2008-03-24, 19:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Sådana här citat gör mig mycket nyfiken, min gode Nosa Castro.
Har du mer om detta som du kan berätta för dina fb kamrater.

Apropå on topic:
Kan det vara som så att BC på något sätt påverkat AH till att utföra morden eller en del av dem ?. Manipulerat honom helt enkelt ?. Använt AH som ett slags "verktyg" ?.

Jag tror BC hade ett finger med i spelet, förmodligen lyckades han väl med att få AH att "ta på sig2 hela skulden. AH var ju som bekant "klent begåvad".
Citera
2008-03-24, 21:34
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag tror BC hade ett finger med i spelet, förmodligen lyckades han väl med att få AH att "ta på sig2 hela skulden. AH var ju som bekant "klent begåvad".

Så du menar att BC själv har blandat och gett "saft" till vissa av offren ?.
Alltså bokstavligen också mördat/förgiftat vissa av patienterna ?

Om man spekulerar vidare så kan ju faktiskt BC kanske vara skyldig till de flesta av morden ?. Kanske är alla de patienter som överlevde just de som AH gett saft till.

Han kanske inte var lika klartänkt och noggrann med doseringen och därför tog för lite ?. Eller så tog han medvetet för lite för att han egentligen innerst inne inte ville inte döda någon men var ändå för "styrd" av BC för att komma på tanken att helt vägra.

edit:
Eller det som skulle låta en smula otroligt i mina öron i alla fall:
BC begick samtliga dåd , men lyckades på något konstigt sätt att få AH att ta på sig hela skulden.
Senast redigerad av Celeron 2008-03-24 kl. 21:40.
Citera
2008-03-24, 23:27
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Jag tror BC hade ett finger med i spelet

Vi har ju trots allt bara en källa till de spekulationerna men det vore intressant att få reda på orsaken till att BC senare hamnade under psykiatrisk vård, blev han dömd för något brott?
Citera
2008-03-25, 08:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Vi har ju trots allt bara en källa till de spekulationerna men det vore intressant att få reda på orsaken till att BC senare hamnade under psykiatrisk vård, blev han dömd för något brott?

Jag har ett svagt minne av det. Jag återkommer när jag talat med min källa i veckan. Håll tråden levande.
Citera
2008-03-26, 15:31
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur

En källa ?. Ryktet/spekulationerna var nog ganska spridda med tanke på att det var det första sign prudens fick höra när h*n som ny började sommarjobba på samma avd som BC.
Citera
2008-03-27, 08:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
En källa ?. Ryktet/spekulationerna var nog ganska spridda med tanke på att det var det första sign prudens fick höra när h*n som ny började sommarjobba på samma avd som BC.

Denna källa är en fd vaktmästare som jobbade där under den aktuella tiden.
(Har pratat med honom om detta för många år sedan, han mindes allt som om det var igår)

Mer vill jag inte säga pga respekt för anonymitet (Ni som känner till om morden och om Mös vet säkert vem jag menar..

Enligt uppgift är han på semester och skall vara tillbaka om nån vecka.

För er som verkligen vill veta exakt VAR dessa morden hände så, inträffade de flesta av dom i de då relativt nybyggda avdelningarna för långvård,(byggdes till på 60 talet) dvs dom grönblåa längorna som nu är studentbostäder. (till höger vid gamla vakten)

Edit: Tolkade ditt inlägg fel ang källan. Den källa jag har vet nog inget om varför BC ev skulle dömts och rymt senare på 90 talet. Min källa vet namnen och vad som hände. (Fast är det inte lite skumt att BC använder sitt riktiga namn i kanada om han nu skulle vara internationellt efterlyst??)

Edit igen: Måste ha sovit dåligt, är helt förvirrad idag. Morden skedde INTE i de grönblåa längorna. Dessa är också orginalbyggnader. Morden skedde i den delen där b la Kirsebergs Vårdcentral idag ligger.(Mörka tegelbyggnader)
Senast redigerad av Carl Serung 2008-03-27 kl. 09:05.
Citera
2008-03-27, 11:10
Medlem
Citat:
Edit igen: Måste ha sovit dåligt, är helt förvirrad idag. Morden skedde INTE i de grönblåa längorna. Dessa är också orginalbyggnader. Morden skedde i den delen där b la Kirsebergs Vårdcentral idag ligger.(Mörka tegelbyggnader)
Citera
2008-03-27, 23:14
Medlem
prudenss avatar
Citat:

Jag var/är själv tveksam till om det enbart handlade om rykten, eller om det verkligen fanns något som talade för att personen i fråga var skyldig. Betänk att de flesta på arbetsplatsen inte var sommarvikarier utan tillhörde ordinarie personal där en del av dem arbetat en väldigt lång tid på samma avdelning. Detta behöver i och för sig inte vara någon garanti för att inte elaksinnade rykten skulle spridas. Tvärtom, ju längre tid desto större anledning kan man tänka. Men ändå var det något som inte stämde. Vissa ur den trogna peronalskaran visade på ett beteenden i förhållande till den misstänkte, som tydde på att de kände till vissa saker som ingen annan kände till.
Citera
2008-03-28, 13:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Jag var/är själv tveksam till om det enbart handlade om rykten, eller om det verkligen fanns något som talade för att personen i fråga var skyldig. Betänk att de flesta på arbetsplatsen inte var sommarvikarier utan tillhörde ordinarie personal där en del av dem arbetat en väldigt lång tid på samma avdelning. Detta behöver i och för sig inte vara någon garanti för att inte elaksinnade rykten skulle spridas. Tvärtom, ju längre tid desto större anledning kan man tänka. Men ändå var det något som inte stämde. Vissa ur den trogna peronalskaran visade på ett beteenden i förhållande till den misstänkte, som tydde på att de kände till vissa saker som ingen annan kände till.

Det var nog allmänt känt bland de andra sköterskorna att det var något som inte stod rätt till. Har förresten lyckats snoka rätt på en kvinna som tydligen skall ha jobbat på samma avdelning som dom två nämnda. Skall se vad det kan ge.
Citera
2008-03-28, 15:20
Medlem
Kan någon PM a bilder o namn till mig? Intressant fall.
Citera
2008-03-28, 16:14
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Har förresten lyckats snoka rätt på en kvinna som tydligen skall ha jobbat på samma avdelning som dom två nämnda. Skall se vad det kan ge.

Keep up the good work, Mr.Serung.
Citera
2008-03-28, 17:51
Medlem
Serungs arbete går åt rätt håll.
Jag tycker vi ändrar initialerna till BK istället.
Vore intressant att höra fler röster från tidigare arbetskamrater, m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in