2008-04-12, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vart har jag fört fram min sanning?

Och smit inte nu som vanligt från ditt påstående. DeBaly blev avslöjad som en lögnare när han körde samma skit som du nu kör med.

Hur kan man bli avslöjad som lögnare när det är ens egen åsikt som är sanningen? Detta enligt dina egna ord. (du gjorde någon konstig jämförelse med en diamant och hurudvida den är ful eller snygg)

Jag skiter fullkomligt i vilka teorier du har och vad de går ut på, men jag stör mig nåt fruktansvärt på att du kommit med ett antal påståenden som jag (och andra) bemött med helt andra fakta, där du ändå inte tar till dig fakta som skrivit utan rapar vidare med samma påståenden/åsikter = Troll.
Att du dessutom upprepar samma teorier sida ut och sida in utan att tillföra något nytt = Troll

Jag orkar inte gå igenom tråden igen och tala om för dig var det var, men du kan säkert hitta dem om du vill.

Ang E så kan jag bara säga att det går framåt, hon har precis som stått i tidningen mer och mer accepterat att barnen verkligen är döda och de fysiska skadorna läker bra. (och sen behöver ingen "låtsasbror" försöka göra sig viktig och påpeka vad jag får säga och inte får säga)

Sen allmänt ang. att polisen står och stampar, ni kunde inte ha mer fel, som vanligt på grund av utredningstekniska skäl (fan vad fint det låter) så kan jag inte gå in på några detaljer, men jag hade ett trevligt timmeslångt samtal med en av poliserna som sköter utredningen och kan efter det sy ihop en rätt bra bild av vad de vet och vad de gör. Och med tanke på hur lite denna sa rakt ut så kan jag påstår med säkerhet att de har mycket mer än det jag lyckades snirkla ur honom.

Just nu utreder de ALLT, alla tips, alla små detaljer som tidigare inte haft beröring med det aktuella spaningsläget o.s.v i väntan på svar på den tekniska biten.
2008-04-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Hur kan man bli avslöjad som lögnare när det är ens egen åsikt som är sanningen? Detta enligt dina egna ord. (du gjorde någon konstig jämförelse med en diamant och hurudvida den är ful eller snygg)

Jag skiter fullkomligt i vilka teorier du har och vad de går ut på, men jag stör mig nåt fruktansvärt på att du kommit med ett antal påståenden som jag (och andra) bemött med helt andra fakta, där du ändå inte tar till dig fakta som skrivit utan rapar vidare med samma påståenden/åsikter = Troll.
Att du dessutom upprepar samma teorier sida ut och sida in utan att tillföra något nytt = Troll

Jag orkar inte gå igenom tråden igen och tala om för dig var det var, men du kan säkert hitta dem om du vill.

Ang E så kan jag bara säga att det går framåt, hon har precis som stått i tidningen mer och mer accepterat att barnen verkligen är döda och de fysiska skadorna läker bra. (och sen behöver ingen "låtsasbror" försöka göra sig viktig och påpeka vad jag får säga och inte får säga)

Sen allmänt ang. att polisen står och stampar, ni kunde inte ha mer fel, som vanligt på grund av utredningstekniska skäl (fan vad fint det låter) så kan jag inte gå in på några detaljer, men jag hade ett trevligt timmeslångt samtal med en av poliserna som sköter utredningen och kan efter det sy ihop en rätt bra bild av vad de vet och vad de gör. Och med tanke på hur lite denna sa rakt ut så kan jag påstår med säkerhet att de har mycket mer än det jag lyckades snirkla ur honom.

Just nu utreder de ALLT, alla tips, alla små detaljer som tidigare inte haft beröring med det aktuella spaningsläget o.s.v i väntan på svar på den tekniska biten.

Jag tackar dig för ett välskrivet och informativt inlägg.
2008-04-12, 19:18
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Som vanligt slingrar du dig som en orm. Allt jag har tagit upp om i fallet med dådet i Arboga så har jag täckning. Men ditt skitsnack om mig saknar helt täckning. Skulle inte förvåna mig om det kom någon imbecill stackare och sa att du är rätt ute som saknar källor samtidigt typen hoppar på mig och påstå jag inte har några källor när jag kan redovisa mina.

Du orkar inte gå genom tråden vilket visar att du inte har på fötter.

Nu kan bara en tvättäkta idiot hålla med dig i det du skriver.

