2016-04-22, 18:36
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du förstår tydligen fortfarande inte hur detta funkar.

Sverige kan inte göra mer än att begära en överflyttning om IJ nu vill det, vilket hon vill enligt Expressen, och skulle nu Etiopien säga nej så är den diskussionen över.

Jag kan också säga att Sverige "kämpar" inte för sina medborgare.

Det är upp till medborgaren att begära överflyttning sen sker det diplomatiska och är det ett nej från landet som håller medborgaren så slutar det oftast där.

Jag förstår att du inte vill tro att det är så men i den verkliga världen där jag lever så är det så.

Jag ville heller inte tro det när jag satt djupt i skiten men jag blev snabbt varse om verkligheten.

OK, vi är överens om en sak, Sverige kämpar alldeles för dåligt för sina medborgare. Jag är åtminstone glad att du kom hem . Att ha svenskar sittande i USA eller Etiopien är inget jag önskar.

Visst stod det i en tidning att svenska ambassaden bara hade varit en gång hos henne på 14 månader och dessutom är de allmänt snåla.

Visst kan vi säga att vore dumhet ett brott skulle hon få livstid, men handen på hjärtat. Vad sitter egentligen fångar för, idiotgrejer.

Finns det egentligen något brott som är värt att ge upp sin frihet för?
Citera
2016-04-22, 18:43
Medlem
Citat:
Känner mycket väl till fallet med Diplomatdottern.

Det är ETT fall av väldigt många överföringar som sker.

Otroligt att du säger emot någon som har varit på första parkett i ett sådant här fall och varit i kontakt med både regeringar och ambassader i sammanband med processen.

Men, men. Du vet nog bättre än vad jag vet.............

Visst...klart att en gammal kaakfarare som du är tillförlitlig!
Citera
2016-04-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det gör h*n säkert. Inget att bry sig om.

Naturligtvis känner en person som själv har varit inblandad bättre till hur det går till.

Hur vet du, att hen "varit inblandad"?? Du yrar och vimsar som vanligt - inget att bry sig om!

Citera
2016-04-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yip
Visst vill Ingela hem, men det skiter Etiopien i:
http://www.expressen.se/nyheter/etio...-bedragerskan/

Ingela vill också ha hjälp med förnödenheter, men det skiter Sverige i:
http://www.expressen.se/nyheter/har-...ran-fangelset/

Det sistnämnda kan man tycka är lite ogint, förstås.

"Lite ogint"?! Det är ju en rättsskandal utan like! Att svenska ambassaden inte hjälper henne ekonomiskt - det är obegripligt, med tanke paa de vidriga fängelseförhaallandena! Hoppas de ansvariga drabbas av nagon obotlig tropisk sjukdom och kolar!

Det staar ocksaa i artikeln, att ambassaden besöker henne regelbundet. Mycket konstigt, om det stämmer - och varför tar hon emot besök av personer, som inte gör ett skit för att hjälpa henne med ens det mest basala?
Citera
2016-04-22, 18:58
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
OK, vi är överens om en sak, Sverige kämpar alldeles för dåligt för sina medborgare. Jag är åtminstone glad att du kom hem . Att ha svenskar sittande i USA eller Etiopien är inget jag önskar.

Visst stod det i en tidning att svenska ambassaden bara hade varit en gång hos henne på 14 månader och dessutom är de allmänt snåla.

Visst kan vi säga att vore dumhet ett brott skulle hon få livstid, men handen på hjärtat. Vad sitter egentligen fångar för, idiotgrejer.

Finns det egentligen något brott som är värt att ge upp sin frihet för?

Jag håller med dig och jag tackar för dina ord.

Att man får besök en gång på 14 månader är för jävla dåligt. Det råder det inget tvivel om. Rent ut sagt för djävligt.

Att dom är snåla vet jag av egen erfarenhet.
Citera
2016-04-22, 18:59
Medlem
En sak jag reagerar paa beträffande Ingela; har hon inga anhöriga, som engagerar sig för henne? Det verkar inte saa. Med tanke paa hur lite som skrivits i pressen under alla dessa sex aar....hennes advokat gör nog inte mer än arvodet "kräver", och han är väl den ende som uttalat sig för hennes sak i pressen.
Citera
2016-04-22, 19:02
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
"Lite ogint"?! Det är ju en rättsskandal utan like! Att svenska ambassaden inte hjälper henne ekonomiskt - det är obegripligt, med tanke paa de vidriga fängelseförhaallandena! Hoppas de ansvariga drabbas av nagon obotlig tropisk sjukdom och kolar!

Det staar ocksaa i artikeln, att ambassaden besöker henne regelbundet. Mycket konstigt, om det stämmer - och varför tar hon emot besök av personer, som inte gör ett skit för att hjälpa henne med ens det mest basala?

Varför åker du inte ner själva och hjälper IJ ekonomiskt eftersom du brinner så för denna sak?

Jag applåderar dig om du gör det.

