Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Nej, men jag skriver ju tydligt att jag inte vet vad h*n suttit för, eller hur? Vederbörande skriver ju dock att h*n suttit inlåst under urusla förhållande dygnet runt månad efter månad.
Att jag sedan utgår ifrån att Novus är oskyldig är självklart. Det finns väl ö.h.t inga skyldiga på fängelser så varför skulle just h*n vara det.. Novus har väl likt alla andra halkat dit på ett bananskal, precis som IJ.
Sedan skiljer sig vårt sätt att se på saken uppenbarligen. Jag tycker att svenska ambassaden ska kämpa lika hårt för IJ som andra svenskar som blivit överlämnade. Det vore kanske önskvärt att de kämpade extra hårt med tanke på hur dåligt hon mår, och vilket jäkla fängelse hon sitter på!
Du förstår tydligen fortfarande inte hur detta funkar.
Sverige kan inte göra mer än att begära en överflyttning om IJ nu vill det, vilket hon vill enligt Expressen, och skulle nu Etiopien säga nej så är den diskussionen över.
Jag kan också säga att Sverige "kämpar" inte för sina medborgare.
Det är upp till medborgaren att begära överflyttning sen sker det diplomatiska och är det ett nej från landet som håller medborgaren så slutar det oftast där.
Jag förstår att du inte vill tro att det är så men i den verkliga världen där jag lever så är det så.
Jag ville heller inte tro det när jag satt djupt i skiten men jag blev snabbt varse om verkligheten.