Citat:
OK, vi är överens om en sak, Sverige kämpar alldeles för dåligt för sina medborgare. Jag är åtminstone glad att du kom hem
. Att ha svenskar sittande i USA eller Etiopien är inget jag önskar.
Visst stod det i en tidning att svenska ambassaden bara hade varit en gång hos henne på 14 månader och dessutom är de allmänt snåla.
Visst kan vi säga att vore dumhet ett brott skulle hon få livstid, men handen på hjärtat. Vad sitter egentligen fångar för, idiotgrejer.
Finns det egentligen något brott som är värt att ge upp sin frihet för?

Visst stod det i en tidning att svenska ambassaden bara hade varit en gång hos henne på 14 månader och dessutom är de allmänt snåla.
Visst kan vi säga att vore dumhet ett brott skulle hon få livstid, men handen på hjärtat. Vad sitter egentligen fångar för, idiotgrejer.
Finns det egentligen något brott som är värt att ge upp sin frihet för?
Vad är Sverige (staten) skyldig henne?
Vad är Sverige skyldig såna som aldrig har bidragit någonting till Sverige?
Det är ju knappast så att Ingela (och andra brottslingar) betalar in skatt på alla miljoner dom snor åt sig, och ytterst sällan har dom haft ett hederligt jobb dom har skattat för.
Självklart ska hon sitta där hon sitter, då kostar hon inte svenska skattebetalare pengar, och om hon någonsin kommer tillbaka till Sverige levande ska hon sitta av sina Svenska straff här också.
Jag har NOLL empati för människor som försöker ta olagliga genvägar i livet, visst man kan trycka röven full med knark i ett annat land och åka hem med det för att tjäna 50 000:- lite snabbt, istället för att steka hamburgare på donken eller sälja korv och fläktremmar på OK, men då får man tamejfan ta konsekvenserna av det också, det kanske går en gång, eller tre gånger, men sen sitter man där i ett thailändskt fängelse och blir uttnyttjad som hora av dom andra fångarna i tio-tjugo år, då har man ju faktiskt gjort det valet själv också.