2008-04-02, 11:00
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Frågan är ju också vad karln gör i Toronto. Hade han kapat bilar och/eller försökt kidnappa folk så hade han ju förmodligen åkt ut ur landet, så han måste ju leva ett rimligt ordnat liv där.

tja, vi kan ju alltid prova å ringa honom..
Citera
2008-04-02, 11:14
Medlem
Kräver nog en del grävande. Vore nog mer matnyttigt och intressant att begära handlingarna från domen omkring 1992. Det hade kanske varit intressant att läsa.
Citera
2008-04-02, 11:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Kräver nog en del grävande. Vore nog mer matnyttigt och intressant att begära handlingarna från domen omkring 1992. Det hade kanske varit intressant att läsa.
Helt säkert, men tycker vi tappa lite fokus här nu. Vi har fått fram bra och intresaant fakta om BK. Detta får vi spinna vidare på.

Frågan kvarstår dock, vad hände egentligen med den dömde (AH)??Envisa rykten gör gällande att han bor i Malmö, runt Värnhem någonstans.

Och har någon bild på hur han såg ut?

Lever hans far,överläkaren?
Citera
2008-04-02, 18:04
Medlem
Citat:
Han kunde också lyfta svenska bidrag i flera år, med sin Kanadensiska adress angiven.
Men trots att svenska myndigheter alltså vet var mannen befinner sig kan han inte utlämnas från Kanada. Han är inte på rymmen från ett straff, utan har endast avvikit från ett sjukhus. Så tidigt som 1998 erbjöd sig Kanada att gripa honom på flygplatsen (han hade varit på Kuba) och lämna ut honom. Svensk polis tvingades tacka nej.

Det är ju minst sagt anmärkningsvärt att det fungerar såhär 2008.

Han är dömd till rättspsykiatrisk vård men då han avviker från sin vårdinstitution så är det inget straff han avviker ifrån och han är med andra ord en fri man så fort han lämnat Sveriges gränser.

Det är alltså fritt fram för alla dömda till psykvård att knalla ifrån sina permisar och åka utomlands och vips så är det bara att håva in bidragen och åtnjuta den fria mannens privilegier.

Fantastiskt Sverige, helt fantastiskt.
Citera
2008-04-02, 18:04
Medlem
Celerons avatar
Citat:
vad gjorde han mellan 1979 och 1992?

Enligt ett inlägg här i tråden så jobbade han i vården i slutet av 1980-talet.

Hittade de här intressanta och lite märkliga omständigheterna i en tråd på Svenska mord om detta fall:

Citat:
Kommer nämligen ihåg från när jag var liten och läste i Guiness Rekordbok om honom en gång. I nästa utgåva hade dock Tore Hedin blivit återinsatt på rekordet "den som mördat flest i Sverige".

Alltså verkar AH haft "titeln" för att nästa år vara borttagen.
Varför gör man detta ?. Det är ju rätt att ha AH på förstaplats.
Senast redigerad av Celeron 2008-04-02 kl. 18:10.
Citera
2008-04-02, 20:53
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZVIVIX
Det kan väl i sammanhanget sägas att det på läkarsidan var lite si och så. Den biträdande överläkaren som var ansvarig för avdelningen var ett nut case.

Vid en intervju i TV 3 för ett antal år sedan så var han fullt övertygad om att det var en polsk kvinnlig överläkare (och hennes ”små polackjäntor” som hade utfört morden). Han fungerade tydligen inte alls särskilt bra som läkare vid den aktuella tidpunkten för morden.
Blev senare av med sin legitimation. Var vid tiden för intervjun gästgifveriägare och fortfarande helt insnöad på sitt ”polack-spår”.
Ja den minns jag. Står även skrivet lite i slutet på kap. om nämnda galna läkare. Han vílle åt samma överläkaretjänst och kunde väl inte riktigt smälta att han inte fick den.
Citera
2008-04-03, 00:41
Medlem
Artiklarna i AB och Sydsvenskan är inget annat än en produkt av denna tråd här på Flashback.
Fattar ni nu, varför jag är less på vissa PM.
Nu har jag åtminstone lyckats identifiera ett par stycken.

Å andra sidan var det väl på tiden att det blev lite publicitet kring den gubben. Ingen kul typ...
Citera
2008-04-03, 08:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Artiklarna i AB och Sydsvenskan är inget annat än en produkt av denna tråd här på Flashback.
Fattar ni nu, varför jag är less på vissa PM.
Nu har jag åtminstone lyckats identifiera ett par stycken.

Å andra sidan var det väl på tiden att det blev lite publicitet kring den gubben. Ingen kul typ...

Jag kan bara hålla med NosaCastro.i fortsättningen kommer jag bli väldigt restriktiv med vad jag postar i denna tråd. Jävla journalister, gör nåt själv för helvete!!
Citera
2008-04-03, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro

Har det varit någon artikel i Aftonbladet? Sökte men kunde ej finna. Är det ngn som har en länk?
Citera
2008-04-03, 15:11
Medlem
mx2s avatar
Vad spelar det för roll om någon pajas-journalist snappar upp ett och annat?
Låt dom skriva sin skit. Får kanske folk upp ögon för detta igen, kanske till och med blir aktuellt med ett gripande av psykgubben. Vad finns det för risker?? Om man inte själv är inblandad i sörjan och oroar sig för att ens namn ska dyka upp rätt som vad det är
Citera
2008-04-03, 16:01
Medlem
kramdjurs avatar
Ny artikel med mer utförlig information: http://norrkoping.expressen.se/nyhet...till-rattspsyk
Citera
2008-04-03, 16:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Snacka om att denna tråd har drått igång en hel cirkus. skönt det.
Men som jag sa tidigare. Vi har nu rätt mycket på BK. Kan vi spåna vidare på AH. Var finns han? Bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in