2008-04-01, 20:15
  #25
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=411649

I och med att det är tyskans advokat som utdelar kritiken tycker jag inte det är särskilt konstigt, naturligtvis måste hon göra vad hon kan o jag tror inte att de i Tyskland kan ha missat den mediala kritik som framförs här i Sverige...

Själv väntar jag med den till de väljer att visa vad de gjort o vad de har.
2008-04-01, 20:17
  #26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Nu när Heintze i all sin vishet sanktionerat en tråd.
Så kanske vi ska diskutera annat än om T han göra detta på 3 eller 7 min,
Det är bara tjatigt, vi får anta att T alibi är kollat och att det stämmer.

Vad jag skulle veta mer om är SL, och vem/vad som tipsade om CS?
Kan mordvapnet vara hittat utan dna och fingeravtryck?

Nej det kan ialla fall inte jag anta , eftersom polisen fortfarande släppte T efter endast två timmars förhör.
Samt att massa indicier , som jag redan redogjort för , pekar på att han kan vara inblandad.
Dessutom finns det ju massor av brister i utredningen, varför dröjer DNA för att bara nämna en sak?
Har de ens tyskans dna kopplat till platsen ?

Men visst har hon varit i Arboga så håller jag med, då framstår hon definitivt som inblandad , MEN det betyder fortfarande inte att T är ren som snö i den här historien.
Dessutom är det faktiskt så att även om arboga inte framstår som ett lockande turistmål, så räcker det inte att bara vara i närheten av stan, för att bli fälld för mord. Förhoppningsvis har polisen mer än så att komma med.

Jag kommer personligen inte att avskriva hans eventuella inblandning förrän jag får veta att polisen gjort en ORDENTLIG utredning av hans eventuella inblandning. Såvitt det5 har framkommit har polisen INTE gjort det.

Så tomten sluta snääääääällla tjata livet ur alla om att vi inte får nämna T.
Kan alla sluta försöka lägga munkavel på alla som inte tror på Ts oskuld.
Vi har lika stor rätt att yttra oss som alla andra.

SLUTA försöka tysta oss hela jävla tiden, inlägg efter inlägg efter inlägg i förra tråden handlade om det, i stort sett halva tråden gick ut på att Arbogabor spammade sönder tråden om en enda sak: T är oskyldig och de som inte håller med ska hålla käften.
Ska ni göra samma sak med denna tråd?

Säg gärna emot, men säg inte att vi ska vara tysta, för detta ÄR och förblir ett diskussionsforum, och era åsikter om vad som är rätt och fel dikterar INTE vad som ska få sägas här .CAPICE?
__________________
Senast redigerad av vhyt 2008-04-01 kl. 20:25.
2008-04-01, 20:19
  #27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=757016

Tysk polis genomförde på tisdagen en husrannsakan hos den mordmisstänkta 31-åringens mor. Svensk polis var med vid tillslaget.
- Vi letade efter vad som helst som skulle kunna ha betydelse för utredningen, men fann ingenting av värde, säger Thomas Klinge, åklagare och presstalesman vid åklagarämbetet i Hannover, till TT.
2008-04-01, 20:23
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Om du själv fick lust med att se en småstadshåla som Arboga en eftermiddag och tog med dej mobilen, som svensson plägar, skulle du då vilja riskera att bli fälld för mord med livstids fängelse för att din mobil varit påslagen?
Mobilen är knappast det enda beviset.
I följande länk står bland annat
"Vi kommer inte heller att kommentera mordvapnet, vad mamman säger eller vad DNA-analysen visar. Tidigast i åtalet kommer en del av de uppgifterna att lämnas ut.
Varför?
- Vi vill inte förstöra möjligheten att så småningom få en fällande dom. Den risken skulle vi ta om vi gick ut med de här uppgifterna."

