2008-04-05, 22:02
  #1645
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Hur vet du vad de hittills presterat?
Tydligen ingenting, har ju inte stått något i tidn.
2008-04-05, 22:02
  #1646
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Ja, det är en spekulation som förts fram här och den kan vara möjlig. Men de inlägg T skrev på Familjeliv långt före morden ger inte alls intryck av en pågående relation.

T tycks ha haft ett ganska upptaget liv att döma av vad han gjorde dagen för mordet och av den vardag E beskriver på sin blogg. Kan en extra relation hinnas med där? Arboga är en liten stad, och några rykten bör ha gått nu om det har funnits en extra relation.

Enligt T har polisen informerat honom om att familjen har varit stalkad en längre tid honom ovetandes. Då har man inte en relation. Vi har f n bara T:s ord på detta men jag finner det sannolikt att han talar sanning.

Men polisen har givetvis klarlagt vilka mobil- och mailkontakter T och C har haft. Om en relation mellan dem har fortsatt att pågå kommer vi att få veta det om det blir en rättegång.
Om inte T hade något begrepp eller vetskap om att han var stalkad under lång tid, vem är det då som sagt detta?
Fick T denna upplysning av polisen?
2008-04-05, 22:04
  #1647
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Kan tänkas, men i så fall är de nog kollade och avförda av polisen. Åtminstone misstänkta till en mycket lägre grad än CS.
Ja, i den mån de är kända av polisen.
2008-04-05, 22:06
  #1648
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vi icke-troll har även ett riktigt liv. Mellan vems ben jag har min svans ska du strunta i.
Jag lyckades ju belägga ett fel: Att du påstod att de som begår brott ALLTID funderar ut hur de ska slippa eller få mindre straff.
Detta är givetvis inte sant.
Du skrev på ett annat ställe att polisens bevisning är mindre än ett vakuum. Det bör innebära att de inte har någon bevisning alls.
Detta är givetvis inte heller sant.
Eller kanske menar jag fakta enligt din definition?

För övrigt har du struntat i att svara på två frågor jag ställt.
1. Om polisen får fram DNA, övervakningsbilder och vittnen, kommer du tror på det då, eller tror du det är en del i sammansvärjningen för att sätta dit CS. Tror du på ett erkännande?
2. Vill du verkligen att Arboga ska förstöras? Cicero var väldigt bokstavlig när han sade det samma om Carthago.

Nu skall jag belägga dig med en lögn. Du skrev riktat till mig "du påstod att de som begår brott ALLTID funderar ut hur de ska slippa eller få mindre straff".

Jag skrev "Precis som om det har planerats för att allt skall passa hans tidsschema till att ge honom heltäckande alibi."

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10677426&postcount=1448

Jag postade tidigare i ett inlägg jag inte hittar igen. Där påpekade jag att de som planerar ett brott planerar att inte åka fast för det. Det handlade inte om folk som begår ett brott.

Din läskunnighet går inte att sätta någon större tilltro till såvida man inte är som du ett troll.

Vilka lögner tänker du kasta på mig härnäst?
2008-04-05, 22:09
  #1649
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Är det bekräftat att hammaren tillhör tyskan? När i såna fall?
http://www.polisen.se/inter/nodeid=1850&pageversion=1.html
Ja det står väl var och en att tolka detta som polisen har skrivit på sin sida:

Polisen i Västmanland har tagit ett föremål i beslag på Skavsta flygplats i Nyköping som kan ha använts vid morden på de två barnen i Arboga och mordförsöket på deras mamma för två veckor sedan.
På tisdagen den 18 mars lämnade den misstänkta 31-åriga kvinnan Sverige med flyg till Bremen vid 17.30-tiden. Hon fick då lämna ifrån sig det misstänkta föremålet.

Länk till detta pressmeddelande:
http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12123974
2008-04-05, 22:09
  #1650
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Tydligen ingenting, har ju inte stått något i tidn.

