2011-06-10, 12:22
Medlem
Gosifs avatar
Lycka till Ingela.
Citera
2011-06-10, 12:30
Medlem
humdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olof-palme
Kan ju inte vara för gott o sitta i fängelse i ett land som är fattigt... Kan ju inte tänka mig att det är nån lyx i fängelset precis..

Kan vara årets understatement på FB.
Citera
2011-06-10, 12:38
Medlem
KungAllans avatar
Sann humor på min ära Om nu bara klåfingriga Svenska myndigheter låter satkärringen sitta kvar där och mögla så är jag nöjd.
Citera
2011-06-10, 12:40
Moderator
^Eazs avatar
Som jag skrivit tidigare i tråden så kände jag henne (och hennes syskon) för en herrans massa år sedan innan allt spårade ur, och det är tragiskt att ett liv blir så här.

MEN, tycker allt hon förtjänar detta, enda nackdelen är väl att Therese (mfl?) som blivit bedragna (Therese har skrivit tidigare i tråden) inte får upprättelse.

Sedan om man ska göra antaganden, så tror jag inte att hon överlever 25 år i ett etiopiskt fängelse.
Citera
2011-06-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hon är i Sverige inom ett år gissar jag.

"Om hon inte kommer hit och så kan svenska myndigheter ej delge henne det svenska straffet..."

Någon juridiskt insatt som kan svara på min fråga: kan Sverige be att få Ingela utelämnad hit, så hon kan delges sitt svenska straff för sina svindlerier? Det vore ju för sjukt anser jag. Människan kan gott ruttna i etiopiskt fängelse för sin människosmuggling. Vi ska vara glada som slipper betala hennes straff. Men inte fan ska hon väl komma hit och sitta av några månader för sitt svindlande och sedan gå fri? Men detta förfarande vore typiskt Sverige. Ingela har säkert någon frenetisk advokat som komemr dra en snyftstory om stackars Ingela med svår uppväxt osv.
Citera
2011-06-10, 12:45
Medlem
Undrar om man kan spela hos Unibet om när utlämningsförfarandet startar? Jag sätter 500 spänn på att det startar inom en vecka. Flera vänsterpartister har säkert redan färdigsmidda planer om hur de ska gå tillväga hos UD för att få lös ekobrottslingen. Vänta, jag höjer till 1 000 spänn att någon vänsterpartist redan har hört av sig till UD.
Citera
2011-06-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Någon juridiskt insatt som kan svara på min fråga: kan Sverige be att få Ingela utelämnad hit, så hon kan delges sitt svenska straff för sina svindlerier? Det vore ju för sjukt anser jag. Människan kan gott ruttna i etiopiskt fängelse för sin människosmuggling. Vi ska vara glada som slipper betala hennes straff. Men inte fan ska hon väl komma hit och sitta av några månader för sitt svindlande och sedan gå fri? Men detta förfarande vore typiskt Sverige. Ingela har säkert någon frenetisk advokat som komemr dra en snyftstory om stackars Ingela med svår uppväxt osv.

Jag säger det igen. Det är bara en tidsfråga innan utlämningsförfarandet startar. Håll ögonen öppna och våga ställ kritiska frågor till de ansvariga myndighetspersonerna.
Citera
2011-06-10, 12:51
Medlem
Skulle inte Tommy Lindström och hans polare kunna engagera sig lite i Ingela Jansson? De brukar ju försöka hjälpa fängelsedömda pedofiler i Thailand.

Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12861091.ab
Citera
2011-06-10, 12:52
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
När hon har rehabiliterats 25 år i Etiopien så är hon klar för långvården sen.

Etiopien lämnar väl inte ut svenska medborgare, eller?

Det hoppas jag sannerligen inte i detta fall. Om 25 år finns det inget att komma tillbaka till för henne skull. Pensionsåldern är 80 år och arbetslinjen gäller än hårdare i dag.
Citera
2011-06-10, 12:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Undrar om man kan spela hos Unibet om när utlämningsförfarandet startar? Jag sätter 500 spänn på att det startar inom en vecka. Flera vänsterpartister har säkert redan färdigsmidda planer om hur de ska gå tillväga hos UD för att få lös ekobrottslingen. Vänta, jag höjer till 1 000 spänn att någon vänsterpartist redan har hört av sig till UD.

Nu är det förvisso inte en främling som de försöker få "hem" till Sverige (läs Dawit) eller en "svensk" terrorist (läs: Mehdi Ghezali) utan det är en svensk eko-brottsling, så vänstern kommer nog inte göra så mycket.

Sedan har media inte direkt rapporterat till hennes fördel, så kraven på UD från medias sida kommer nog inte vara så höga då hon inte rapporterats som ett offer (läs: Annika Östberg som även hon gärna fått ruttna vidare i USA).
Senast redigerad av ^Eaz 2011-06-10 kl. 12:55.
Citera
2011-06-10, 12:55
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu är det förvisso inte en främling som de försöker få "hem" till Sverige (läs Dawit) eller en "svensk" terrorist (läs: Mehdi Ghezali) utan det är en svensk eko-brottsling, så vänstern kommer nog inte göra så mycket.

Sedan har media inte direkt rapporterat till hennes fördel, så kraven på UD från media sida kommer nog inte vara så höga då hon inte rapporterats som ett offer (läs: Annika Östberg som även hon gärna fått ruttna vidare i USA).

Lite skillnad på brott mellan Ingela och Annika.
Citera
2011-06-10, 12:58
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Lite skillnad på brott mellan Ingela och Annika.

Alltså, vet inte om du missade det jag skrev tidigare, jag vill inte att Ingela ska bli utlämnad, och ville inte heller ha Annika utlämnad.

Ingela har liksom Annika gjort sig skyldiga till brott i andra länder, då får de ta smällen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in