Fallet i Arboga visar att inte bara polisen har seglat ut på hal is, utan även alla som med näbbar och klor gör allt för att försvara T. Det säger mig mycket mer om att han borde granskas än mer ingående för sin förehavanden som skedde under hela dagen den 17 mars. Jag har aldrig sett en sådan frenesi med att försvara någon från att bli granskad sedan sossarna gav fan i att tvätta den berömda vapenbyken.
2008-04-12, 19:32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Som vanligt slingrar du dig som en orm. Allt jag har tagit upp om i fallet med dådet i Arboga så har jag täckning. Men ditt skitsnack om mig saknar helt täckning. Skulle inte förvåna mig om det kom någon imbecill stackare och sa att du är rätt ute som saknar källor samtidigt typen hoppar på mig och påstå jag inte har några källor när jag kan redovisa mina.

Du orkar inte gå genom tråden vilket visar att du inte har på fötter.

Nu kan bara en tvättäkta idiot hålla med dig i det du skriver.

Fallet i Arboga visar att inte bara polisen har seglat ut på hal is, utan även alla som med näbbar och klor gör allt för att försvara T. Det säger mig mycket mer om att han borde granskas än mer ingående för sin förehavanden som skedde under hela dagen den 17 mars. Jag har aldrig sett en sådan frenesi med att försvara någon från att bli granskad sedan sossarna gav fan i att tvätta den berömda vapenbyken.

Hoppsansa!
Det är ingen som FÖRSVARAR T med näbbar o klor!
Som jag sagt tidigare handlar det om att inte sparka på en som ligger...
DU vet inte vad T gått igenom med polisen, det VET wildone69, det vet JAG!
Sen att det inte är någon garanti för dej är en annan femma...
Men som du skrev tidigare så är vi hänvisade till de "fakta" som dyker upp här!
Att jag, o övriga Arbogabor kan gå igod för wildone69 räcker inte för dej, men de uppgifter du får från pressen gör det, det rimmar illa...
Du har inget fog för dina klander ang. T, det är antaganden o spekulationer!
Nu sansar vi oss lite o försöker vara trevligare mot varandra, inte bara DU!

Jag förstår frustrationen hos anhöriga o det borde fler göra, visa lite empati o hyfs!
2008-04-12, 19:35
Medlem
grisöras avatar
Ingen DNA har hitintills återfunnits på brottsplatsen som kan knytas till CS.
Man har hänvisat till det stora materialet som skall gås igenom.

MEN den berömda Skavstahammaren är väl inget "stort material". Hur många månader kommer SKL behöva för att analysera densamma ?
2008-04-12, 19:41
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hoppsansa!
Det är ingen som FÖRSVARAR T med näbbar o klor!
Som jag sagt tidigare handlar det om att inte sparka på en som ligger...
DU vet inte vad T gått igenom med polisen, det VET wildone69, det vet JAG!
Sen att det inte är någon garanti för dej är en annan femma...
Men som du skrev tidigare så är vi hänvisade till de "fakta" som dyker upp här!
Att jag, o övriga Arbogabor kan gå igod för wildone69 räcker inte för dej, men de uppgifter du får från pressen gör det, det rimmar illa...
Du har inget fog för dina klander ang. T, det är antaganden o spekulationer!
Nu sansar vi oss lite o försöker vara trevligare mot varandra, inte bara DU!

Jag förstår frustrationen hos anhöriga o det borde fler göra, visa lite empati o hyfs!

Jag kan bara gå på uppgifter som är offentliga, hemliga, gömda, dolda uppgifter ingen annan känner till utom en snäv krets av individer är totalt irrelevanta att ta upp till diskussion.

När jag säger att T borde granskas mer så kommer den ena efter den andra med näbbar och klor och fullkomligt gallskriker om att T är oskyldig och att han har granskats tillräckligt.

Om wildone69 är så nära i relation är det då inte risk att han då är en partsinlaga i hela affären?
2008-04-12, 19:44
Medlem
grisöras avatar
Hur många månader tar det att DNA analysera en "Skavstahammare" ???

Kan inte CS knytas till hammaren och hammaren till offren så håller inte häktningen länge till. = fri fot för CS.

Under tiden förhalar CS Tyska Advokat utlämningen. Jag gissar på att ett inlägg på psyket pga sammanbrott blir nästa drag från försvaret. Sverige förhalade utlämningen av Calle Jonsson (kniva-drängen från Vallentuna) till Grekland i 8 månader, som jämförelse.
2008-04-12, 20:00
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
För mig ter sig detta enkelt:
Före: Frivilligt, och kanske lite naivt, bloggande som ett mindre antal personer DÅ läste och som han aldrig trodde stora allmänheten skulle läsa.
Efter: Realist, sörjande och stödjande person, landat i verkligheten och medveten om att om han säger/gör något nu så är det hela sverige som läser och tolkar allt.