Gör något om du nu tycker att det är så orättvist istället för att bara snacka och kasta skit omkring i ett anonymt forum.
Citera
2016-04-22, 19:10
Medlem
Citat:
Varför åker du inte ner själva och hjälper IJ ekonomiskt eftersom du brinner så för denna sak?

Jag applåderar dig om du gör det.

Gör något om du nu tycker att det är så orättvist istället för att bara snacka och kasta skit omkring i ett anonymt forum.

Jag känner henne inte personligen. Tycker du inte det vore lite mycket begärt, att jag daa ska resa till Etiopien? Det är för övrigt inte min skyldighet att bistaa henne, däremot anser jag det vara den svenska ambassadens. Saa mycket skattepengar som pumpas in i det svenska systemet - och ändaa skiter landet i sina egna...
Citera
2016-04-22, 20:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
En sak jag reagerar paa beträffande Ingela; har hon inga anhöriga, som engagerar sig för henne? Det verkar inte saa. Med tanke paa hur lite som skrivits i pressen under alla dessa sex aar....hennes advokat gör nog inte mer än arvodet "kräver", och han är väl den ende som uttalat sig för hennes sak i pressen.

Hon kanske har ställt till väldigt mycket för dem (anhöriga om hon har) eller dem hon har gjort affärer med ställt till det för dem?

Eller så vill de helt enkelt inte uttala sig.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-22 kl. 20:05.
Citera
2016-04-22, 20:24
Medlem
If you can´t do the time, don´t do the crime. Sammanfattar rätt väl IJ:s öde.
Hon har själv försatt sig i skiten och vill nu att andra ska hjälpa henne ur eländet. Lång brottskarriär i Sverige, och sedan fortsätter idioten fula sig i Etiopien av alla länder. Det finns viktigare saker att spendera skattepengar på än hopplösa fall.
Sedan ligger det kanske svenska utlandsfångar i fatet att dubbelmördaren m.m. Annika Östberg, som flyttades från USA-fängelse till Hinseberg 2009 för att fortsätta avtjäna sitt straff, släpptes fri av svenska rättsväsendet redan efter två år. Kul för Östberg, kanske inte lika kul för efterkommande kriminella som sitter i samma skitsits som hon gjorde i 28 år i Kalifornien.
Citera
2016-04-22, 21:11
Medlem
infidels avatar
Citat:

Den typ av mental störning som den här Ingela har är ärftlig och de människor som bär på den kommer oftast från familjer som är totalt söndertrasade med dysfunktionalitet hos både föräldrar och barn. Sådana här störningar förekommer på ett spektrum och de mildare drabbade barnen kan gå vidare till ett svenssonliv men sedan i nästa generation så kan störningen likt förbannat komma tillbaka om personen valde fel partner.

Hon har troligtvis noll stöd från familjen på grund av att de är lika störda själva och skiter i henne. Om hon mirakulöst har ett fungerande halvsyskon på den minst dysfunktionella förälderns sida så måste detta halvsyskon stöta bort Ingela för sin egen skull annars blir hon bara utnyttjad. Ingelas egen dotter har förmodligen slutat som sexleksak åt någon klan med vandrande pinnar från Etiopien.

I sådana här sammanhang är en typisk familjekonfiguration pappa kriminell med antisocial/narcissistisk/borderline personlighetsstörning och mamma missbrukare/lågbegåvad/psykiskt sjuk eller psykiskt handikappad med flera barn som alla är halvsyskon. Under välfärdstiden så tog staten notan för ungarna och pappa behövdes inte mer än som spermadonator. Ur evolutionärpsykologisk synvinkel så var hela Sverige som en madrasserad cell.

Utan ett skyddande rashygienprogram blev förstås resultatet rekordskördar av dysfunktionella svenskodlade snönegrer och rikets socionomer, arbetsterapeuter, psykologer och kriminalvårdare spåddes en lysande framtida arbetsmarknad när alla dessa så kallade "brukare" behövdes tas om hand och återanpassas till samhället om och om igen från ung ålder. Snönegern var kort och gott råvara för flera typiska kvinnoyrken.

Sedan upptäcktes det att det gick att direktimportera högkvalitativa brukare söderifrån och botten gick ur snönegermarknaden. Idag är den inhemske snönegerns sociotop hårt klämd av invasiva sand, klipp och jungelbrukare med enorma behov av omhändertagande och återanpassning till samhället.

Dessutom är de invasiva sydbrukarna storkonsumenter av snönegerns huvudsakliga legala och illegala näringskällor som försäkringskassan, svart/hittapåjobb och allmän kriminalitet. Ovanpå det så håller välfärdsvadden i den madrasserade cellen på att nötas bort och under finns bara hård och iskall betong.
Senast redigerad av infidel 2016-04-22 kl. 21:22.
Citera
2016-04-22, 21:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Anhörigas stöd?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon kanske har ställt till väldigt mycket för dem (anhöriga om hon har) eller dem hon har gjort affärer med ställt till det för dem?

Eller så vill de helt enkelt inte uttala sig.

Har inte läst att anhöriga har gjort några uttalanden eller på någon sätt har bistått henne.

Någon som vet ifall de har gjort detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in