Alla härinne, såväl, de som tror på CS eller T som gärningsman har media som källa, med något litet undantag. När vi hänvisar till media sitter vi alltså i samma båt, och utgör ingen grund för vuxenmobbning av de som tror på olika gärningsmän.
2008-04-05, 22:11
  #1651
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Nu skall jag belägga dig med en lögn. Du skrev riktat till mig "du påstod att de som begår brott ALLTID funderar ut hur de ska slippa eller få mindre straff".

Jag skrev "Precis som om det har planerats för att allt skall passa hans tidsschema till att ge honom heltäckande alibi."

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10677426&postcount=1448

Jag postade tidigare i ett inlägg jag inte hittar igen. Där påpekade jag att de som planerar ett brott planerar att inte åka fast för det. Det handlade inte om folk som begår ett brott.

Din läskunnighet går inte att sätta någon större tilltro till såvida man inte är som du ett troll.

Vilka lögner tänker du kasta på mig härnäst?

fan vad läskigt då kan ju nj med planerat det hela, han låter sig filmas i motala vid den misstänkta tidpunkten. inte bara t vi ska syna i sömmarna med andra ord det är ju nästan som nj planerat det hela och har ett perfekt alibi suck du tänker inte så långt va?
2008-04-05, 22:12
  #1652
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Alla härinne, såväl, de som tror på CS eller T som gärningsman har media som källa, med något litet undantag. När vi hänvisar till media sitter vi alltså i samma båt, och utgör ingen grund för vuxenmobbning av de som tror på olika gärningsmän.

Det flesta av oss har media eller polisens webbsajt som källa.

Sedan finns det vissa med hemliga connections. Jätteimpad kan man bli om man är under 9 år.
2008-04-05, 22:14
  #1653
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Alla härinne, såväl, de som tror på CS eller T som gärningsman har media som källa, med något litet undantag. När vi hänvisar till media sitter vi alltså i samma båt, och utgör ingen grund för vuxenmobbning av de som tror på olika gärningsmän.
Står det inget i tidn. då finns det inget att skriva, alltså gör polisen inget, har fastnat eller dyl. Är det inte så? Och du ska väl inte snacka om mobbing, lille vän
2008-04-05, 22:14
  #1654
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Om inte T hade något begrepp eller vetskap om att han var stalkad under lång tid, vem är det då som sagt detta?
Fick T denna upplysning av polisen?

Varför frågar du och citerar ett inlägg där svaret finns?

"Enligt T har polisen informerat honom om att familjen har varit stalkad en längre tid honom ovetandes."
2008-04-05, 22:14
  #1655
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Om inte T hade något begrepp eller vetskap om att han var stalkad under lång tid, vem är det då som sagt detta?
Fick T denna upplysning av polisen?


Kan någon förklara för mig vad "stalking utan någons vetskap" innebär i praktiken.?
Om man får sms, ovälkomna samtal eller mail då är man ju medveten om det.
Är det att man läser någons blogg, är det stalking?
Jag vill veta exakt vad denna "stalking" utan vetskap innebar1
2008-04-05, 22:15
  #1656
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Alla härinne, såväl, de som tror på CS eller T som gärningsman har media som källa, med något litet undantag. När vi hänvisar till media sitter vi alltså i samma båt, och utgör ingen grund för vuxenmobbning av de som tror på olika gärningsmän.

något litet undantag? all bevisning mot t som påståss här är rent fabricerade fantasihändelser, finns inget om det i media. tvärtom!!

ja, jag undrar hur det känns att bedriva mobbning mot offer i detta drama. mår ni bra? kan ni sova om natten? känns mer som vissa njuter av att sitta här och gotta sig åt andras lidande och misstänkliggöra dom med den ena efter andra fantasihändelsen.

nu har jag lesdsnat på er... tänker inte skriva en enda grej till er mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in