http://www.expressen.se/nyheter/1.1105932/tyskans-mobil-fanns-i-arboga
2008-04-01, 20:25
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
Men det finns ändå en möjlighet att det gör det bit för bit, jag känner två personer som råkat ut för allvarliga allvarliga trafikolyckor, legat i koma i en vecka respektive tre månader och först inte ens kunnat känna igen nära anhöriga men som lyckats återfå delar av minnet, bit för bit, och som idag fått tillbaka alla minnesbilder från själva olyckan. Nu säger jag ju givetvis inte att det måste utvecklas på samma sätt för E, men jag vill bara påpeka att det inte är ovanligt att en person som först framstår som totalt borta i huvudet faktiskt kan nå de delar av minnet som försvunnit. Man vet aldrig hur lång tid det kan ta, men chansen finns faktiskt att E plötsligt börjar minnas.
Min pappa slog i huvudet (iofs en bagatell i jämförelse med E:s skador) för typ 20 år sedan. Han kommer fortfarande inte ihåg själva händelsen.

I E:s fall både vill och vill man nästan inte att hon ska komma ihåg. Vill för att kunna hjälpa till att fälla mördaren. Och inte för, ja det är väl ganska uppenbart.
2008-04-01, 20:28
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Nej det kan ialla fall inte jag anta , eftersom polisen fortfarande släppte T efter endast två timmars förhör.
Samt att massa indicier , som jag redan redogjort för , pekar på att han kan vara inblandad.
Dessutom finns det ju massor av brister i utredningen, varför dröjer DNA för att bara nämna en sak?
Har de ens tyskans dna kopplat till platsen ?

Men visst har hon varit i Arboga så håller jag med, då framstår hon definitivt som inblandad , MEN det betyder fortfarande inte att T är ren som snö i den här historien.
Dessutom är det faktiskt så att även om arboga inte framstår som ett lockande turistmål, så räcker det inte att bara vara i närheten av stan, för att bli fälld för mord. Förhoppningsvis har polisen mer än så att komma med.

Jag kommer personligen inte att avskriva hans eventuella inblandning förrän jag får veta att polisen gjort en ORDENTLIG utredning av hans eventuella inblandning. Såvitt det5 har framkommit har polisen INTE gjort det.

Så tomten sluta snääääääällla tjata livet ur alla om att vi inte får nämna T.
Kan alla sluta försöka lägga munkavel på alla som inte tror på Ts oskuld.
Vi har lika stor rätt att yttra oss som alla andra.

SLUTA försöka tysta oss hela jävla tiden, inlägg efter inlägg efter inlägg i förra tråden handlade om det, i stort sett halva tråden gick ut på att Arbogabor spammade sönder tråden om en enda sak: T är oskyldig och de som inte håller med ska hålla käften.
Ska ni göra samma sak med denna tråd?

Säg gärna emot, men säg inte att vi ska vara tysta, för detta ÄR och förblir ett diskussionsforum, och era åsikter om vad som är rätt och fel dikterar INTE vad som ska få sägas här .CAPICE?
Varför DNA-analysen kan dröja har svarats på många gånger. Dessutom alldeles nyligen i den här tråden.

Är lite nyfiken på vilka indicierna som går helt emot fakta skulle vara.

Och nej, förra tråden spammade sönder av folk som bortsåg från fakta. Inget annat.
2008-04-01, 20:31
  #31
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Kan det finnas någon som helst anledning för Cs att vara i Arboga

T bodde ju för det första i Köping då han råkade göra misstaget att lära känna Cs
är vi säkra på det?
för på hennes FB, under "Cities I've Visited" står:

Sweden

* Arboga
* Djurgarden
* Eskilstuna
* Nykoping
* Orebro
* Sodertalje
* Stockholm
* Uppsala


Alltså hon nämner ARBOGA o inte Köping
2008-04-01, 20:33
  #32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
är vi säkra på det?
för på hennes FB, under "Cities I've Visited" står:

Sweden

* Arboga
* Djurgarden
* Eskilstuna
* Nykoping
* Orebro
* Sodertalje
* Stockholm
* Uppsala


