Ok nu har jag pratat med en till släkting. Hon jobbade på MÖS fram till 1970 och flyttade sedan över till VÄS. Hon kände Kerstin Sjöström mycket väl. När jag först drog upp det så lät hon lite förvånad, som att hon inte alls förstod vad jag pratade om men sedan kom hon på det och då mindes hon det mycket väl. Hon sa att hon inte hade tänkt på det sedan dess för det tystades ner väldigt snabbt. Precis efter händelsen så skrevs det dock väldigt mycket om det och de som jobbade inom vården blev väldigt starkt bevakade efteråt. Så fort någon dog eller blev sjuk så kollades det upp väldigt noga. Hon sa också att A.H egentligen aldrig skulle ha blivit anställd på MÖS efter VÄS men hans papper "hamnade liksom underst i högen för det blev enklast så", tolka det hur ni vill...
Hon nämnde dock en sak som låter lite skum. Hon jobbar natt och går in till en patient som är helt uppsvälld i munnen och har precis samma symptom som de som dog på MÖS 1979. Men de sjuka är att detta var på VÄS
efter att A.H blev intagen på psyket

Detta tystades också ner direkt och hon vet inte vad som hände med den utredningen. Jag vet inte exakt när detta var och jag vet inte om personen i fråga dog.
B.C/K kände hon inte till.
När jag sa att jag hade domen blev hon väldigt nyfiken så jag sa att jag skulle skriva ut den till henne och ge den till henne nästa gång jag är i Malmö om ca 2 veckor. Jag hann inte prata mer för mina barn och matlagning kallade, hon verkade dock intresserad av att prata mer om det. Hon har säkert mer att berätta när hon har läst domen så jag återkommer :-)
(De två andra släktingarna jobbade på MÖS på 60-talet och VÄS på 80-talet och de har jag inte pratat med än)
Edit: Tempus. Finns säkert mer slarvfel, jag är som sagt mitt i matlagningen.