Citat:
Ursprungligen postat av x-ray
En teori kan ju vara att man på den tiden (vad var årtalet det hände förresten?) var oroliga att folk skulle bli rädda för att uppsöka sjukhus och därför mörkade man.
Mordserien som åtalet byggde på inleddes september 1978 och allting uppdagades januari 1979.
Han dömdes för mord i elva fall (!) och mordförsök i sexton! Det måste ju vara svenskt "rekord". Inte ens Thomas Quick har väl dömts för elva mord (som han påstår att han utfört) eller?
Det har som sagt varit påtagligt tyst om den här mordserien. Medans andra mordfall såsom Yngsjömorden, Juha Valjakkala och Thore Hedins härjningar i Skåne på 50-talet har rönt större uppmärksamhet. Första gången jag hörde talas om det var när jag som tonåring i mitten på 90-talet hittade nån årskrönika för 1979 hemma hos morsan och farsan. Det enda jag har kunnat hitta där det står lite mer utförligt krivet är: "Svenska Brott" (kap. "Gevisolmördaren") av K Arne Blom 1999 ISBN 91-7231-046-4. Där har man förresten döpt om honom till Hans Andersson (haha)