Alltså hon nämner ARBOGA o inte Köping

Detta hade jag helt missat! Tusen tack för det!
Undra när hon var i Arboga då för hon lär väl knappast ha skrivit detta efter det senaste besöket...(nåja, hennes telefon var här så jag tror nog att hon var med..)
2008-04-01, 20:33
  #33
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
spekulation 5: Hon skulle berätta för E om sin inbillade relation till T, inklusive lögner om graviditeten, E blir förtvivlad, en vild diskussion uppstår som slutligen utmynnar i att CS knuffar till E, barnen kommer emellan, CS blir helt förblindad av raseri och grabbar åt sig närmsta tillhygge, för att utöva besinningslöst våld på E, barnen blir hysteriska och CS ger i sitt deliriska och närmast psykotiska tillstånd även sig på dem.
min spekilation från början, låter mest troligt
2008-04-01, 20:34
  #34
Medlem
grisöras avatar
Ang. Familjen Jangestigs fond

I går berättade morfar Jangestig att han ska inrätta en fond, men inte visste vilket syfte fonden skulle ha. Mitt förslag är att fondens pengar används till att hjälpa till att stärka unga tjejers självkänsla, genom att
uppmuntra dem att skaffa sin egen utbildning, en egen plattform att stå på här i livet, samt att vänta med att skaffa barn. På så sätt kan fonden bidra till att unga tjejer som E slipper blir beroende av sådana tokstollar till karlar som passerat genom hennes liv.
2008-04-01, 20:34
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
är vi säkra på det?
för på hennes FB, under "Cities I've Visited" står:

Sweden

* Arboga
* Djurgarden
* Eskilstuna
* Nykoping
* Orebro
* Sodertalje
* Stockholm
* Uppsala


Alltså hon nämner ARBOGA o inte Köping
Ja vad jag vet så bodde T i Köping då.
2008-04-01, 20:35
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Nej det kan ialla fall inte jag anta , eftersom polisen fortfarande släppte T efter endast två timmars förhör.
Samt att massa indicier , som jag redan redogjort för , pekar på att han kan vara inblandad.
Dessutom finns det ju massor av brister i utredningen, varför dröjer DNA för att bara nämna en sak?
Har de ens tyskans dna kopplat till platsen ?

Men visst har hon varit i Arboga så håller jag med, då framstår hon definitivt som inblandad , MEN det betyder fortfarande inte att T är ren som snö i den här historien.
Dessutom är det faktiskt så att även om arboga inte framstår som ett lockande turistmål, så räcker det inte att bara vara i närheten av stan, för att bli fälld för mord. Förhoppningsvis har polisen mer än så att komma med.

Jag kommer personligen inte att avskriva hans eventuella inblandning förrän jag får veta att polisen gjort en ORDENTLIG utredning av hans eventuella inblandning. Såvitt det5 har framkommit har polisen INTE gjort det.

Så tomten sluta snääääääällla tjata livet ur alla om att vi inte får nämna T.
Kan alla sluta försöka lägga munkavel på alla som inte tror på Ts oskuld.
Vi har lika stor rätt att yttra oss som alla andra.

SLUTA försöka tysta oss hela jävla tiden, inlägg efter inlägg efter inlägg i förra tråden handlade om det, i stort sett halva tråden gick ut på att Arbogabor spammade sönder tråden om en enda sak: T är oskyldig och de som inte håller med ska hålla käften.
Ska ni göra samma sak med denna tråd?

Säg gärna emot, men säg inte att vi ska vara tysta, för detta ÄR och förblir ett diskussionsforum, och era åsikter om vad som är rätt och fel dikterar INTE vad som ska få sägas här .CAPICE?
Fattar inte poängen med att tjata om T. Polisen har sin bild klar och litar du inte på den så kan du vara helt säker på att du kan tjata T tills du blöder, för polisen kommer inte ändra sin inriktning för något som skrivs här. Det vara bara de första dagarna som både press och polis letade uppgifter här.
Det har ju inte direkt kommit upp något nytt senaste veckan som inte är känt sedan tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in