2008-04-01, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Granskad tror jag nog inte eftersom han tycks ha bott på sjukhuset och vakat E bädd.
Står T bil på sjukhusparkeringen och inte inne i tekniska roteln.
Har kläderna tagits till analys.
Har frisören kollat T hårfäste.
Har DNA tagits från T?

Näädu, T har inte granskats. T har muntligt lämnat sin redogörelse för den aktuella dagen och fått sig tillsagt från polisen att T varit stalkat i ett år av C.

det vet du inget om, detta är spekulationer från din sida helt. att han inte har granskats kan du inte veta ett dugg.
2008-04-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe24
Du har precis kommit in på FB. Välkommen får jag väl säga!

Vilken slags källor har du för dina så bestämda uppfattningar om vad som hänt?

Mina egna
2008-04-01, 22:37
Medlem
santos_devilles avatar
men snälla folket. Vi får väll anta att POLISEN har kollat noga vad sambon T gjorde under hela dagen, och varför ska som REDOGÖRA det för ER eller MEDIA om det inte är av intresse, dvs T är inte misstänkt.

Bara för att inte pressen eller polisen gått ut med en 100% lista på vad T gjorde under hela dagen gör det honom skum ?

Jag förstår inte hur ni tänker, kretsar verkligen hela detta mysterium kring er ?

Är det den första mordutredningen svensk polisen har tagit i ?

Är alla mord som begåtts i sverige felaktigt dömda pga ni inte fått en fullständig redovisning vad alla i offrets närhet gjorde under mordnatten.

Visst, 98% av fallen säger pappan och sambon. Men denna gång gissar jag på desa 2 resterande procent.

CS är ett miffo, hon har stört sig på T´s blogg om hans lycka med sin nya kärlek och hennes barn. Varför älskar han dom oäktingarna och inte sitt eget påhittade barn jag adoptera bort. Hon ringer honom och sms:ar, han ignorerar alltid. Hon har suttit i veckor och byggt upp sitt hat och till sist blivit totalt nollställd. Satt sig på tåget upp till sverige för att prata ut med T. Hon ska denna gången knacka på och se den här nya tjejen och hennes oäktingar och en gång för alla göra upp med T om hans fantasi-barn med henne.

T är inte hemma för att T har möte och jobbar sent, av sina stalking erfarenheter vet hon att han brukar vara hemma då. Men ingen T är hemma, bara hans nya sambo.. Det ena leder till det andra, hon klubbar ner famijen och drar iväg till tyskland i all hast.

Men ännu en gång, världen kretsar inte kring er. T är av polisen inte misstänkt. Polisen har två dödade barn och T är en av 98%:arna, dom har nog kollat honom både in och ut, hit och dit. Polisen fann inget av intresse för utredningen (förutom CS då) och därför har det inte läckts ut så mycket om det för pressen. För han är vattentät..

Käka en temla och lugna ner er nu
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Han åkte väl dit med sin pappa. Skulle tvivla på att han körde. Men det måste han väl ha gjort annars faller ju ditt tjatande om bilen. Var det du eller kickifrans (same, same?) så påstod att du såg bilen varje dag?

Varför kolla hårfästet? Om håret i E:s hand är 1dm längre än T:s hår är det väl rätt ointressant. Dessutom syns det knappast om det fattas 5-10 hårstrån.
Håret går att jämföras med den blodiga tussen som låg i E hand.
Har T pappas bil genomsökts på DNA från mordvapen.
Sen bryr jag mig inte om T var förare eller passagerare. Snarare att han fick fri lejd omgående att avskrivas i utredningen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D.A.V.I.D
Hon kan väll kommit för att träffa T just denna dag,
men E har då berättat för CS att T inte kommer hem i fråns klockan 19:00,
CS har då sakt ,ok då kan jag inte vänta ,*hälsa honom*... och sedan gått därifrån utan att göra någon illa.