Precis! Men eftersom det sker två mord och ett rått överfall däremellan, så uppförstoras och projiceras allt han säger i sin blogg och vissa drar snabbt slutsatsen att de ord som var avsedda för den närmaste vänkretsen och kanske även skulle fungera som en liten vink till CS, att han nu hade funnit den stora lyckan och hon kunde glömma en framtid med T, som ett tecken på att han är medskyldig, eller t o m gärningsman.
2008-04-12, 20:11
Medlem
DeBalys avatar
SingleStar

Så du tycker att du kan närma dig den här tragedin på ett förutsättningslöst och objektivt sätt?

Citat:
Ju mer jag får den sortens påhopp desto mer hoppas jag det är T som åker dit till slut.

Dina egna destruktiva och hämdlystna tongångar i tråden, avslöjar dig.

Att du sedan väljer att kalla mig för "lögnare" och upprepa detta i tråden är bara ännu ett bevis på att du inte kan skilja på sak och person, uatn ständigt måste smäda dina meddebattörer och köra hårt med "Guilt by Association" metoden genom att jämföra den här tragedin med andra, tidigare olösta eller omdebatterade mordfall som Palmemordet, mordet på JFK o s v.
2008-04-12, 20:18
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Hur många månader tar det att DNA analysera en "Skavstahammare" ???

Kan inte CS knytas till hammaren och hammaren till offren så håller inte häktningen länge till. = fri fot för CS.

Under tiden förhalar CS Tyska Advokat utlämningen. Jag gissar på att ett inlägg på psyket pga sammanbrott blir nästa drag från försvaret. Sverige förhalade utlämningen av Calle Jonsson (kniva-drängen från Vallentuna) till Grekland i 8 månader, som jämförelse.
Vill bara lägga in att tyskans advokat kan som mest förhala utlämningen med totalt 90 dagar, efter det måste tyskland lämna ut henne enligt det avtal som de har med oss. Grekland har/hade inget liknande avtal med oss.
2008-04-12, 20:19
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Nej nu missförstår du IGEN allt jag skriver, eller vill inte ta in fakta vilket som.

Nej jag orkar inte gå igenom tråden, ren slöhet och så känns det helt meningslöst med tanke på ovanstående. Dessutom bakar jag bullar just nu.
Att du vill att T ska undersökas nogrannare.. läs min nästa rad noga nu..

VI VET DET NU!!!!

tack för uppmärksamheten, kan du gå vidare nu och antingen komma med något nytt eller vara tyst om den punkten iallafall.

Jag har inte någonstans lagt fram en enda teori om fallet, jag funderar inte öppet vare sig att CS är skyldig eller T är oskyldig eller något annat heller, det lämnar jag till polisen att utreda (och inte till en anonym "flamer"/troll på flashback)

Visst har jag mina teorier och nu än mer än tidigare, men för att från det lansera mina teorier på ett öppet forum och kanske på grund av vad jag vet röja vissa spår.. nehe du.. kalla det slingra sig som en orm om du vill.

Mitt enda intresse ligger i att den skyldige sätts dit och att Emma blir frisk.

Du vill inte gå genom för att du vet att du är helt fel ute.

Då noterar jag dig på kolumnen lögnhalsar.

Det du vet om händelserna i Arboga ter sig mer ointressanta än någonsin just nu.
2008-04-12, 20:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Så du tycker att du kan närma dig den här tragedin på ett förutsättningslöst och objektivt sätt?

Dina egna destruktiva och hämdlystna tongångar i tråden, avslöjar dig.

Att du sedan väljer att kalla mig för "lögnare" och upprepa detta i tråden är bara ännu ett bevis på att du inte kan skilja på sak och person, uatn ständigt måste smäda dina meddebattörer och köra hårt med "Guilt by Association" metoden genom att jämföra den här tragedin med andra, tidigare olösta eller omdebatterade mordfall som Palmemordet, mordet på JFK o s v.

Att jag kallar dig lögnhals kan vi utläsa från ditt inlägg 2648 i den hår tråden och hur jag så fint avslöjar dig i inlägg 2688. Att du sedan projicerar dina tillkortakommanden på mig ger dig ingen cred.

Det var ju du som insinuerade mig som en lögnare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in