23, 20:36
  #8088
Medlem
så var skon eventuellt funnen..... en vecka kvar..... *väntar*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in