Sedan har den ricktiga gm kommit och utfört morden & mordförsöket.
kan ju förklare varför CS DNA kanske funnits på plats om nu saken är så,
& kan ju förklara varför mobilen registrerats i Arboga,
har för mig att det rycktades om att hon skal ha erkänt att hon varit i Arboga vid första föhören de höll med henne innan hon släpptes.

låt oss hoppas hon har lika romantisk förklaring till hårtussen i e´s hand om det nu visar sig tillhöra henne.

o vid dom första förhören ryktades det ja, hennes advokater nekade benhårt till att hon sagt något om att ha befunnit sig i arboga.
2008-04-01, 22:38
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
En sak jag tänkt på ... dom enda bevis dom verkar ha på C.s är ju bara att hon varit i arboga behövs det inte mer teknisk bevisning än så för att få en fällande dom på henne?...hmm det enda hon behöver göra e ju å säga att hon vart i arboga av andra skäl o klara sig ur detta... that sucks! Va säger ni? Ni som kan mer om detta?!

Det är helt riktigt. Mer behövs för fällande dom. Helst teknisk bevisning (vilket jag hyser gott hopp till att det finns). Men med nuvarande material bör man även kunna nå framgång med en stark, d.v.s. bevisad, motivbild. Frågan man ska ställa sig är: Står det utom allt rimligt tvivel att CS begått gärningen?

CS mejlhistorik + saknad hammare i Skarpnäck + mobillogg + kamerabilder + ännu ingen rimlig förklaring från CS = utom allt rimligt tvivel, i min värld.
2008-04-01, 22:39
Medlem
redheadgirls avatar
suck..

gud vad det spekuleras här på fb.. inte mycket som stämmer om det ni skriver om E bara vissa vet vad dom pratar om.. jag har sj känt E och hennes familj i snart 10 år..
2008-04-01, 22:39
Bannlyst
Citat:
Sen bryr jag mig inte om T var förare eller passagerare. Snarare att han fick fri lejd omgående att avskrivas i utredningen.

jadu, dom satte ju handfängsel på han, när tror du han lyckats ta med sig vapnet in i pappans bil då han säkert har kroppsvisiterats?? nu får väl fantasierna väl ändå ta och sluta, lite logik tack
2008-04-01, 22:40
Medlem
Citat:
Eftersom polisen inte är lika korkad som dig så vad tror du själv?
2008-04-01, 22:45
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Nej, det är aldrig försent att ge upp granskningen av den som var på plats och hittade offren i blodiga kläder.
Frågan är varför detta inte gjorts. Polisen hade omgående en tilltänkt gm i motala som fick besök av 4 konstaplar 19.30

Ja det är en motiverad fråga.
Men jag tror att det i polisens öron låter väldigt otroligt att en svartsjuk kvinna från Tyskland kan ha gjort detta.
Man tar det säkra före det osäkra och plockar in Biologiska pappan. En man som enl E bråkat med henne. Jag har ingen aning om hur deras skilsmässa var. Men det kanske polisen fick veta.
Jag trodde själv att det var NJ först. Jag beklagar att han mår dåligt. Att han får vara ifred här i tråden tyder väl också på att även FB:are tycker det är hårt.
Just nu låter det illa, men polisen plockade in vad de trodde. Han är bevisligen avförd. Oskyldig. Att det sen finns idioter som inte kan ta det till sig och låta NJ med familj vara ifred är .....jag har inte ord.
En eloge till NJ och familj som stöttar E och familj.
Så får man tyst på pratkvarnar
2008-04-01, 22:48
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.A.V.I.D
Jo vist har vi set det.
men det är väll inte det som vi ska diskutera.
huruvidare han är den personen eller ej
Det är väl ganska relevant om man ska värdera det han/hon säger. Det vore ju intressant att få veta om personen bakom användarnamnet är samma som bloggaren, men jag har full förståelse för att han (om det nu är han) inte vill röja sin identitet (även om användarnamnet inte tyder på något större hemlighetsmakeri ).
2008-04-01, 22:49
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
En eloge till NJ och familj som stöttar E och familj.
Så får man tyst på pratkvarnar

Inte pratkvarnarna i denna tråden. Kan jag aldrig tro. Håller med om att det är starkt av dem att tänka på E och T när de har egen sorg och ilska att tas med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in